Pretraga

Studente glume iz Zagreba, Osijeka i Splita konkurencija ne brine

A- A+

Iako akademsko obrazovanje nužno ne stvara buduće filmske ili kazališne zvijezde, broj prijavljenih na prijemne ispite studija glume svake je godine veći dok se upisne kvote drastično smanjuju. Studenti glume iz Zagreba, Osijeka i Splita prokomentirali su stanje na svojim fakultetima, ne obazirući se pretjerano na glasine koje kruže o konkurentskim Akademijama jer, kažu, potpuno su nepovezani.

Dugačak je put od prijave prijemnog ispita do sigurnog mjesta na studiju glume. Unatoč višemjesečnim pripremama, mnogi ne uspiju iz prve pa nije neobično da kandidati pokušavaju više puta i u nekoliko gradova. Sretnici sa tri hrvatska studija glume osvrnuli su se na programe svojih fakulteta te na (ne)ispunjena očekivanja.

Izdvojeni članak

Obavezno štivo: Mladi glumac otkriva svojih top pet knjiga koje preporučuje svim studentima

‘Ne znamo mnogo o drugim Akademijama, a našu smatramo najboljom’

Splićanin Paško Vukasović na zagrebačku je Akademiju dramskih umjetnosti upao iz drugog pokušaja. Na prvoj je godini diplomskog studija glume i većinu očekivanja, kaže, fakultet je ispunio makar mjesta za napredak uvijek ima. O ostalim studijima glume zna jako malo i smatra da je tako bolje.

– Zanimljiva je realnost u kojoj ni ja ni moji kolege ne znamo mnogo o drugim Akademijama, ali zagrebačku smatramo najboljom, rekao je Paško.

Paško ističe kako je povezanost studenata u grupi važna kao i ona među odsjecima pa tako često surađuje sa studentima produkcije i kazališne režije. O glasinama koje kruže o Akademijama, Paško se ne zamara.

– Fokusirani smo na sebe i ne uspoređujemo se. Naravno, ‘svaki gazda svoga konja hvali’, pa tako i naši studenti i profesori, mišljenja je mladi Splićanin.

Izdvojeni članak

Glumac koji je iz viših ciljeva odbio Oscara za najbolju glavnu ulogu

Prvi profesionalni angažmani

Za razliku od zagrebačkog, splitski je studij glume koncipiran po principu četverogodišnjeg preddiplomskog i jednogodišnjeg diplomskog studija. Na četvrtoj je godini glume i Bračanka Aneta Matulić, jedna od rijetkih koja je glumu upisala iz prvog pokušaja i ne voli se uspoređivati s kolegama drugih glumačkih studija.

– Smatram da je gluma specifična vrsta umjetnosti koja se može savladavati putem različitih metoda učenja i ne vidim mjesta glasinama o drugim Akademijama. Ne družimo se dovoljno i nemam potrebe komentirati njihov rad s kojim nisam upoznata, govori Aneta.

Do treće godine studija, studenti ne smiju prihvaćati vanjske angažmane već igrati mogu isključivo u fakultetskim produkcijama. Svoje prve profesionalne angažmane, Aneta je počela odrađivati ljetos. Sudjelovala je u mjuziklu ‘Diokles’ povodom Dana Dioklecijana, a trenutno priprema ulogu Heidi u Gradskom kazalištu mladih u Splitu.

Ističe kako je kemija među kolega jako bitna jer sve što rade produkt je timskog rada i partnerskog odnosa. Suradnja se, na obostranu korist i zadovoljstvo, odvija i među odsjecima.

Izdvojeni članak

[TOP 5AK] Glavni glumac Crno-bijelog svijeta otkrio nam je svojih pet najdražih filmova

‘Lutka drži moj ego u ravnoteži’

Sinjanin Stipe Gugić prijemnim je ispitima glume pristupio šest puta od čega tri otpadaju na njegov konačan odabir, dvopredmetni studij glume i lutkarstva u Osijeku. Iako je zagrebačka slovila kao najbolja, na prijateljev  je nagovor prijemni ispit polagao u Osijeku, gradu kojeg smatra idealnim za mlade umjetnike. S Osijekom se dogodila posebna kemija. Oduševio ga je program, prijateljski pristup profesora i opuštena atmosfera među studentima.

– Kada kažem da studiram glumu i lutkarstvo ljudi dobiju dojam da se po cijele dane samo igram. Ne shvaćaju da i do 12 sati dnevno posvećujem proučavanju sebe što na ostalim fakultetima nije slučaj, otkriva Stipe.

Stipe smatra kako je u velikoj prednosti nad kolegama koji ne studiraju lutkarstvo. Malen je broj nezaposlenih lutkara s obzirom na velik broj lutkarskih kazališta i družina u Hrvatskoj.

-Uvjeren sam da je lutkarstvo posao budućnosti jer lutkarskog će kazališta uvijek biti. Nemoguće ga je iskorijeniti iz ljudske potrebe. Iako sam u početku bio prilično skeptičan, proučavajući lutku shvatio sam da može imati ljekovita svojstva za animatora i gledatelja.

Teško mu je opredijeliti se za jedno područje. Lutkarstvo zahtjeva veliku dozu koncentracije i partnerstva što je i u glumi neophodno.

– Dok kao glumci stojimo na sceni i dajemo se gledateljima, lutka pak omogućuje našem egu da ostane u ravnoteži jer lutka preuzima dominaciju, zaključio je Stipe.