Pretraga

Naklikaj: Od frustracije do jeftine izrade web stranica

A- A+

Kava u pauzi od posla, isfrustriranost te nekoliko domišljatih kolega bila je dobitna kombinacija za Tihomira Pihu, koji je u ožujku 2011. godine pokrenuo projekt Naklikaj. U trenutku kad je Piha polako odustajao od projekta, ponovno ga je motivirao prijatelj Ivan Pekarik s kojim je Naklikaj prijavio poslovnim anđelima, CRANE-u. Danas su vlasnici servisa za jednostavnu i brzu izradu web stranica za što nije potrebno nikakvog predznanje, a njihova vam priča može pomoći pri vašoj Ideji godine.

Naklikaj je projekt koji je nastao kao rezultat frustracije četiri mladića kojima je smetala činjenica kako u Hrvatskoj ne postoji jeftino i jednostavno rješenje za izradu web stranice za male korisnike koji nemaju nekoliko tisuća kuna za plaćanje webdizajna.

Tihomir Piha, Nikola Dušak, Mladen Zekanović i Krešimir Fastić su, u ožujku 2011. godine, na kavi u pauzi od posla došli na ideju kako bi oni mogli promijeniti tu činjenicu te su smislili koncept i ime projekta kojim će to postići. Piha nam je objasnio kako su stvari tekle od samog početka pa do danas.


Izdvojeni članak

Xclaim: Tvrtka koja prodaje manje iritantne internetske oglase

Ponovna motivacija i pomoć poslovnih anđela

Nakon što je smišljen koncept, Piha je u nekoliko mjeseci isprogramirao prvu verziju, a kolege su mu pomagale s predlošcima i ispravljanjima bugova. Zatim se cijela priča lagano primirila, drugim riječima projekt je pao u drugi plan.

– Već sam imao novi posao kada mi je prišao kolega i prijatelj Ivan Pekarik i motivirao me na ponovno razmišljanje o Naklikaj i rekativiranje projekta, istaknuo je Piha. Nadodao je kako su mu se u to vrijeme javili iz udruge CRANE gdje je mjesec dana prije predao projekt na razmatranje. Pozvali su ih da predstave Naklikaj, što su i napravili, te su dobili investiciju za daljni razvoj.

Uništeni blagdani i novac ‘na lijepe oči’

U realizaciji cijelog projekta osnivači su imali podršku prijatelja, obitelji i kolega te su svi imali jako puno razumijevanja za neprospavane noći ili uništene blagdane. Prema Pihinim riječima, veliku ulogu u uspjehu Naklikaj su imali i investitori koji su praktički ‘na lijepe oči’ dali prilično velike svote novca u projekt.

Neki od klijenata kojima su izradili web stranicu su poslovni anđeli CRANE i Kreativna Udruga Mladih, no Piha ističe kako nisu zadovoljni zaradom, uzmu li u obzir uloženi trud i rad.

Izdvojeni članak

Put mladih osječkih poduzetnika: Od ideje do tvrtke

Pronaći problem, riješiti ga te prodati rješenje

 – Logika svakako nalaže da će biti jednostavnije uspjeti ukoliko budući mladi poduzetnik pronađe nekakav problem u poslovnom svijetu, nešto na što firme koje uspješno posluju troše nekakve svote, riješi taj problem i cilja na prodaju svog rješenja koje će u konačnici uštedjeti nešto novca kupcu, objasnio je Piha.

Nadodao je kako srednjoškolci koji se odluče pokrenuti neki ozbiljniji projekt ne trebaju osjećati strah i uvijek moraju biti uporni, to jest ne odustajati lako te jednostavno trebaju učiti. Griješiti, naučiti nešto iz tih grešaka i krenuti dalje.

– Svi rade greške, svi ulažu ogromne napore, pitanje je samo kada će ta faza krenuti, u srednjoj školi, na fakultetu ili nakon završenog fakuteta. Jasno je tko će biti u prednosti. Osobno imam nekoliko prijatelja koji su svoje tvrtke osnovali još u srednjoj školi, koje su im financirale školovanje i razgranale se gotovo odmah nakon njegovog završetka, praktički preko noći, istaknuo je pokretač projekta Naklikaj.

___________________________________________________________________________________________________________________

Članak je nastao u sklopu projekta Ideja godine u suradnji s partnerima Visoko učilišta Effectus i Visokog Učilišta Algebra. Projekt možete pratiti i putem Facebooka. Kako bi bili 100 posto sigurni da nećete propustiti neku novu vijest o najboljoj srednjoškolskoj Ideji godine, pošaljite mail na [email protected] te se prijavite na naš newsletter.