Pretraga

Kako naš život učiniti boljim? Učenici iz škola diljem Hrvatske imaju čak 29 ideja

A- A+

Kako osnažiti mala lokalna gospodarstva ili održivo ribarstvo? Zašto je korištenje zelenih tehnologija važno u svakodnevnom društvu i zašto izaći na izbore? Kako istodobno riješiti problem skupih stanova za studente i pomoći u skrbi za starije? Na sva ova pitanja odgovaraju učenici škola diljem Hrvatske. Čak 29 ideja za bolji život unutar EU učenici iz škola diljem Hrvatske poslali su na natječaj ImagineEU Europske građanske inicijative.

Screenshot iz videa Elektrotehničke i prometne škole Osijek pristiglog na natječaj ImagineEU

Screenshot iz videa Elektrotehničke i prometne škole Osijek pristiglog na natječaj ImagineEU | YouTube

Europska građanska inicijativa (EGI) je demokratski alat osmišljen za poticanje aktivnog građanstva i angažmana unutar Europske unije te potiče građane da oblikuju politike Europske unije. U tome svoj doprinos mogu dati i učenici – još je u listopadu objavljen natječaj ImagineEU.

O pobjedniku odlučuju i glasovi publike

Zadatak je sljedeći: učenici trebaju formirati manje skupine pa razmisliti o promjenama koje će poboljšati kvalitetu života građana Europske unije, dakle i građana Hrvatske. Kako bi prikupili podršku za svoj cilj, učenici trebaju snimiti uvjerljiv video. Učenici čiji video prikupi najviše glasova s učiteljem putuje u Bruxelles, gdje će se susresti s predstavnicima europskih institucija koje se bave EGI-jem i naučiti više o ulozi različitih institucija te povijesti EU.

Na natječaj je iz Hrvatske pristiglo ukupno 388 videa, a iz Hrvatske ih je čak 29. O pobjedniku odlučujete i vi, a za najbolji videozapis možete glasati do 28. siječnja 2024.

Izdvojeni članak
Discover EU putovanje

Provjerite svoje mailove: 36.000 mladih besplatno će putovati Europom

Učenici su se pozabavili nizom problema i nude rješenja

A kakvi su prijedlozi naših učenika? Pa zaista šaroliki. Primjerice, učenici Prirodoslovne i grafičke škola Rijeka upozorili su na važnost ribarstva kao gospodarske djelatnosti te da je od vitalnog značaja sačuvati ribarstvo po principu održivosti. Učenici II. gimnazije u Zagrebu kroz svoj video, pak, objašnjavaju zašto je važno glasati na svim, a tako i izborima za Europski parlament koji se održavaju 9. lipnja. Istu temu glasovanja, samo na drugačiji način, kroz priče dviju učenica obrađuju učenici Gimnazije Vukovar. Učenici Ženske opće gimnazije Družbe sestara milosrdnica raspravljaju svom videu o praksi suda koja se bori s kažnjavanjem počinitelja kaznenih djela, nudeći im drugu priliku čitanjem i odražavanjem svijeta književnosti.

Problemima u ribarstvu pozabavili su se i učenici Tehničke škole Šibenik, dok se učenici druge skupine Gimnazije Vukovar bave osnaživanjem malih lokalnih gospodarstva. Učenici Gimnazije Metković izradili su videozapis za rješavanje pitanja slabe željezničke povezanosti Metkovića i Zagreba, a sličnu temu obradili su i učenici Privatne umjetničke gimnazije s pravom javnosti koji žele povezati sve europske glavne gradove s pomoću dobro integrirane mreže brzih vlakova. Iz Elektrotehničke i prometne škole Osijek pozabavili su se problemom skupog studentskog stanovanja i skrbi za starije osobe kojima je potrebna pomoć.

Da je u svim državama članicama EU potreban jedinstveni zakon oko usvojenja, koji bi ubrzao i pojednostavio taj postupak, u svom su videu pojasnili učenici Ekonomske i birotehničke škole u Bjelovaru. Učenici Srednje škole Petrinja, pak, predlažu rješenje za problem teže zapošljivosti mladih bez radnog iskustva nakon završenog obrazovanja. Treća skupina učenika iz Gimnazije Vukovar na natječaju sudjeluje s videom putem kojeg žele potaknuti svijest o važnosti energetski učinkovitih zelenih tehnologija u svakodnevnom životu. A iz Tehničke i industrijske škole Ruđera Boškovića pozabavili su se temom energije iz obnovljivih izvora u EU-u.

Ovo je samo dio tema koje su učenici pokrili kroz svoje videe, a svih 29 možete vidjeti i za svoje favorite glasati na ovoj poveznici.


Projekt je sufinancirao Europski parlament u okviru programa subvencija Europskog parlamenta u području komunikacije. Europski parlament nije sudjelovao u njegovom pripremanju te ni na koji način nije odgovoran za sadržaj objavljenih vijesti.

EU emblem