Pretraga

Manje ‘bubanja’ teorije, više aktivnog sudjelovanja u nastavi: Evo što mladi žele od PiG-a

A- A+

Tijekom našeg redakcijskog posjeta Osijeku, održali smo world café, moderirani razgovor u malim grupama na kojem je svatko imao priliku reći svoje mišljenje o temama koje se tiču mladih i političke pismenosti. Jedna od tema bila je i važnost političkog obrazovanja u školama i na fakultetima, gdje su učenici izrazili svoje nezadovoljstvo monotonim metodama učenja predmeta Politike i gospodarstva. Žele i više sličnih predmeta kako bi mogli steći što bolje političko znanje.

World Caffe u Osijeku

World Caffe u Osijeku | foto: srednja.hr

Znate one nastavnike koji na satu čitaju iz udžbenika i tjeraju vas samo na ‘bubuanje’ činjenica napamet? Upravo takve nastavnike su nam na World Caféu opisali učenici iz Osijeka. Takav način izvođenja nastave Politike i gospodarstva opisuju lošim. Događaj je održan u organizaciji portala srednja.hr i udruge DKolektiv, nakon održane panel rasprave pod nazivom ‘Koji izbori su najvažniji: učenički, studentski ili EU?’.

Umjesto monotonog bubanja teorije vezane uz Politiku i gospodarstvo, učenici traže nešto drugačije, nešto što će ih zaista zainteresirati i potaknuti na aktivno sudjelovanje u nastavi. Dok su neki možda iznenađeni ovim zahtjevima, drugi shvaćaju koliko je važno političko obrazovanje u školama i na fakultetima. Učenici jasno ističu da žele više od predmeta poput PiG-a, i to što prije. Zašto čekati do dobi od 18 godina da bi stekli osnovno političko znanje i zašto ne započeti ranije, kada je njihova radoznalost i želja za učenjem još uvijek snažna? Također, učenici smatraju i da se takvo gradivo treba uvesti i ranije jer ih u četvrtom razredu srednje škole zanima samo matura.

Izdvojeni članak
učenik i profesor pred pločom, rukuju se

VIDEO: Ima li demokracije u školama? ‘Učenike se malo toga pita’

Osim ranijeg uvođenja PiG-a, učenici žele interaktivnu nastavu koja će ih potaknuti na raspravu i kritičko razmišljanje. Učenici također žele primjere iz stvarnog svijeta koji će im pomoći da bolje razumiju kompleksnost političkih i gospodarskih procesa. Međutim, nije samo PiG u fokusu. Osječki učenici također ističu važnost uvođenja Građanskog odgoja i obrazovanja kako bi se razvijale i druge važne vještine poput tolerancije, demokratskih vrijednosti i aktivnog građanstva.

Dakle, poruka je jasna. Političko obrazovanje nije samo obavezni predmet na rasporedu, već ključni dio formiranja budućih generacija koje će aktivno sudjelovati u demokratskom procesu. Ovo su bili samo neki od zaključaka učenika s World Caffea kojeg smo organizirali u Osijeku povodom nadolazećih izbora za Europski parlament, koji će se održati 9. lipnja. Što su nam učenici još rekli, pogledajte u videu u nastavku.


Projekt je sufinancirao Europski parlament u okviru programa subvencija Europskog parlamenta u području komunikacije. Europski parlament nije sudjelovao u njegovom pripremanju te ni na koji način nije odgovoran za sadržaj objavljenih vijesti.

EU emblem