Pretraga

Učenici otkrili kako im izgleda nastava Politike i gospodarstva: ‘Nemamo dovoljno praktičnih primjera’

A- A+

Nakon parlamentarnih izbora kod nas, čekaju nas i izbori za Europski parlament u lipnju. Upravo smo o toj instituciji i kako uopće funkcionira Europska unija educirali učenike, ponajviše maturante, na našem predavanju u Dubrovniku. Ondje smo pričali su učenicima srednjih škola o tome zašto bi mladi trebali izaći na EU izbore, što bi oni promijenili u obrazovnom sustavu u Hrvatskoj da su oni na vlasti, ali i o tome kako izgleda njihova nastava Politike i gospodarstva gdje bi trebali učiti sve o političkim procesima.

učenici ispred zida u Dubrovvniku daju izjavu za srednja.hr u mikrofon koji se vidi u kadru

Foto: srednja.hr

Povodom nadolazećih izbora za Europski parlament održali smo predavanje za učenike u Dubrovniku na temu Europske unije i kako ona funkcionira. Predavanje smo organizirali uz suradnju Udruge Bonsai, a predavač je bio Ivan Matić koji već 11 godina radi u Europskom parlamentu. Na predavanjima i simulaciji rada Europskog parlamenta sudjelovalo je oko 50 učenika, ponajviše maturanata.

‘Volio bih da gledamo sjednice Sabora ili EU parlamenta’

Upravo smo s njima razgovarali o važnosti izlaska mladih na izbore kao i što bi oni promijenili u obrazovnom sustavu da su na vlasti. Ispričali su nam i kako izgleda nastava Politike i gospodarstva, predmet koji bi ih trebao učiti tome kako funkcioniraju politički sustavi. Svi su rekli vrlo slične stvari oko PiG-a, u smislu da je nastava dosadna, a nastavnici nezainteresirani za aktualne teme iz politike koje ih, kako su nam rekli, itekako zanimaju.

– Imamo previše učenja teorije, nemamo dovoljno praktičnih primjera. Volio bih da gledamo sjednice Sabora ili EU parlamenta, da možemo vidjeti kako te odluke utječu na svijet, rekao nam je učenik.

Izdvojeni članak

Mladi glasači najveće veselje rekordne izlaznosti na izbore: ‘Daju vjeru u demokratski proces u ovoj zemlji’

‘Mladi bi trebali glasati zato što imamo drugačiji pogled na svijet’

Neki smatraju kako bi se održavanje nastave, ne samo na PiG-u, već u cijelom obrazovnom sustavu, trebalo izgledati drugačije.

– Mislim da bi se trebalo vratiti na stari tip nastave kakvu su imali naši roditelji gdje se dosta nekako fokusiralo na razumijevanje gradiva, a ne ovo forsiranje i bubetanje sadržaja iz knjige, naveo je drugi učenik.

Na predavanju o EU izborima mnogi su postavljali zanimljiva pitanja, a nama su otkrili zašto smatraju da bi mladi trebali izaći na Europske izbore.

– Mladi bi trebali glasati zato što imamo drugačiji pogled na svijet. A s obzirom na to da na nama svijet ostaje, mislim da bi bilo u redu da mi odlučujemo kako će izgledati sljedećih pet godina.

Cijeli video u kojemu smo detaljnije pričali s učenicima možete pogledati ispod ili na našem YouTube kanalu, a cijelo predavanje o radu Europskog parlamenta možete pogledati ovdje.


Projekt je sufinancirao Europski parlament u okviru programa subvencija Europskog parlamenta u području komunikacije. Europski parlament nije sudjelovao u njegovom pripremanju te ni na koji način nije odgovoran za sadržaj objavljenih vijesti.

EU emblem