Pretraga

Anketa: Školovanje od kuće većina ne odobrava zbog problema socijalizacije

A- A+

Prije desetak dana pisali smo o školovanju od kuće koje u Hrvatskoj još uvijek nije dozvoljeno. Iz Ministarstva su nam najavili usvajanje nove Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije koja bi mogla uključivati i definiranje prava na obrazovanje u vlastitom domu. Kako bismo saznali što o tome misle naši čitatelji proveli smo anketu koja je pokazala prilično podijeljeno mišljenje. Svi naši sugovornici složili su se da je socijalizacija veliki problem takvog obrazovanja.

www.theatlantic.com

Školovanje od kuće već je pedesetak godina moguće u Americi, roditelji mogu podučavati svoju djecu i u većini europskih zemalja. U Hrvatskoj ovaj način obrazovanja nije definiran, a novom Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, najavljuju iz Ministarstva, to bi se moglo promijeniti. Anketa koju smo proveli na portalu Srednja.hr pokazala je da su naši čitatelji prilično podijeljenog mišljenja o učenju od doma, a svi naši sugovornici istaknuli su problem socijalizacije.

Izdvojeni članak

Školovanje od kuće u Hrvatskoj nije omogućeno, ali postoje načini kako zaobići prepreke

Škola važna za razvijanje socijalnih vještina

– Mislim da ne bi bilo pametno obrazovati djecu od doma. Škola nije važna samo zbog učenja i polaganja ispita već i zbog stvaranja prijateljstva koja mogu potrajati i čitav život, izjavila je Mirna Maravić, maturantica XV. gimnazije u Zagrebu.

Danijela Pintur također smatra kako je socijalizacija vrlo važan element koji djeca najlakše mogu svladati u školskim klupama i igralištima. Smatra kako bi previše individualizirani pristup mogao imati ozbiljne posljedice na njihov razvoj.

– Čak i negativna iskustva su nas mogla naučiti nekim pozitivnim stvarima. Bojim se da bi djeca koja se obrazuju od kuće odrastala kao pod ‘staklenim zvonom’ što bi im moglo otežati kasnije uključivanje u društvo. I danas se djeca već premalo druže i previše vremena provode sami za računalom, upozorila je studentica Filozofskog fakulteta riječkog Sveučilišta.

Izdvojeni članak

Anketa otkrila čemu vas osim teorije uči formalno obrazovanje

Bivša profesorica obrazovanje svoje djece radije bi prepustila školi

Ina Petričević kao argument protiv prepričala nam je i neka negativna iskustva osoba koji su pokušali vlastitoj djeci držati instrukcije. Prema njezinom iskustvu većina djece ne voli kada ih roditelji pokušavaju podučiti školskom gradivu.

– Mislim da ima vrlo malo roditelja koji imaju i vremena i sposobnosti da obrazuju svoju djecu, jer nije važno samo znanje nego i pristup prema učenicima ali i informacijama i vještinama koje im želimo prenijeti, objasnila nam je majka maturantice i bivša profesorica Druge gimnazije u Zagrebu i Osnovne škole Malešnica. Za kraj je istaknula kako bi i sama imala problema s podučavanjem neke svoje djece pa ih je zbog toga radije prepustila školskom sustavu.

Rezultati ankete pokazuju podijeljeno mišljenje

Nešto više od 300 čitatelja je odgovorilo na naše pitanje ‘Treba li Hrvatska donijeti zakon koji dozvoljava školovanje djece u vlastitom domu?’.

Izdvojeni članak

Hrvatsko obrazovanje već 9 godina stagnira, trećina učenika nema osnovnu matematičku pismenost

Oko 46 posto njih smatra kako ne bi bilo loše da se to omogući onima koji žele podučavati svoju djecu. Skoro 48 posto ih se ne slaže s takvim načinom obrazovanja, a oko šest posto ih nije sigurno što bi po tom pitanju bilo najbolje napraviti.

Andrej Kauzlarić jedini je naš sugovornik koji bi podržao donošenje zakona o školovanju djece u vlastitom domu te je pokušao izdvojiti za njega najvažnije nedostatke jednog i drugog načina obrazovanja.

– Ruralne sredine često ne mogu ispuniti minimalnu kvotu za organiziranje nastave pa se financijski ili vremenski teret svaljuje na pojedinca odnosno obitelj. Kako ništa nije crno bijelo jasno je da takav vid obrazovanja nosi i svoje nedostatke od kojih mi se izostanak interakcije s vršnjacima čini najvažnijim problemom, zaključio je student VERN-a.