Bandić najavljuje uvođenje polusatne vozne karte za cijenu od 4 kune

Jutros je na Radiju Sljeme zagrebački gradonačelnik i kandidat za predstojeće izbore Milan Bandić najavio uvođenje polusatne tramvajske karte koja će koštati 4 kune. Prihvate li građani ovu ideju, ovakav model naplate uvest će se od 1. veljače. Iako tvrdi da se ne radi o predizbornom triku, takvu su inicijativu građani pokrenuli još 2014., a ideju da se prijevoz ZET-om naplaćuje razmjerno trajanju putovanja imala je prije Bandića njegova protukandidatkinja Anka Mrak Taritaš.

Foto: Srednja.hr

Iako su u petak za Radio Sljeme iz Gradske uprave tvrdili da nemaju namjere mijenjati postojeći sustav naplate tramvajskih karata (10 kuna za 90 minuta vožnje), danas je na istoj radio postaji Bandić najavio promjene. Kako kaže, s ciljem uspostave pravednijeg sustava kako bi, oni koji se kraće voze, manje i plaćali od 1. veljače planira uvesti polusatne karte za 4 kune.

Novi projekt ZET-a: Uvodi se besplatan bežični internet u tramvaje

– …da građani mogu izabrati. Oni, koji se kraće voze, do 30 minuta, plate 4 kune, a oni, koji se voze do 90 minuta, plate 10 kuna. Ako budemo vidjeli iz medija dato građani, u pravilu, prihvaćaju, od 1.veljače će to vrijediti. Ako ne prihvate, ostat će po starom, ali ja vjerujem da će prihvatiti jer to ide njima u prilog, posebno ljudima iz centra grada i onima koji dođu u Zagreb, a voze se stanicu, dvije ili tri, rekao je Bandić za Radio Sljeme.

Iako tvrdi da se ne radi o još jednom predizbornom triku, činjenica je da ova ideja nije izvorno Bandićeva. Naime, 2014. godine pokrenuta je putem Facebooka inicijativa u kojoj su građani zahtijevali polusatnu kartu po cijeni od 3,50 kune.
Ideju o naplati razmjernoj trajanju vožnje imala je prije Bandića i kandidatkinja za gradonačelnicu, zastupnica Anka Mrak Taritaš, koja planira uvesti pametne karte.

– Što se tiče pametne karte za javni prijevoz cilj uvođenja tog modela je da se javni prijevoz plaća prema broju stanica koliko se vozite. Poanta pametne karte je da se odbije samo iznos za točno prijeđeni broj stanica jer je nelogično da se plaća 10 kn za jednu ili deset stanica. Cijene pokaza potrebno je analizirati u kontekstu uvođenja pametne karte i vidjeti ima li prostora za smanjenje postojeće cijene, kazala nam je Mrak Taritaš.

Odgovori