Pretraga

eMatematika.hr – prvi hrvatski web servis za instrukcije iz matematike online

A- A+

Kako funkcioniraju online instrukcije? Jesu li one jednako kvalitetne kao i one uživo? Koje su prednosti takvog održavanja? Koliko je zahtjevna njihova realizacija? Naveli smo samo neka od brojnih pitanja koja se mogu postaviti kada govorimo o online instrukcijama. Većina učenika i roditelja do početka pandemije koronavirusa gotovo da nije imala nikakvog iskustva s održavanjem istih. Međutim, online instrukcije postaju sve popularnije i sve traženije, a u nastavku navodimo kako se održavaju te komentiramo standardni model i pristup.

ematematika | promo

Online instrukcije iz matematike u Hrvatskoj više nisu fikcija. Zahvaljujući web servisu eMatematika, od sada su instrukcije iz matematike dostupne svim učenicima, od 1. razreda osnovne do 4. razreda srednje škole, gdje god se nalazili. S pristupačnim cijenama i mogućnostima kao što je objašnjenje pojedinog zadatka kroz video, ovakav način instrukcija zasigurno će promijeniti način instrukcija hrvatskih učenika. Zbog situacije u kojoj se trenutno nalazimo, ovo je ujedno i najsigurniji način učenja.

Kako izgledaju te online instrukcije iz matematike? Objasnili smo kroz osam točaka.

1.  Djetetu treba pomoć

U trenutku kada ste primijetili da vaše dijete ima problema s razumijevanjem određenog gradiva iz matematike, najbolje je odmah reagirati i djetetu potražiti instrukcije. Brza reakcija doprinosi tome da dijete ima manje “rupa u znanju”, a najčešće u tim okolnostima dijete vrlo brzo “pohvata konce” i broj sati koje instruktor treba provesti s učenikom sveden je na minimum.

2. Odabir aplikacije za realizaciju online instrukcija

Postoji niz kvalitetnih aplikacija putem kojih se mogu realizirati online instrukcije, a najjednostavnije za korištenje su Zoom i Google Meets budući da ne zahtijevaju nikakve dodatne instalacije te ujedno nude izvrsnu kvalitetu tona i slike. Navedene aplikacije nude i mogućnost dijeljenja ekrana što olakšava komunikaciju između učenika i instruktora.

Jako je bitno da prilikom dijeljenja slike postoji i kontakt “oči u oči” kako bi instruktor mogao vidjeti djetetove reakcije na novi sadržaj i pravovremeno reagirati ukoliko primijeti da dijete ne razumije određene korake i postupke u rješavanju zadatka. Najveća svrha ovakvog pristupa je u nekoliko prvih online instrukcija jer dijete može osjećati nelagodu i zbog toga ne postaviti pitanje koje ga muči.

3. Prijava za online instrukcije

Prijava za online instrukcije iz matematike vrši se putem ove poveznice. U kratkom vremenskom roku administrator će vam se povratno javiti te ćete dogovoriti vrijeme i način održavanja instrukcija. Poželjno je da prilikom prijave pošaljete naslov cjeline ili zadatke oko kojih učenik treba pomoć jer se tako instruktor može bolje pripremiti za same instrukcije (vidi pod 2.) Naravno, postoji i mogućnost odabira instruktora ukoliko imate neku preporuku ili želite onoga koji vam je držao zadnje instrukcije.

4. Priprema instruktora

Ukoliko ste instruktoru dostavili naslov cjeline ili poslali zadatke s kojima vaše dijete ima poteškoća, on će pripremiti razne vizualizacije kojima može olakšati razumijevanje raznih apstraktnih matematičkih pojmova. Također, moguće je unaprijed pripremiti domaću zadaću za učenika sa zadacima koji su slični netom obrađenima. Instruktor će 10 minuta prije početka održavanja instrukcija kreirati online sastanak na dogovorenoj platformi.

5. Priprema učenika za dogovorene instrukcije

Priprema djeteta za održavanje online instrukcija krajnje je jednostavna. Uz standardnu opremu poput pametnog telefona ili računala/laptopa s kamerom i kvalitetne internetske veze, sve što treba osigurati su olovka, gumica, papir i želja za uspjehom. Poželjno je da učenik prije instrukcija samostalno pokuša riješiti neke zadatke te naznači mjesta na kojima je zapeo i koja mu stvaraju dileme.

6. Uspostavljanje video veze

Uspostavljanje video veze između korisnika i instruktora rješava se jednim klikom. Naime, instruktor će otvoriti online sastanak te kreirati poveznicu za pridruživanje koju šalje korisniku. Klikom na poveznicu učenik će se pridružiti virtualnom sastanku na kojem će ga čekati odabrani instruktor iz matematike.

7. Kako se odvijaju online instrukcije?

Ukoliko je riječ o prvom susretu instruktora i učenika prvih nekoliko minuta bit će posvećeno međusobnom upoznavanju kako bi instruktor lakše procijenio najbolji pristup radu. U uvodnom dijelu sata slijedi upoznavanje s osnovnim pojmovima i formulama koje spadaju u problematičnu cjelinu. Definicije će biti uvođene postepeno kao u udžbeniku te će se nastava odvijati u obliku: blok definicija i formula – blok zadataka. Takav pristup osigurava potpuno razumijevanje gradiva i kvalitetnije povezivanje pojmova.

Instruktor će prilikom rješavanja zadataka pisati po ekranu, ploči ili papiru i dijeliti sliku učeniku koji će u bilo kojem trenutku moći prekinuti instruktora i postaviti mu pitanje. Nakon održane lekcije, instruktor može učeniku predložiti i domaću zadaću kako bi se utvrdilo razumijevanje pokazanog. Provjera zadaće i rješavanje nedoumica uslijedilo bi na prvim sljedećim instrukcijama. Time se postiže kvalitetan balans između vremena utrošenog na učenje i shvaćanje gradiva te vremena uloženog u samostalni rad i rješavanje zadataka.

Sat završava time da instruktor prekida virtualni sastanak, a učenik ocjenjuje dojam na održane online instrukcije.

8. Što učenik treba učiniti nakon održanih instrukcija?

Nakon održanih instrukcija preporučujemo da učenik samostalno prođe kroz riješene zadatke te pokuša riješiti slične koje mu je zadao instruktor ili koje može naći u svom školskom udžbeniku. Ukoliko i dalje bude problema, učenik se može ponovno obratiti istom ili nekom drugom instruktoru iz matematike.

Ukoliko ste zainteresirani za održavanje online instrukcija iz matematike sve informacije pronađite na ovoj poveznici.