Pretraga

[FOTO] Profesor im dao slobodnu temu za izlaganje, a Lukas je rasturio: Sam je sašio haljine i dočarao povijest

Kada nastavnik učenicima ponudi slobodnu temu za izlaganje na bilo kojem predmetu, obično se to izlaganje sastoji od klasične prezentacije s tekstom, fotografijom i videom izrađenoj pomoću PowerPointa, Prezija ili sličnog alata. No, Lukas Lujanac, maturant Gimnazije Daruvar, za izradu svoje koristio je neuobičajen alat – šivaću mašinu. Na satu povijesti, za slobodnu temu, odabrao je sašiti tipične haljine koje su obilježile modu prve polovice 20. stoljeća.

– Kako učenici 4.B mogu na satu povijesti odabrati slobodne teme za izlaganje, naš Lukas nam je odlučio opet pokazati sav svoj talent te je sašio tipične haljine koje su obilježile modu prve polovine prošlog stoljeća, uvod je to u objavu Gimnazije Daruvar na Facebooku.

Sašio haljine i objasnio zašto su bile odraz tog vremena

Opet, jer je maturant Lukas Lujanac, kako smo pisali, već napravio isto početkom prošle godine. Tada je za izlaganje iz povijesti odabrao temu modnih trendova i izričaja u 19. stoljeću i pred razredom održao prezentaciju, a onda i sašio je haljinu tipičnu za to razdoblje. Ovoga puta Lukas je sašio više haljina, a za svaki od modela pojasnio je i zašto bio odraz svog vremena. Na izradu je, pojašnjeno je u objavi škole, potrošio preko petnaest sati rada, a profesor povijesti Vladimir Ivić izrazio je nadu da će Lukas ‘pokriti’ i drugu polovinu 20. stoljeća.

– Šivanje mi je već neko vrijeme hobi. Povijesni projekti traju od kada nam je u 3. razredu prof. Ivić dao slobodu odabira teme za prezentaciju. Znao sam da želim nešto izraditi kako bi moja prezentacija bila pamtljiva. Odijevanje i moda u prošlosti jako je zanimljiva tema o čijoj ulozi u društvu, kulturi i svakodnevnom životu možemo razgovarati u nedogled. Nadam se da sam svojim radom kolegama iz razreda uspio dočarati barem mali dio toga, kaže za srednja.hr Lukas.

Kolege iz razreda, ističe, ogromna su mu podrška, pa su mu tako i u izlaganju haljina su mu kao modeli pomogle učenice Latina Baščevan, Ema Bušić i Rea Crnković.

– Svaki put su me podržali i dočekali s oduševljenjem. Projekt kao takav ne bi postojao, da mi se kolegice iz razreda nisu volontirale kao modeli. Nažalost nisam vješt u šminki, ali zato su me Ema, Latina i Rea, iznenadile vještim šminkanjem vjernom vremenskom razdoblju koje su predstavljale, kaže nam Lukas koji nam je poslao i dodatne fotografije haljina i modela, a možete ih vidjeti u galeriji ispod.

Haljine su sašivene na Singerici iz ’50-ih

Šivati i krojiti naučio je od majke. Kada je imao 13 godina majka je učila sestru, a on je sve to promatrao po strani. A onda je tijekom pandemije šivao rodbini, prijateljima i sebi maske za lice i tako vježbao krojačke sposobnosti. Osnove krojenja naučio je pomoću uputa s interneta te je tako počeo stvarati svoje radove. Ono što daje dodatnu vrijednost njegovoj osebujnoj prezentaciji činjenica je da šivaća mašina na kojoj radi potječe upravo iz razdoblja koje obrađuju na nastavi, što rad zapravo čini još više autentičnim.

– Od bake sam dobio staru Singer šivaću mašinu. Preko interneta sam pronašao informaciju da je taj specifičan model mašine proizveden oko 50-ih godina prošlog stoljeća. To je prvi model te marke koji je na struju. Način na koji ta mašina šiva, iako ne toliko različit od modernih mašina, ipak mi je pomogao u stvaranju povijesnog rada, kaže Lukas.

Dodaje kako je i profesor bio oduševljen njegovim izlaganjem. Iako ocjenu još ne zna, kaže Lukas, poprilično je siguran da su rezultati odlični. Pohvalio je i ovakav način rada profesora.

– Sloboda odabira teme prezentacije i načina prezentiranja je intuitivan način da svatko otkrije što ga zanima. Mislim da je to odličan način predavanja, zaključuje maturant Lukas kojemu je cilj upisati neki od smjerova na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, ali ga zanimaju i prirodoslovni smjerovi.