Pretraga

Iz MZO-a poručili: ‘Važno je da se škole otvore prema drugim oblicima učenja i poučavanja’

Na koji točno način se škole mogu otvoriti prema drugim načinima učenja objasnila je Vesna Hrvoj-Šic, voditeljica Službe za strukovno obrazovanje pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja na konferenciji u organizaciji portala srednja.hr pod nazivom Obrazovanje na prekretnici. Kao najbolji primjer za to navela je projekt kojeg je osmislila Coca-Cola HBC Adria i uz pomoć kojega se nastoji unaprijediti vještine i znanja budućih djelatnika u ugostiteljstvu i uskladiti ih s potrebama na tržištu rada – Raise the Bar Youth.

Vesna Hrvoj-Šic na panelu Može li škola riješiti probleme ugostiteljstva | Foto: Niko Gogo

Na panelu pod nazivom ‘Može li škola riješiti izazove ugostiteljstva?’, gdje je na konferenciji našeg portala Obrazovanje na prekretnici ekskluzivno predstavljeno istraživanje Coca-Cole HBC Hrvatske u suradnji s Ipsosom koje je otkrilo koje su edukativne sadržaje ravnatelji, profesori i učenici ugostiteljskih škola istaknuli kao važne za uspješnu karijeru u ugostiteljstvu, raspravljalo se i o tome kako se škole moraju više otvoriti prema novim mogućnostima.

Kao dobar primjer za to Vesna Hrvoj-Šic, voditeljica Službe za strukovno obrazovanje pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja, navela je upravo Coca-Cola HBC Adria projekt Raise the Bar Youth.

@srednja_hr Kakva nastava bi trebala biti u našim školama? O tome smo razgovarali na konferenciji Obrazovanje na prekretnici na panelu ‘Može li škola riješiti probleme ugostiteljstva? Raise the bar”. Do kojih smo zaključka došli, čitajte preko linka u opisu profila! 👆 #srednjahr #cocacolahbchrvatska #raisethebar #hrvatska #obrazovanje #ugostiteljstvo #ugostiteljska #skola #ucenici #nastava ♬ Luxury Living (No Bells) – BLVKSHP

– Turizam i ugostiteljstvo su jedan od prioritetnih sektora u kojem mi dajemo osobit naglasak na deficitarne radne snage pogotovo visokoobrazovane i snage s visokom razinom vještina. I mislili smo da je važno i da otvorimo taj jedan put, odnosno da se škole otvore prema drugim oblicima učenja i poučavanja, da to ne bude isključivo školsko znanje i indoktrinirani kurikulum koji možda negdje nije primjeren. I unutar tog dijela slobodnog izbora kurikuluma unutar školskog kurikuluma omogućavamo i drugim predlagateljima da se razumijemo, koji to prepoznaju ili čak nekada to i škole iniciraju i kažu ‘mi smo to vidjeli, nama je to odgovaralo bi li mogli mi zatražiti suglasnost za tog predlagatelja, mi to često radimo’, objasnila je Hrvoj-Šic.

Dodala je kako je MZO, koliko god je ono ‘upravno tijelo i treba biti kruto u poštivanju nekih uzanci, osobito u zakonskoj odredbi’, da su otvoreni prema novim inicijativama uz uvjet da one pružaju jednu dodanu vrijednost učenicima i školama, što su u ovom slučaju Coca-Cola HBC Adria projekta Raise the bar procijenili da je tako.

Cijeli panel o izazovima ugostiteljstva i kako ih škola može riješiti poslušajte u videu ispod.