Pretraga

Izvrsan prijedlog ZET-u: ‘Karte neka koštaju 3,50 kune’

A- A+

Prije dva tjedna se na Facebooku javila inicijativa s vrlo interesantnim i nimalo nelogičnim prijedlogom regulacije cijena tramvajskog prijevoza u Zagrebu. Naime oni iniciraju uvođenje karte koja bi koštala tri i pol kune, a koja bi vrijedila pola sata. Naime ionako većina putnika nema potrebu voziti se dulje od 30 minuta, tako da karta ostaje neiskorištena. Inicijativa se zove ‘Tramvajska karta po mjeri putnika: 30 minuta vožnje za 3,50 kuna’, a za sada u dva tjedna ima nešto preko tisuću istomišljenika.

U posljednje se vrijeme javlja sve više artikuliranih inicijativa, koje nastoje regulirati cijene prijevoza zagrebačkim tramvajima, na obostrano zadovoljstvo ZET-a i putnika. Jedna od takvih je zasigurno ‘Tramvajska karta po mjeri putnika: 30 minuta vožnje za 3,50 kuna’.

Izdvojeni članak

Karte ‘rastu’ u ZET-ovim aparatima: Putnici pronašli novu metodu švercanja

Ako vam ne treba cijeli kruh, kupite pola

Naime u spomenutoj grupi predlažu da se osim sada postojeće tramvajske karte, koja stoji 10 kuna i traje 90 minuta, uvede i jedna koja bi koštala 3,50 kuna, a vrijedila bi, trećinu kraće, odnosno 30 minuta.

– Ako vam treba pola kruha, kupite i platite pola kruha. Ako vam treba pola litre vode, kupite pola litre. Cijena karte za vlak ili autobus ovisi u udaljenosti od polazišta do mjesta u koje putujete.

ZET-ove karte vremenski su određene, odnosno ograničene. Ako sat i pol vožnje košta 10 kuna, onda bi pola sata trebalo koštati trećinu te cijene, jedno je od prvih objašnjenja na spomenutoj Facebook inicijativi.

Izdvojeni članak

Kretanje ZET-ovih cijena: Evo koliko su karte i pokazi poskupjeli u zadnjih desetak godina

Švercanje bi ovakvom cijenom karte prestalo

Naime velika većina Zagrepčana se nema potrebe voziti preko 30 minuta tramvajem ili busom, tako da im striktno gledano propada više od dvije trećine karte.

S druge strane rijetko se tko na odredištu, na koje se uputio zadržava toliko kratko da može iskoristiti istu kartu i za povratak.

Stoga jedna ovakva inicijativa nije nimalo besmislena. Naprotiv, mnoge stvari funkcioniraju na sličnom vremenskom principu, među njima i za promet vezana naplata parkinga.

Pola sata, sat ili dva. Koliko se vozilo zadrži na parkingu toliku vozač naknadu i plati.

Treba reći i da većina putnika svoje švercanje objašnjava visokim cijenama karata i pokaza. Ovakvo nešto, moglo bi dokinuti, takve navike. Jer 3,50 kuna nije vrijedno nervoze, strahovanja te plaćanja kazne za vožnju bez karte.

Osim toga, inicijativa ‘Tramvajska karta po mjeri građana: 30 minuta za 3,50 kuna’ ne potiče ukidanje trenutno postojećih karata, nego zagovara uvođenje onakvih, kakve bi služile glavnini ZET-ovih putnika.

– Cilj ove inicijative nije “oštetiti” ZET, nego ih potaknuti da u ponudu svojih usluga dodaju ono što njihovim putnicima zaista treba, također je jedno od pojašnjenja, koje navedena inicijativa izlaže na Facebooku.