Pretraga

Josip je jedan od najuspješnijih učenika u zemlji: ‘Do ovog trena nisam to ni znao’

A- A+

Josip je danas kemičar i asistent na Institutu Ruđer Bošković, no njegov interes za znanost rodio se puno ranije. Kao učenik sudjelovao je na nizu državnih i međunarodnih natjecanja iz kojih je postizao izvrsne rezultate. Za njih je nagrađen sa čak osam Oskara znanja, nagrada za najuspješnije učenike. Razgovarali smo s njim o njegovim školskim danima, sadašnjim uspjesima i planovima za budućnost, a doznali smo i što misli o našem školskom sustavu.

foto: Ivan Božić | srednja.hr

Oskar znanja je priznanje koje se dodjeljuje učenicima za izniman uspjeh na državnim i međunarodnim natjecanjima. Dodjeljuje ju Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO). Josip Draženović, bivši učenik Osnovne škole Banija i Gimnazije Karlovac, osvojio ih je čak osam.

Vjerujemo da su uspjesi izvrsnih učenika poput Josipa važni, stoga smo ih odlučili istaknuti kroz Alumni projekt. Projekt Alumni mapirao je najbolje učenike i profesore prema kriteriju osvojenih Oskara znanja, a napravili smo ga u suradnji s Hrvatskom zajednicom županija. Koristeći tražilicu, na Alumni dijelu portala možete pronaći sve dobitnike Oskara znanja od 2005. godine pa nadalje.

Izdvojeni članak

Kako poboljšati školstvo? Pitali smo Krešimira, najuspješnijeg učenika Hrvatske

Mi smo tako pronašli da je Josip učenik s najviše osvojenih Oskara znanja u Karlovačkoj županiji. Iako je na zadnjem natjecanju sudjelovao 2015. godine, još uvijek drži rekord za broj osvojenih Oskara. Lijepo je znati da je u nečemu najbolji, rekao nam je, ali više ga motivira kada zna da postoje bolji od njega. Već dvije godine radi na Institutu Ruđer Bošković i priprema doktorat, a kako mu je bilo u školi i na natjecanjima te što misli o položaju izvrsnih učenika, pročitajte ispod.

Sudjelovao si na natjecanjima iz Kemije, kao i GLOBE natjecanjima, a na njima si postizao izvrsne rezultate. Još uvijek si učenik s najviše osvojenih Oskara znanja u svojoj županiji. Odakle interes za kemiju i znanost, kada i kako je sve počelo?

Zapravo, primarna područja mog interesa bila su matematika i elektronika. Kemiju sam “otkrio” kada me mlađi bratić molio da mu pokažem još eksperimenata. Počeo sam ih tražiti na internetu, shvatio da mi kemija ide i da mi je to sve prilično “prirodno”. Trud i znanje prepoznala je moja profesorica u osnovnoj školi i moram priznati, bila je neizmjerna podrška u napretku. Upravo to bih i izdvojio kao važan faktor koji određuje kakav je netko profesor. U tom trenu znala je kako me usmjeriti, pokazala mi što sve kemija može i ponudila mi odgovor na većinu mojih pitanja.

Izdvojeni članak
srećko kajić alumni

Srećko je najuspješniji učenik svoje županije: ‘Ne stavljamo dovoljan naglasak na izvrsnost’

Što je, po tebi, najveća korist od sudjelovanja na natjecanjima? Jesu li ti iskustva s natjecanja možda koristila i van škole, na faksu ili kasnije?

Definitivno je puno korisnog proisteklo iz sudjelovanja na natjecanjima. Primarno, znanja koja sam stekao tijekom priprema za natjecanja i međunarodnu kemijsku olimpijadu uvelike su koristila prilikom studiranja. Osim toga, na natjecanjima sam upoznao učenike, a neka od tih prijateljstava aktualna su i danas. Po prirodi sam prilično društven i sjećam se kako sam, po saznanju da prolazim na državno bio uzbuđen oko ispita koji će uslijediti, ali možda i više od toga u vezi druženja s ljudima iz cijele Hrvatske.

srednja.hr alumni

Josip Draženović (gore lijevo) na pripremama za Kemijsku olimpijadu | Foto: Privatna arhiva

Kakav je osjećaj znati da imaš najviše Oskara znanja u svojoj županiji, odnosno da si, iz te perspektive, najuspješniji učenik svoje županije?

Iskreno, do ovog trenutka nisam ni znao da imam najviše Oskara znanja u “svom kraju”. Općenito, uvijek mi je bilo lijepo čuti da sam u nečemu najbolji, ali nije to ono što me motivira. Motivacija za to da ja budem najbolji u nekom području upravo je postojanje boljih od mene. Zato i dan danas, ne gledam previše prema tome da sam u nečemu, nekada bio najbolji već uvijek tražim bolje i pametnije ljude kako bi i ja uz njih napredovao.

Izdvojeni članak

Pričali smo s jednim od najuspješnijih učenika u Hrvatskoj i doznali što misli o sustavu ocjenjivanja

Iz perspektive izvrsnog učenika/učenice, kakvo je tvoje viđenje školskog sustava? Kakav je položaj izvrsnih učenika? Što bi se u školskom sustavu moglo mijenjati?

Premalo je i prostora i vremena kako bi se saželo sve što se o našem školstvu i školstvu općenito ima reći. Svakako, smatram da su oni koji su zaduženi za obrazovanje djece i mladih potplaćeni i da je dostojanstvo profesora palo na vrlo niske grane. Naravno, dio odgovornosti rekao bih da leži i na profesorima. Neki od njih od djece traže puko memoriranje informacija upotrebljivih jedino u kvizovima znanja umjesto razumijevanja, rasprava i sugestija. Sustav je prilično rigidan i po mom sudu model bolji od ovog bio bi kada bi se djeci pristupalo individualnije, prema potrebama i mogućnostima učenika.

srednja.hr alumni

Josip Draženović na ispitu iz Kemije | Foto: Privatna arhiva

Trenutno si asistent na Institutu Ruđer Bošković. Čime se tamo baviš? Imaš li nekih planova za budućnost?

Da! Već sam dvije godine zaposlen na Institutu Ruđer Bošković. Trenutno se bavim organskom sintezom spojeva čije fotokemijske aktivnosti ispitujem eksperimentalno i računalno. Tako su uspješno obuhvaćene moje dvije kemijske ljubavi: organska i fizikalna kemija. Planova svakako ima, ali prvi u redu je obrana doktorata. Nakon toga, plan je usavršiti se, jedino pitanje je u kojem od područja.


Projekt Alumni mapirao je najbolje učenike i profesore prema kriteriju osvojenih Oskara znanja, a napravili smo ga u suradnji s Hrvatskom zajednicom županija. Koristeći tražilicu, na Alumni dijelu portala možete pronaći sve dobitnike Oskara znanja od 2005. godine pa nadalje.

Pročitajte i ostale razgovore s najuspješnijim učenicima Hrvatske koje smo pronašli koristeći Alumni dio portala:

Srećko je najuspješniji učenik svoje županije: ‘Ne stavljamo dovoljan naglasak na izvrsnost’

Ilija Srpak je jedan od najuspješnijih učenika Hrvatske: Evo što misli o našem školstvu

Pričali smo s jednim od najuspješnijih učenika u Hrvatskoj i doznali što misli o sustavu ocjenjivanja

Kako poboljšati školstvo? Pitali smo Krešimira, najuspješnijeg učenika Hrvatske

Josip je jedan od najuspješnijih učenika u zemlji: ‘Do ovog trena nisam to ni znao’

Sustav ocjenjivanja treba mijenjati? Jedan od najuspješnijih učenika to misli, objasnio nam je zašto

Klaudija je jedna od najboljih učenica Hrvatske: Rasturala je na natjecanjima iz astronomije

‘Imamo previše odličnih, a premalo izvrsnih učenika’: Evo kako uspješan učenik vidi školski sustav

Luka je jedan od najuspješnijih učenika u zemlji: ‘Nadam se da će netko skinuti taj rezultat’