Pretraga

Kakav uspjeh: Dvije hrvatske učenice osvojile medalje na matematičkoj olimpijadi za djevojke

A- A+

Iako u potpuno drugačijim okolnostima, veća natjecanja učenika u znanju održavaju se i ove godine. Posljednje održano je Europska matematička olimpijada za djevojke koja se odvijala na daljinu, a dvije hrvatske predstavnice na njoj su osvojile srebrnu i brončanu medalju.

Foto: Facebook, Matematička natjecanja

Prošloga tjedna održana je Europska matematička olimpijada za djevojke (EGMO), a po drugi puta na njoj su nastupile i hrvatske predstavnice. Dvije učenice, Ema Borevković iz XV. gimnazije Zagreb i Stella Čolo iz Gimnazije Frane Petrića u Zadru. Ema je osvojila srebro, a Stella broncu. Uz njih dvije na ovom natjecanju sudjelovale su i Leonarda Pribanić iz Gimnazije Lucijana Vranjanina u Zagrebu te Lara Semeš, također učenica XV. gimnazije Zagreb. Cjelovite rezultate možete vidjeti ovdje.

Napomenimo kako su se hrvatske predstavnica na ovu Europsku olimpijadu plasirale nakon izvrsnog rezultata na 2. hrvatskoj matematičkoj olimpijadi za djevojke.

Natjecanje je trajalo dva dana

Sama Europska matematička olimpijada za djevojke trajala je dva dana, a učenice su zadatke rješavale na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu.

– Oba dana pisali smo jedan test od tri zadatka, poredanih po težini, u trajanju od četiri i pol sata. Mislim da je većina vaših čitatelja naviknuta na testove od 45 minuta s većim brojem zadataka te im je neobično što je tako malo zadataka, a puno vremena. Zadaci se dosta razlikuju od onih u školi, najčešće se ne traži da se nešto izračuna, već da se dokaže neka matematička tvrdnja. Zbog toga ti zadaci zahtijevaju više vremena i kreativniji pristup od školskih, pa se ponekad isti zadatak rješava satima. Na natjecanju mi je bilo najizazovnije ostati smirena nakon što nisam uspijevala riješiti najlakši zadatak. Srećom, skupila sam dovoljno bodova na težim zadacima da nadoknadim, prepričala nam je naša najbolje plasirana učenica, Ema Borevković.

Ističe i kako je zadovoljna online organizacijom natjecanja jer je savjesna da u ovom trenutku drugačiji oblik natjecanja ne bi bio moguć. Njoj je, kaže, najbitnije da se natjecanje održi, u kojem god formatu trenutna situacija dopuštala.

– Presretna sam što sam imala priliku sudjelovati na jednom ovakvom natjecanju i što organizatori nisu donijeli odluku da se otkaže jer mi je ovo bilo jako vrijedno iskustvo i prilika da pokažem znanja koja usavršavam godinama. Hrvatska ekipa je natjecanje pisala na zagrebačkom PMF-u tako da smo imali sve potrebne uvjete, veli nam Ema.

Izdvojeni članak
olimpijada metropola 2020

Zapamtite njihova imena: Zagrebački učenici osvojili osam medalja i dva pehara na velikoj olimpijadi

Povezivanje mladih matematičarki jedan je najpozitivnijih aspekata ovog natjecanja

A zadovoljna je kaže, svojim rezultatom, no smatra da ima mjesta za napredak.

– Hrvatska tek od prošle godine sudjeluje na ovom natjecanju, tako da mislim da su rezultati odlični ako uzmemo to u obzir i da će u budućnosti biti još bolji, kaže Ema.

Ovo je bila deseta po redu Europska matematička olimpijada za djevojke, a kao što i sam naziv kaže, na njoj se natječu samo učenice. Emu smo pitali i što misli o takvom formatu natjecanje koje je rezervirano samo za djevojke.

– Mislim da je pozitivno što jedno ovakvo natjecanje postoji, iako pitanje definitivno nije crno-bijelo. Smatram kako su djevojke jednako talentirane za matematiku kao i dečki, ali činjenica je kako su trenutno u manjini, zbog brojnih kulturoloških i drugih razloga. EGMO im daje priliku da se i same uvjere u svoje sposobnosti i upoznaju druge cure koje dijele njihove interese iz cijelog svijeta. S obzirom na to da su u manjini, djevojke često nemaju puno drugih natjecateljica u svojoj okolini, a ovo natjecanje im omogućava da upoznaju njih preko 200. Mislim da je to povezivanje djevojaka jedan od najpozitivnijih aspekata ovog natjecanja. Mlađe djevojke dobiju priliku upoznati jako uspješne natjecateljice koje osvajaju zlata na svjetskim olimpijadama i time im, svojim primjerom, pokazuju da i one to mogu. Također, čini mi se da djevojke ponekad nemaju dovoljno samopouzdanja, ali imaju svo potrebno znanje i mislim da je ovo natjecanje odlično da im pokaže koliko mogu. U konačnici, mislim da je svako natjecanje čija je svrha popularizacija matematike i proširivanje interesa na što više slojeva društva hvalevrijedno, zaključuje ova miočanka.