Pretraga

Kako razgovarati s učenicima i djecom o školskoj pucnjavi? Psihologinja objasnila što treba izbjegavati

A što ti o tome znaš? Kako si saznao te informacije? Kako se osjećaš? Neka su to od pitanja koja bi trebala biti prva pitanja upućena učenicima i djeci kada se priča o školskoj pucnjavi koja je regiju prošli tjedan zavila u crno. Nije to naše nagađanje ni narodna mudrost, stručno je to mišljenje Nataše Jokić Begić, kliničke psihologinje s preko trideset godina radnog iskustva i profesorice na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.

stolica u učionici

Ilustracija: Unsplash

Školska pucnjava u Osnovnoj školi Vladislav Ribnikar u Beogradu, u kojoj je živote izgubilo osmero učenika i školski čuvar, a šest školaraca i nastavnica su teško ranjeni, potresla je cijelu regiju. I naš je ministar obrazovanja Radovan Fuchs uputio pismo ravnateljima u kojima im je dao upute kako adresirati ovu situaciju, a medije i društvene mreže preplavile su priče i reakcije na nezapamćenu tragediju koja se dogodila u Srbiji.

Mi smo tome, kao i do sada, odlučili pristupiti u duhu struke. U podcast studio portala srednja.hr došla je Nataša Jokić Begić, profesorica na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i sveučilišna profesorica, a s njom smo razgovarali o učenicima, mentalnom zdravlju i prevenciji nasilja. Koja je uloga škole, koja roditelj, a koja medija i javnosti u cijeloj priči samo su neka od pitanja na koja smo pokušali dati odgovor.

‘Dijete treba saslušati, na dobar način’

Jedno od pitanja koje smo uputili našoj sugovornici je kako razgovarati s djetetom ili učenikom o školskoj pucnjavi, a ona nam je pojasnila da bi svi, prvenstveno roditelji u startu trebali imati jedan pravocrtan pristup.

– U tom prvom koraku ih pitati ‘a što ti o tome znaš’? Krenuti, dakle, od toga da se dijete sasluša na dobar način. Da čujemo do kojih je informacija dijete došlo, kako je do njih došlo i kakve možda iracionalne misli o tome ima, koje strahove i koje druge vrste emocija ima. Djeci ovo može biti toliko strašno da odu u totalnu disocijaciju, drukčije no što bi mi očekivali, u smislu da se počnu smijati na to. No, sve su to normalne reakcije.

 

@srednja_hr Razgovarali smo s profesoricom i psihologinjom Natašom Jokić Begić o školskoj pucnjavi u Srbiji. Više pročitajte na linku u opisu profila👇 #srednjahr #vijesti #justsrednjathings #hrvatskatiktok #fyp #foryoupage ♬ original sound – srednja_hr

Što ne trebamo raditi?

Naša se sugovornica dotakla i onih stvari koje bismo trebali izbjegavati u pristupu prema djeci i učenicima, ali i općenito ljudima u životu, bili oni odrasli ili ne.

– Prvo što roditelji ne trebaju raditi, a mislim da ni mi kao ljudi nikad ne smijemo raditi, je da se zgražamo nad ljudskom prirodom. U ljudskoj prirodi je da na ovakve stresne, traumatske događaje reagiramo na sve moguće načine, kroz cijeli dijapazon reakcija, rekla je Jokić Begić.

Cijeli podcast pogledajte na platformi Youtube ili poslušajte na platformi Spotify. Poveznicu na obje platforme možete pronaći ispod.