Marko Vučetić održao rijetko suvisao govor u Saboru: Hrvatski studiji su preslika hrvatskog društva

Saborski zastupnik Mosta nezavisnih lista Marko Vučetić progovorio je danas u Saboru o problemu Hrvatskih studija, usporedivši tamošnje principe funkcioniranja s funkcioniranjem cjelokupnog hrvatskog društva. No, iskazao je nadu da Hrvatski studiji mogu razviti hrvatsko društvo, ali da će to ovisiti o tome što će i kako odlučiti ministrica Divjak po pitanju ove institucije, nejasnog i neriješenog statusa.

Marko Vučetić / foto: Facebook

Inače, da bi progovorili o temi Hrvatskih studija, Most i SDP su tražili saborsku stanku. Prvo se o ovoj temi  obratila Sabina Glasovac, koja je naglasila da dobiva mnoštvo poruka zabrinutih profesora i studenata, zbog nereguliranog statusa ove visokoobrazovne ustanove, ali i toga što odlaze najperspektivniji nastavnici te zbog samovolje privremene uprave, koja ništa ne čini da bi se regulirao status HS-a.

Potom se o ovoj temi u Saboru očitovao Marko Vučetić, koji dolazi iz sektora visokog obrazovanja pa onda svakako ima i više saznanja o funkcioniranju institucija takve vrste.

Sudbina im visi o koncu, ali to nije spriječilo Hrvatske studije da prepišu strateški dokument (i gramatičke greške) Fakulteta političkih znanosti

– Iz svega nam je razvidno da hrvatski studiji zaslužuju svoj naziv, zato što pomiruju dvije dimenzije hrvatske realnosti. Prva dimenzija je dimenzija neuređenosti, nefunkcioniranja institucija, dimenzija odgađanja donošenja odluka, dimenzija u kojoj nije moguće razvijati javnu prosudbu, to je sve ono u čemu žive hrvatski građani pa bi se moglo s razlogom postaviti pitanje zašto tu sudbinu ne bi dijelili i hrvatski studiji, započeo je Vučetić.

Zatim je pojasnio da će se upravo na odluci o statusu Hrvatskih studija, ogledati legitimitet najavljivane obrazovne reforme, koju predvodi ministrica Divjak.

Pozvao ju je da demonstrira ishode obrazovne reforme te pokaže na koji način se putem informiranosti, putem logičnosti, putem argumentacije donose odluke jer ona zbog toga i jest ministrica i jer je to princip po kojem se znanje koristi u svrhu donošenju odluka.

– Hrvatski studiji vrijede u tolikoj mjeri da mogu razviti hrvatsko društvo, da hrvatsko društvo bude u stanju donositi zdrave odluke, a mjera po kojoj ćemo mjeriti jesu li te odluke donesene bit će upravo Hrvatski studiji i što će hrvatske institucije odlučiti po tom pitanju. Ishodi obrazovne reforme nisu u sastavljanju nekakvih računalnih programa, u sastavljanju i uređivanju virtualne stvarnosti, nego u uređenju ove stvarnosti u kojoj mi živimo, u uređenju stvarnosti u kojoj se sastoje Hrvatski studiji. Hoće li nam ta kurikularna reforma doći kao još jedna obmana, pa ćemo umjesto jednih Hrvatskih studija imati mnoštvo hrvatskih studija?, zaključuje Vučetić.

Ispod pogledajte njegov cjelovito izlaganje.

Odgovori