Pretraga

Mlada novinarka pokrenula Chummunity: Dvadeset autora po narudžbi piše klijentima personalizirane priče

A- A+

Jelena Ribić je 29-godinja novinarka koja je nakon devet godina rada u struci odlučila pokrenuti neobičan startup Chummunity. Budući da je oduvijek voljela pisati, upravo tome se odlučila i posvetiti. Trenutno Chummunity čini 20-ak pisaca koji pišu personalizirane priče za svoje naručitelje.

Foro: Facebook

Nakon što je završila studij novinarstva, Jelena Ribić se devet godina bavila tim poslom, ali je ipak prevladala strast za drugačijim pisanjem pa je nakon dvije godine pauze počela pisati i poklanjati svojim bližnjima priče napisane upravo za njih. Ta želja za prerasla je u jedan vrlo neobičan startup pod nazivom Chummunity koji danas okuplja 20 pisaca koji pišu personalizirane priče za svoje naručitelje, piše Jutarnji list.

Pretvorila pričanje personaliziranih priča u ozbiljan posao

Jelena je na ideju oko pokretanja Chummunityja došla kad je uvidjela da ju je sve veći krug poznavatelja, i njihovih prijatelja, počelo tražiti da i za njih napiše personaliziranu priču. Ideja za nazvi rodila se od skraćenice ‘hoću priču’ pa se Jelena tako odlučila za Chu priče.

– Zanimljivo je da sam tijekom projekta saznala da chu na japanskom znači poljubac, a većina stranaca misli da govorimo ‘true’ što znači istina. Kako pišem istinite priče, sve se nekako povezalo, izjavila je Jelena Ribić za Jutarnji list.

Chu priče su zapravo personalizirane, životne priče klijenata koji traže od Jelene da im napiše nešto o njihovoj ljubavi, obitelji ili jednostavno zabavnu priču iz života. Od prijatelja je lako kroz razgovor dobila sve potrebne informacije za pisanje, no problem je nastao kad je shvatila da bi za nepoznate klijente izgubila dosta vremena na upoznavanje.

Izdvojeni članak

Startup Weekend: U tri dana 18-godišnjakinja ideju pretvorila u unosan posao

Upoznavanje i pisanje priče o tvom životu

Kako bi riješila problem nedostatka vremena, 29-godišnjakinja je smislila šprancu koja joj je ubrzala put do potrebnih informacija. – Napravila sam online upitnik s 15 pitanja, to se pokazalo učinkovitim jer sam iz toga mogla saznati vrlo bitne stvari vezane uz život osobe za koju pišem. Tako ulaziš duboko u emocije te osobe, objašnjava osnivačica Chummunityja.

Jelena je službeno prošle godine počela s pisanjem priča za druge, čime je postala jedinstvena u svijetu jer do sad nigdje nije naišla na mjesto gdje bi mogla naručiti i dobiti priču o vlastitom životu.

Izdvojeni članak

Membrain: Najveći projekt u povijesti zagrebačkog Sveučilišta plasirao se u finale međunarodnog natjecanja u Parizu

Deset posto od cijene priče odlazi u humanitarne svrhe

U prvih godinu dana nakon dolaska na ovu poslovnu ideju, 29-godišnja novinarka nije napravila web stranicu niti se igdje oglašavala jer se bojala da će si na vrat natovariti previše posla. No početkom ove godine odlučila se za podizanje stranice Chummunity.

– Javljali su mi se ljudi koji su htjeli pisati te se kraje prošle godine stvorila zajednica od pet pisaca koji su pisali Chu priče. Pokrenula sam Chummunity – virtualno mjesto na kojemu se svaki pisac osjeća kao doma. Volim ga predstavljati kao ‘selo pisaca’ u koje svatko može doći, ispričati svoju priču i dobiti knjigu, objašnjava Jelena za Jutarnji list.

Trenutno je okupila 20 pisaca te se proširila i na englesko govorno područje, ali Jelena najavljuje nove projekte i širenje zajednice autora.

Svoju Chu priču za sad je dobilo 500-tinjak ljudi, napisano je 250 priča, a svaka košta 777 američkih dolara. Treba izdvojiti da od tog iznosa 10 posto odlazi u humanitarne svrhe.

Izdvojeni članak

Pobjednik Ideje godine: ‘Provjerio sam sve i s pravne strane jer planiram patentirati aplikaciju’

Ljubavne priče, isprike i priče za djecu

– Chummunity platforma funkcionira na sljedeći način: svatko tko želi pisati može se prijaviti i dobiti test koji treba riješiti u 72 sata. Ako prođe, ulazi u zajednicu i raspored pisaca. Kako narudžbe dolaze, tako se dodjeljuje pisac. Neće se unaprijed moći znati koji će pisac pisati vašu priču, objašnjava 29-godišnjakinja.

Nastavil je kako Chu priče budu gotove za mjesec dana, a u tom periodu autor i naručitelj mogu komunicirati mailom, chatom ili videopozivom kako bi personalizirana priča što bolje ispala.

Uz ljubavne priče, Jelena piše i priče isprike, ali i priče za djecu. Međutim za dječje priče se konzultira sa stručnim psiholozima jer su djeca osjetljiva skupina za koju mora osobito paziti što piše.

Mlada novinarka pokrenula Chummunity: Dvadeset autora po narudžbi piše klijentima personalizirane priče
Share via
Copy link
Powered by Social Snap