Pretraga

Stručnjaci upozoravaju: Fakultet nije jedini put do uspjeha

A- A+

Fakultet bi trebao prestati biti automatski prvi izbor

za mlade ljude, a više pažnje bi trebalo posvetiti

alternativnim metodama obrazovanja i razvijanju ‘mekih’

vještina.

U današnjem društvu normalno je da se srednjoškolci

nakon maturiranja zapute ravno na fakultete, budući da

bez diplome u ruci nemaju što tražiti na tržištu rada,

osim ako ne žele raditi neko od strukovnih zanimanja na

razini srednje stručne spreme. To i nije pretjerano

popularno, stoga je gotovo svima cilj završavanje

fakulteta. Ravnateljica srednje škole Central Newcastle

u Velikoj Britaniji Hilary French upozorila je kako

poslodavci danas ipak zahtijevaju više praktičnih

vještina na radnom mjestu a učitelje i profesore

savjetovala da ne budu snobovi što se tiče alternativnih

ruta, piše Daily Mail.

Izdvojeni članak

Obrazovanje igra veliku ulogu prilikom biranja partnera

Treba razmisliti o alternativnim rješenjima

Roditelji i škole trebali bi se manje opterećivati oko

strukovnih kvalifikacija i vjerovanja da je fakultet

automatski izbor za sve koji završe srednju školu.

French je upozorila kako poslodavci danas povećano traže

vještine koje su od zbiljske koristi u poslovnom

okruženju. Ravnateljica svima savjetuje da razmisle o

‘alternativnim rješenjima’.

– Pretpostavljam da će se fokus pomaknuti s fakulteta

kao automatskog izbora i sljedećeg koraka na

alternativne puteve poput osposobljavanja na radu. Mi

učitelji, ali i roditelji i djeca trebamo biti otvorenog

uma što se tiče daljeg obrazovanja. Vjerujem da će se

poveznica između škola i poslodavaca ojačati u sljedećih

nekoliko godina i da će tada fokus biti na razvijanju

zapošljivih vještina, rekla je French.

Izdvojeni članak

Slavne face koje su odustale od školovanja i svejedno uspjele

‘Meke’ vještine sve su traženije kod poslodavaca

Također je dodala kako postoji ogromni potencijal u

treningu koje bi vodili poslodavci i novi tipovi

takozvanog ‘šegrtovanja’ koji se pojavljuju, u koje ne

bismo smjeli sumnjati. Poslodavci bi pak trebali

‘opustiti’ svoje zahtjeve za određenim kvalifikacijama.

– Škole su postale tvornice ispita koje učenika čine

dehumaniziranima. ‘Meke’ vještine poput fleksibilnosti,

rukovođenja, integriteta, suosjećanja i prilagodljivosti

učenici također moraju učiti, kao i sposobnost da

filtriraju ideje, budući da su bombardirani s mnoštvom

informacija i podataka, upozorila je ravnateljica.