Pretraga

‘Tko je Ivan Turudić i zašto je uopće bitan?’ Evo kako učenici doživljavaju medije

A- A+

I dok vlada stereotip da mladi, posebice učenici, ne prate vijesti i da ih politika ne zanima, naša je redakcija na svom putovanju u Osijeku otkrila drugu stranu priče. U razgovoru s učenicima na World Caffeu, koji smo organizirali povodom nadolazećih izbora za Europski parlament, saznali smo da učenici itekako prate medije, samo na jedan drugačiji način. Također, otkrili su nam kako im smetaju pretplate, a mnogo njih brine vlasništvo medija, odnosno koliko vlasništvo i financiranje medija utječe na samo izvještavanje.

u pozadini mediji ekrani i naprijed Ivan Turudić crno bijelo s upitniciima okolo

Foto: Screenshot HRT | Canva

Tko je Ivan Turudić i zašto je uopće bitan? Je li stvarno svaka rečenica koju izjavi premijer toliko bitna da ju svaki dnevnik mora prenositi i to svi jedno te istu? Kako se uopće određuje koje će vijesti doprijeti u eter, a koje ne? Pitanja su to koja su nam postavili učenici iz Osijeka i to na World Caffeu koji smo organizirali povodom nadolazećih izbora za Europski parlament. Jedna od tema bili su i mediji i njihov način izvještavanja koji mladima zadaje više muke nego koristi.

Kao veliki problem učenici su naveli pretplate koje su svi veći mediji u Hrvatskoj uveli. Naveli su situaciju u kojoj neki medij dozna nešto o maturi, na primjer da će se dogoditi neke velike promjene za učenike – i onda je taj tekst zaključan. Zapitali su se odakle učenicima novac za pretplatu i zašto su oni, kojih se ta vijest tiče, zakinuti za te informacije?

Nadalje, učenici su kao problem naveli i količinu vijesti i brzinu kojom se one proizvode i plasiraju u javnosti jer su i sami više puta naišli na članke koji su imali netočne podatke samo zato da taj medij bude prvi i da dobije klikove. Osim toga, smatraju kako neki mediji imaju previše komentara u svojim vijestima od samih autora i da onda troše jako puno vremena da istu vijest pročitaju na više portala kako bi sami stvorili sliku onoga što se zapravo događa.

Učenike jako brine to tko financira medije i jesu li zbog toga podložni pisati na određeni način. Prema njihovom mišljenju, mediji pišu kao da svi sve znaju, poput situacije s Turudićem, i onda moraju trošiti vrijeme da se prvo informiraju o čemu je uopće riječ kako bi shvatili daljnje vijesti. Što su nam učenici još rekli možete pogledati u videu ispod.