Pretraga

Treba li ovo uvesti i kod nas? Zabranili maloljetnicima prikazivati oglase o estetskim korekcijama

A- A+

Oglasi za plastične operacije koje mijenjaju fizički izgled osobe više neće moći ciljati publiku korisnika koji su mlađi od 18 godina. Ne samo da će se pravilo primjenjivati na društvenim mrežama, već i na sadržaju koji se prikazuje na televiziji.

mobitel društvene mreže

Foto: Erik Lucatero; Unsplash

Agencija koja se u UK-u bavi praćenjem oglašavanja je donijela novo pravilo po pitanju oglasa za estetske operacije, piše BBC. Ovo pravilo će se početi primjenjivati u svibnju iduće godine. Iako su plastične operacije zabranjene onima koji nisu punoljetni, nije bilo zabranjeno ciljati upravo tu dobnu skupinu s oglasima.

Odluka je donesena nakon konzultacija s Odborom za oglašivačku praksu (CAP), koja donosi sva pravila koja oglašivači u UK-u moraju poštovati. Postojale su brige oko potencijalne štete koju takvi oglasi donose djeci i mladim ljudima – problemi s vlastitim izgledom, psihičkim zdravljem, ali i rizicima i potencijalnim komplikacijama samih operacija. CAP je rekao da postoje i dokazi koji pokazuju da su djeca i mladi ljudi ranjivi kada je u pitanju pritisak oko izgleda.

– Zbog inherentnog rizika Z procedura kozmetičkih intervencija i potencijalne privlačnosti ovih usluga mladim ljudima koji se bore s problemima samopouzdanja, važno je da ljestvicu postavimo dovoljno visoko po pitanju marketinga, rekao je direktor CAP-a, Shahriar Coupal.

Izdvojeni članak

Kako je krv došla u reklamu za uloške i gdje je nestala plava tekućina

Zabrana također obuhvaća dermalne filere i tretmane pomlađivanja kože kao što su injekcijski tretmani, kemijski pilinzi i laserski ili svjetlosni tretmani, kao i proizvodi za izbjeljivanje zubi.

Ranije ove godine, ASA je prozvala i osramotila zvijezde društvenih medija zbog kršenja pravila oglašavanja. Luke Mabbott s Love Islanda, Gabby Allen, Towiejeva Lauren Goodger i TikTok kolektiv The Wave House su bili natjerani ukloniti objave jer nisu bile dovoljno jasne označene kao reklame. U kolovozu je ASA imenovala i osramotila četiri slavne osobe za koje je rekla da su više puta prekršila pravila: Chloe Khan, Jodie Marsh, Lucy Mecklenburgh i Chloe Ferry.