Pretraga

Velike novosti: ZET trajno skraćuje trase dviju linija koje prometuju od domova do nekih fakseva

A- A+

Nakon što je linija 5 zadnjih nekoliko godina prometovala do Dubrave, a linija 7 do Dupca, trase obiju tramvajskih linija skraćuju se i vraćaju na staro. Linija 5 od idućeg će tjedna prometovati do Maksimira dok će se ‘sedmica’ okretati na okretištu Dubrava. Ova vijest dosta je bitna studentima, budući da obje linije prolaze pored nekih studentskih domova, a studenti sada ‘peticom’ više neće moći do Agronomskog ili Fakulteta šumarstva i drvne tehnologije.

tramvaj zet

Foto: srednja.hr

ZET od ponedjeljka uvodi veće izmjene u prometovanju pojedinih tramvajskih linija – linija 5 i linija 7 vraćaju se na svoje stare trase. Kako su obavijestili, od 20. veljače linija 5 prometovat će na relaciji Prečko – Maksimir, a linija 7 na relaciji Savski most – Dubrava. Naglašavaju da će zbog radova na Jadranskom mostu, linija 7 privremeno prometovati na relaciji Arena Zagreb – Dubrava.

Linije prolaze pored studentskih domova

Ova vijest bitna je i za studente, budući da linija 7 polazi od okretišta na Savi, kada nisu radovi, gdje je i Studentski dom Stjepan Radić. Linija 5 prolazi pored doma na Savi, ali i Cvjetnog i Šare, a do sada je vozila do Dubrave, dakle prolazila je pored Agronomskog i Fakulteta šumarstva i drvne tehnologije, što po novom neće biti slučaj.

Kako je priopćeno iz ZET-a, promjena se uvodi s ciljem povećanja prijevoznih kapaciteta, frekventnosti polazaka i poboljšanja protočnosti na dijelovima trasa gdje je za tim utvrđena potreba. Ističu i da su izmjene donesene nakon temeljite analize te da su zapravo korak u unaprjeđenju usluge.

– Promjenom dužina trasa kroz povratak linija na krajnja odredišta do kojih su i ranije prometovale, linija 5 ostvarivat će dnevno 16 dodatnih polazaka, a linija 7 dodatnih 18 polazaka, čime će se intenzivirati frekventnost polazaka te smanjiti vrijeme čekanja na stajalištima u dijelovima grada gdje je utvrđen povećani priljev putnika. Također će se povećati prijevozni kapaciteti linije 5, na kojoj bilježimo znatni porast broja putnika, posebice na dionici od okretišta Prečko do Savske ceste, piše u priopćenju ZET-a.

Izdvojeni članak

Konačni ulazak u 21. stoljeće: Iz ZET-a otkrili kada bi trebala izaći aplikacija za kupnju karte

Gužva na okretištima

Jedan od razloga za donošenje ovakve odluke je i rasterećenje okretišta u Dubravi i na Dupcu, gdje je radi dimenzioniranosti okretišta bio otežan prihvat čak triju linija.

– Zbog toga u vršnim satima dolazi do odstupanja pojedinih voznih jedinica od predviđenog rasporeda, jer trebaju čekati slobodno mjesto na terminalu kako bi se na siguran način omogućio ulazak ili izlazak putnika na za to predviđenim stajalištima. Ovim putem svakako će se utjecati i na bolju prometnu protočnost linija koje koriste okretišta Dubrava i Dubec jer će olakšati prihvat tramvaja na zaokretnice te time ubrzati proces ulaska i izlaska iz vozila, navode iz ZET-a.

Smatraju i da će se ovime poboljšati ‘protočnost na linijama 4 i 11, a usluga prijevoza na relaciji Dubrava – Dubec i dalje će biti intenzivna kroz sedam dodatnih polazaka koje će linija 11 realizirati.’

– Tako će prosječan slijed polazaka tramvaja linija 4 i 11 s početno-krajnjeg stajališta biti manji od 4 minute. Ujedno, povećat će se prijevozni kapaciteti na liniji 11, kao liniji s najvećom prometnom potražnjom. ZET će i nadalje pozorno pratiti situaciju s javnim prijevozom u gradu Zagrebu, i nastojati optimizirati linije sukladno mogućnostima kako bi građani u cijelom gradu mogli dobiti najbolju moguću uslugu, uz što manja razdoblja čekanja, zaključuju iz ZET-a.