Zaboravite sve idiotarije koje ste čuli o prekvalifikaciji profesora: HNS-ov glavni tajnik opet nenadmašno trola obrazovanje

Sredinom kolovoza, pisali smo o tome kako nepismeni HNS-ovci trolaju obrazovanje, tada na temu nacrta novoga Zakona o udžbenicima, kada su ispod Facebook objave ministrice Divjak dijelili packe i uvrede nezadovoljnim nastavnicima. Svojim nesuvislim komentarima tada se istaknuo glavni tajnik HNS-a Srećko Ferenčak, a sa svojom navikom piskaranja ‘obrazovnih’ nebuloza nastavio je i dalje – ovaj put ekstremno loše i diskriminatorno ‘braneći’ eksperimentalni model dualnog obrazovanja i ispadanje povijesti, geografije i biologije iz općeobrazovnog dijela za učenike-strukovnjake.

Montaža: srednja.hr

Ispod objave na jednom Facebook profilu o (ne)opravdanosti ispadanja povijesti, geografije i biologije iz općeobrazovnog dijela eksperimentalnog modela dualnog obrazovanja, Ferenčak je uspio nadmašiti svog stranačkog šefa. Vrdoljak se, naime, proteklog vikenda proslavio izjavom o profesorima povijesti koji se, eto, mogu prekvalificirati u profesore informatike. Njegove izjave izazvale su lavinu reakcija javnosti, no glavni tajnik HNS-a u prepisci na Facebooku ipak ga je nadmašio.

Pravdajući ‘napravljeni dualni model koji uključuje rad kod poslodavca’, Ferenčak je bez brige i pameti ispalio da ‘onaj tko želi učiti ide u četverogodišnju školu‘. Glavni tajnik HNS-a pritom vjerojatno ne shvaća diskriminatornu dimenziju svoje tvrdnje. Prema njegovu, učenici trogodišnjih strukovnih škola – ne žele učiti, bez obzira na to što su srednju školu upisali i nakon osnovne škole nastavili svoje obrazovanje. Tijekom kojega uče.

Nije obrazovni guru Ferenčak stao na tome pa je jedna glupost sustizala drugu. U najmanju ruku ministar obrazovanja iz sjene, zaključio je i kako ‘dimnjačaru i staklaru biologija treba ko kruh svagdašnji‘. Zaista ne znamo kako ovo komentirati. Čak i vrlo prizemno pokušati argumentirati da se radi o srednjoškolcima-pubertetlijama kojima bi svakako dobro došla biologija, čini nam se kao izgubljen slučaj u slučaju gospodina Ferenčaka.

Navodi i primjer kozmetičarke koja ‘nauči osnovne stvari koje joj trebaju i izvježba tehniku’, pojašnjavajući da ona ne treba (ili u pravopisu po Ferenčaku: netreba) imati znanja doktora koji proizvodi kremu. Što stoji (osim ‘netreba’ dijela), no u paralelnom svemiru stranke koja je na štetu budućih generacija odlučila preuzeti brigu za hrvatsko obrazovanje, ne postoji svijest o tome da su predmeti poput biologije, geografije, povijesti neophodni za buduće građane i mlade ljude koji bi trebali znati voditi brigu o sebi i društvu u kojem djeluju. Bez obzira na to zarađuju li za život popravljajući dimnjake ili radeći mikrodermoabrazije.

S druge strane, jedino (budući) građani bez takvih znanja ‘igraju’ HNS-u kao njihovi (budući) birači. Naime, oksimoron je ako kažemo da su (mladi) ljudi koji znaju voditi brigu o sebi i društvu u kojem djeluju – glasači HNS-a.

One comment

  1. Postoje ljudi koji žele najkraćim putem do zaposlenja s kojim će moći zaraditi za svoju egzistenciju. To je početak preokreta od uzaludnog vječnog studiranja, barem kod nekih realnih školaraca. Dualno školovanje im to omogućuje. Kada sam radio prijedlog kurikuluma za srednje strukovne škole, kuhar, slastičar i konobar, nisam mijenjao postojeće predmete, iako je u razgovoru s učenicima 6 škola ispalo da njima ti predmeti ne trebaju na način kako im se predaju. Praktično nije bila bitna razlika od gimnazije, samo još suhoparnije s naglaskom na štrebanje. Nastojao sam one koji iz mog stručnog prijedloga (zdravstvena ispravnost i kvaliteta hrane) budu radili konačni kurikulum, uputiti da možda neke predmete ugrade u strukovne predmete i tako ih začine. Naravno tu sam više inzistirao na poveznicama između bitnih inovacija u njihovoj struci i općeg stanja u društvu određenog razdoblja. Isto se odnosilo i na geografiju, a u smislu znanja kojima se približava gostu poznavanjem prehrane njegove zemlje nudeći mu nešto novo ili različito. Osobito sam obradio biologiju i kemiju, koje su važni temelji za osnovno razumijevanje funkcionalnost hrane i potencijalne opasnosti iz hrane. Gledajući tadašnje nastavne materijale i programe, tvrdim da se uklapanjem pojedinih dijelova gradiva, tematski u strukovne predmete može postići bolji obrazovni učinak i obrazovati bolji radnik. Ovo je vrlo složen posao i ujedno prilika za profesore, koji NEĆE OSTATI BEZ POSLA, već će privremeno izgubiti punu satnicu. MEĐUTIM, ŠTO JE U SVEMU OVOME BITNO? BITNO JE DA SE OSOBI KOJA SE PRIHVATILA POSLA PODMEĆU NOGE ISKLJUČIVO ZBOG JALA – jer su dosadašnje kolege u akciji i rade nešto dobro, a mi eto možemo jedino kritizirati. Najviše me boli što su tekstovi puni uvreda, difamacija i krivih navoda, koji se onda na jednom mjestu korigiraju (Nena), ali je učinak teksta pljuvanje. Također sam predložio i promjenu matematike kao predmeta u predmet gospodarenje i financije na osnovi dostupnog gradiva i stvarnih potreba. I na kraju postoji sve više ponuda za cjeloživotno učenje uz rad, te mladi i stari mogu odabrati što im nedostaje. Poznajem taksiste koji slikaju i pišu knjige. Ali tko želi može djecu držati kući do 50 – te.

Odgovori