Pretraga

Zbog buljenja u mobitele do 2050. pola čovječanstva trebati će naočale

A- A+

Koliko vam je puta netko stariji rekao – ‘Ne bulji toliko u taj ekran, oćoravit ćeš!’ ? E pa, prema posljednjim otkrićima oftalmologa,  izgleda da bi mogli biti u pravu. Naime, prema posljednjim otkrićima znanstvenika iz instituta Brian Holson Vision Institute, do godine 2050. gotovo polovica svih ljudi na zemlji trebati će nositi naočale.

Flickr; Jase Lam

Izdvojeni članak

Pravi filmski spektakt: Tri minute sa 150 godina razvoja vizualnih efekata na ekranima

Prema pisanju Motherboarda, do 2050. polovica ljudi na zemlji patiti će od miopije ili narodnim rječnikom kratkovidnosti, a  čak petini njih prijetiti će potpuni gubitak vida.

Novi val kratkovidnih već je na vidiku. Trenutno otprilike polovica svih odraslih ljudi u Europi i SAD-u pati od kratkovidnosti, što je dvostruko više nego prije 50 godina. U Kini pak, gotovo 94% svih mladića starih 19 godina pati od kratkovidnosti. Za usporedbu, prije 60 godina samo je 10 do 20% mladića u toj zemlji trebalo naočale zbog kratkovidnosti.

Ovi trendovi ukazuju da bi do kraja ovog desetljeća čak trećina cjelokupne svjetske populacije trebala patiti od kratkovidnosti.

Glavni razlog ovakve ekspanzije kratkovidnosti su promjene u načinu života, posebno djece.i mladih. To se poglavito odnosi da sve više vremena provodimo pred ekranima, a premalo na otvorenome.

Najpogođenije su zemlje Istočne Azije poput Kine, Singapura i Tajvana, koje imaju obrazovne sustave visokog pritiska od vrlo rane dobi. 

Za zdravlje očiju preporučuje se da djeca provode barem 3 sata na danjem svijetlu. Čak i manja povećanja izloženosti prirodnom suncu pogodna su za izbjegavanje kratkovidnosti. Testiranja na učenicima iz Tajvana pokazala su kako učenici koji svoj dnevni odmor provode na otvorenom imaju rizik od kratkovidnosti od 8%, dok je kod njihovih vršnjaka koji odmore provode u zatvorenom taj rizik čak 18%.

Zbog buljenja u mobitele do 2050. pola čovječanstva trebati će naočale
Share via
Copy link
Powered by Social Snap