[Glas učenice] ‘Profesori si hrane ego tako da nađu učenika koji brže kopča i njega se gura’

Na adresu naše redakcije pristiglo je novo pismo učenice, a ovoga puta ono je upućeno profesorima. U njemu se učenica požalila na rad profesora, kojima, tvrdi ona, ‘Škola za život’ predstavlja sjedenje u klupi’ bez objašnjavanja gradiva jer učenici moraju ‘sami doći do zaključka’. Mišljenja je i da su učenici nastavnicima postali samo instrument dolaska do nagrade za profesora godine, ali da oni zapravo svoj ego hrane tako da ‘nađu jednog učenika koji brže ‘kopča’ i njega se gura’. Pismo učenice koja od profesora traži razumijevanje u nastavku prenosimo u cijelosti.

Foto: Pexels

Treći sam razred gimnazije. Štrajk je na sve nas učenike utjecao loše. Ne mogu reći da za vrijeme samog štrajka nisam bila sretna što nema škole. Realno, svakom pubertetliji je super imati odmor od školskih hodnika. Štrajk je utjecao na školsku godinu. Šest mjeseci neprestanog rada s tri dana praznika. Po mome mišljenju, profesori su na kraju izigrani od strane sindikata. 

Oštro pismo maturantice ministrici: Kamo vode Vaši postupci? Natjerat ćete nas da odemo iz zemlje

Našlo se par učenika koji su se požalili putem portala na trenutan rad profesora. Od toga da ‘Škola za život’ njima predstavlja sjedenje u klupi i zadavanje zadatka kojeg se više ne objašnjava jer, moramo sami doći do zaključka. Njihovi su apetiti sve veći, a mi sve manje znamo. Svjesna sam da oni ne utječu na reforme, ali žalosno je kad se na satu matematike rade jedni zadaci, a na ispitu se dobiju oni s olimpijade. Povrh svega, profesor još i ponižava ako imaš ocjenu manju od četiri. Postali smo profesorima igračke putem kojih oni dobivaju nagrade za profesora godine ili najboljeg profesora u školi. Oni sebi nahrane ego tako da nađu jednog učenika koji brže ‘kopča’ i njega se gura. Profesija koja nalaže da se s ljubavlju pokuša svakome pomoći da pohvata gradivo svela se na materijalno.

Smatram da su profesori upućeni u statističke brojke, a to je da više od 60% učenika u dobi od 12 do 18 godina boluje od depresije. Da se sad ne nađe par onih koji uvijek imaju nešto pametno za odgovoriti poput: ‘Nezahvalni, razmaženi klinci koji imaju sve u životu izvolijevaju neku tugu i privlače pozornost.’ Za vas koji niste znali, depresija je bolest, a ne stanje uma. Ne postoji prekidač, ‘on/off’. Ja osobno trenutno prolazim kroz takav period. Nemam koncentracije, ne mogu spavati, nema te ocjene koja me može razveseliti ili rastužiti…

Dragi profesori vi ste zaboravili da ste i vi bili naših godina.

Gledam mature od prošle godine i one od prije deset godina. Abnormalna je razlika. Sve je puno teže, a najgore se tek najavljuje. Mi smo generacija odrasla na društvenim mrežama, gdje nam je sve na dohvat ruke. Svi smo sve tužniji, a svijet nas sve manje razumije. Ako mi imamo razumijevanja prema svim starijim generacijama koje su uništile ovu planetu svojim nemarom i pohlepom onda očekujemo i nešto zauzvrat.

Ovaj učenik doziva u pomoć!


Sa svojim pismom možete nam se javiti preko naših društvenih mreža, Facebooka, Instagrama ili možete direktno na mail redakcija@srednja.hr poslati svoju priču. Rado ćemo ju pročitati i podijeliti s našim čitateljima!

9 komentara

  1. ovo je jedna od većih gluposti koje sam pročitao
    1. očito nikad nisi vidjela zadatke s olimpijade
    2. sav pritisak si stvaraš sama
    3. podatak da 60 % učenika boluje od depresije je NETOČAN
    4. NETOČNO je da profesori guraju učenika koji je bolji, a ti ako kaskaš za gradivom – treba i doma raditi, uložiti truda, a ne očekivati da će ti profesor sve objasniti
    5. ne shvaćam poantu konstantnog kukanja i žaljenja bez objektivnog obrazloženja ili ponude rješenja

    6. jedina točna stvar u ovom pismu je da je škola za život sranje, s obzirom da je nasilu proguran, nerazrađen, zaglupljujući program koji je proveden kako bi se moglo reći da je “provedena reforma”

    1. Pritisak može biti stvoren, najčešće bude tako, od strane roditelja. Ne boluje tocno 60% djece od depresije ali dosta ih ima koji imaju tjeskobu(zbog uspoređivanja sebe s drugima npr.). PROFESORI SU TI DA TI OBJASNE GRADIVO I DA TE NAUCE ODREDENIM STVARIMA AKO TI ONI NECE OBJASNIT TKO CE. Vecina ucitelja se drze sa dobrim ucenicima jer im se neda natezati s onim losim. Problem bi bio rijesena da nastavnici nas postuju onako kako bi mi njih trebali postova.

    2. Očito ste profesor kad ovakav komentar dajete…i naravno njime samo potvrđujete da je istina sve što je učenica napisala….tužno

    3. Nisam profesor (kao niti itko blizak), već maturant (onaj koji bi trebao biti pod “najvecim pritiskom”). Sve u školi radiš zbog sebe, učiš zbog sebe, a ne zbog roditelja. Ako je “mnogo djece tjeskobno zbog usporedbe sebe s drugim” opet im je kriv vlastiti mentalitet, a ne profesor. Upravo to profesor je tu da ti objasni, ali on nema pristup 1 na 1 sa svakim od nas već se mora pobrinuti da što više od 26-27 učenika shvati, a kao šta sam rekao ako osjetiš da ti slabije ide pa RADI DOMA. Profesori se ne drže nužno s dobrim učenicima nego s onima na kojima se vidi da ulažu trud, da su dobre volje, da donose neku pozitivu i čine sat boljim, a lošiji učenici su često upravo oni koji ometaju sat i sl.

  2. Kao otac djeteta koje u određenoj mjeri blago zaostaje za vršnjacima u socijalnom i mentalnom smislu, ima određen individualni pristup u nastavi, pohađa sve dodatne nastave kao i sate logopeda u školi i za svaki se ispit spremamo kao za upis na faks. Dijete sa usvojenim gradivom i nabubanim znanjem izađe na ispit i dobije glatko 1… Zašto? Razlog leži u konkretnom primjeru u riječniku koji moje dijete nije razumjelo od kojeg su sastavljena pitanja u testu. Npr:grane gospodarstva… Moje dijete poznaje samo grane na drvetu dok riječ gospodarstvo uopće zapravo ne razumije… Na pokušaj upita učiteljice da pojasni nije naišao na razumijevanje pa nije niti pitao za ostale zadatke. Ja sam osobno učio sa djetetom i tvrdim da je znao glatko 95 % gradiva i učiteljica je trebala pomoći da dijete to prebaci na test. Što je propustila učiniti iako dobro zna za njegove probleme u čitanju sa razumijevanjem. Dijete ima 10 god i pohađa 4. Razred.Radi svega toga problema i sa samopoštovanjem jer i kad zna, to nije dovoljno da bude u korak sa vršnjacima. Pomirio se da više od trojke niti ne može dobiti.čista jedinica obrazovnom sustavu.

    1. Poštovani, javite se agenciji za odgoj i obrazovanje. Ukoliko ni oni ne riješe problem javite se dječjoj pravobraniteljici. Točno znam o čemu govorite. Sve smo to prošli sa starijim sinom i tek po izlasku dječje pravobraniteljice problem je bio riješen. Ocjena za takvo djete ne može se usporedivati ocjenom druge djece bez poteškoća. Nastavnica je dužna procijeniti njegovo znanje i trud prema poteškoći s kojom se djete nosi te ga i ocjenom 5 nagraditi jada djete dosegne svoj maksimum. Isto tako ponekad , ukoliko se trudi, iako ne dostigne maksimum ocjenom 4 ili 5 potaknut če ga da se trudi više. Javite se dječjoj pravobraniteljici i spasite se djete od psihološkog terora.

  3. Draga učenice, nismo zaboravili da smo bili vaših godina. Upravo zato dobro poznajemo mentalitet adolescenata. Vi ste pobrkali depresiju s adolescentskim raspoloženjima. U dobi ste kad se od vas traži puno, a vi imate sve manje volje i energije. To smo svi prošli. Nije u redu olako koristiti riječ depresija. To je ozbiljna bolest, a stavljajući je u ovaj kontekst, rugate se svim bolesnicima koji pate od nje.
    Vi upravo NEMATE razumijevanja prema “starijim generacijama koje su uništile planetu”, a po mome mišljenju ne trebate ni imati. Jedino što ovdje nije riječ o generacijama (Čemu generalizirati? Svijet nije crno-bijel.), već o političarima, korporacijama, industrijalcima, igračima krupnog kapitala. Znate priču o Tesli i Edisonu. Oba su dio neke stare generacije.
    Ne razumijem rečenicu da ste generacija odrasla na društvenim mrežama. Da, i što s tim? Mogu biti bezobrazna i reći da ste, eto, to dobili zauzvrat od neke prošle generacije, kao i to da vam je svaka informacija dostupna klikom. Na vama je da koristite pozitivne strane suvremenih dostignuća, a ignorirate one negativne. Takvom filtriranju vas uče upravo profesori. Pozdravljam to što vas navode da sami dolazite do zaključaka. Zar i sami ne vidite koliko je bolje da odrastete u misleće, kreativne ljude, a ne u slijepe poslušnike.
    Zasucite rukave i uhvatite se posla. Imate još 5-6 godina školovanja, možda i više probudi li se ambicija u vama. U godinama ste kad usvajate znanje brzo i lako. I neće vam u profesionalnom životu trebati sve što ste učili u SŠ ili na faksu, ali će vas izgraditi kao osobu i dati vam širinu percepcije svijeta oko vas.
    I dajte više s tim štrajkom, nađite si nekog drugog asa u rukavu.

    1. Ovo su ciste gluposti.u svaku ucionicu hitno uvesti kamere da se jasno vidi ko to s nasom djecom radi..je li se danas svaku profesiju moze kontrolirat..zasto ste vi profesori ko svete krave?svakom bi roditelju trebalo biti omoguceno da prisustvuje bilo kojem satu nastave no tada se vi profesori vise ne bi ponasali isto..dakle KAMERE U UCIONICE !!da optuzujemo djecu kako su glupa zato jer ne shvacaju ucenje iz natuknica u tekama u 5 r.OŠ…uz nove 2 knjige djeci se diktiraju natuknice?!ko da su na studiju.Gđa štrajkačice kad ste znali bit onako rječiti i spremni za nerad..da vas malo promotrimo dok radite?ili cemo sad o zastiti privatnosti?NEMA ZASTITE PRIVATNOSTI KAD SE O DJECI RADI.I KRAJ.

  4. Bonita, profesor sam i u potpunosti se slazem s vama, rad profesora na svim razinama obrazovanja treba biti javan i transparentan. Nisu svi ucitelja, nastavnici i profesori isti, a to se moze vidjet samo ako je rad transparentan. Onaj tko se nema čega sramiti i bojati ne bi trebao imati ništa protiv toga. Zato potpuno podrzavam vašu inicijativu

Odgovori