Pretraga

LinkedIn sve popularniji kod mladih, profesori potiču studente na izradu profila i na poslovno umrežavanje

A- A+

Poslovna društvena mreža koja je proteklih godina sve popularnija i kod nas, LinkedIn, prikuplja sve više studenata koji pomoću nje žele pronaći posao, educirati se i umrežiti s ljudima sličnih interesa. O ovoj smo platformi razgovarali s profesorom FPZG-a Domagojem Bebićem i studenticom novinarstva koja ju aktivno koristi već neko vrijeme.

Foto: Unsplash

Neki će reći da je riječ o ‘internetskom životopisu’ ili mjestu gdje se skupljaju ljudi ‘nabrijani’ na posao i narcisoidne osobe koje veličaju svaki svoj korak. Bilo kako bilo, zapravo je riječ o poslovnoj društvenoj mreži idealnoj za kreiranje poslovnog sadržaja te predstavljanje i građenje vlastitog brenda, što u konačnici može dovesti do nekih novih poslovnih prilika.

-LinkedIn je, najkraće rečeno, međunarodna burza rada. Odličan je za neke specijalizirane poslove i interese. Zahvaljujući njemu, korisnik se ima priliku povezati s ljudima iz svoje branše koji dolaze iz cijeloga svijeta, objasnio nam je profesor Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, Domagoj Bebić.

LinkedIn nudi širi spektar poslova

LinkedIn, nastavio je Bebić, omogućava korisniku da se ne ograniči isključivo na domaće tržište, već da dobije i neke međunarodne ponude za poslove i suradnju. Istaknuo je i da su standardne platforme za pronalazak poslova specijalizirane za neko uže područje, dok LinkedIn ipak nudi širi i dalji spektar poslova, što je za mnoge izrazito korisno.

-Svake akademske godine pitam svoje studente imaju li profile na LinkedInu. Na početku ih obično tek nekolicina ima otvoren profil, no uvijek ih se trudim potaknuti na taj ‘pothvat’, pa se nakon nekoliko tjedana ugodno iznenadim, jer se broj s početka dosta poveća, rekao je Bebić te je preporučio svim studentima da se okušaju u korištenju ove platforme.

Zadnjih dvije godine, LinkedIn aktivno koristi i studentica novinarstva na FPZG-u, Lucija Barišić, koju je na izradu profila potaknula profesorica na bivšem fakultetu. Naime, Lucija kaže da je najviše htjela čuti tuđa iskustva, pogotovo kada su u pitanju poslovni padovi i uspjesi, jer joj je to zapravo poticaj za rad na svojim karijernim planovima.

Izdvojeni članak
osoba koja sjedi za laptopom

Ovu branšu prečesto zanemaruju, a broji 750.000 ljudi: Možda baš vi tu možete dobiti posao

-U ovom trenutku, LinkedIn je za mene jedna platforma koja je više u funkciji motiviranja, odnosno nekakav način da se razvije i pokrene određena poslovna ideja te služi kao izvrstan poticaj za umrežavanje s drugim ljudima, rekla je Lucija, no dodala je da je za studente još uvijek poprilično ograničen.

‘Ne žele svi poslovno napredovati’

Poslovni uspjeh, kako smatra Lucija, ovisi o branši, pa tako, primjerice, marketinški poslovi dosta dobro ‘prolaze’, kao i oni u inženjeringu i IT-u. Poslovi za poziciju novinara se puno manje oglašavaju, a za poziciju PR-ovca još manje, barem kad je riječ o studentima.

-LinkedIn ima puno koristi kad je riječ o učenju i širenju vidika, jer uvijek nešto novo može iskočiti, poput neke radionice ili projekta, navela je Lucija, no smatra da ta poslovna platforma ipak nije budućnost društvenih mreža, jer, kako kaže, ne žele svi poslovno napredovati i nisu svi zainteresirani za takav sadržaj.

Ipak, Lucija preporučuje LinkedIn ambicioznim studentima, jer tvrdi da je on za njih nužan, s čime se na kraju krajeva slaže i Bebić koji smatra da je ta poslovna platforma tek na početku svog uspjeha na ovim prostorima te da ga pravi zamah i ekspanzija tek očekuju.

Koristi ga skoro 800 milijuna ljudi

Prema njihovoj službenoj stranici, LinkedIn je osnovao Reid Hoffman uz članove osnivačkog tima iz PayPala i Socialneta u svojem dnevnom boravku 2002. godine. Za širu je javnost službeno predstavljen 5. svibnja 2003. te je od tada svake godine prikupljao sve više i više korisnika koji su bili ‘žedni’ za poslovnim napretkom.

Microsoft je uvidio potencijal ove poslovne platforme, pa su 2016. kupili LinkedIn za vrtoglavih 26,2 milijardi američkih dolara. On danas pod vodstvom Ryana Roslanskyja broji gotovo 800 milijuna korisnika iz preko 200 zemalja diljem svijeta. Ako ste se odlučili za izradu profila na LinkedInu nakon ovog teksta, a ne znate s kim biste se prvo povezali, uvijek možete ‘baciti oko’ na profil nakladnika portala srednja.hr, Pametna kuća grupa.