Pretraga

Pitali smo vas koliko često mijenjate mobitel: ‘Danas koštaju nenormalno puno’

A- A+

Stvar koja je uvijek uz nas, na žalost mnogih, ne može trajati dovijeka. Mobiteli su potrošna roba, nakon nekog vremena se uspore ili postanu ‘pohabani’, pa ih je potrebno zamijeniti. Iz tog smo razloga odlučili saznati koliko vremena prođe prije nego što naši čitatelji odluče posegnuti za novim uređajem.

Foto: Unsplash

Aplikacije se otvaraju presporo, baterija se mora puniti više puta dnevno ili vam je pak istekla pretplata pa teleoperater nudi novi uređaj po povoljnijoj cijeni. Bilo kako bilo, sve su to validni razlozi da stari mobitel zamijenite novim.

Kako bi otkrili koliko često naši čitatelji mijenjaju mobitel, odlučili smo napraviti anketu na koju je odgovorilo gotovo 1.287 ljudi.

Naime, prema navedenim rezultatima, gotovo 65 posto ispitanika mijenja svoj mobitel svake tri ili više godine, dok njih 31 posto to čini svake dvije godine. Kao što smo i očekivali, malo više od jedan posto ispitanika mijenja mobitel svakih šest mjeseci, a njih tri posto poseže za novim uređajem svakih godinu dana.

Promjena na vidiku kada mobitel postane jako spor

Studentu s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, Josipu, nije važno da mu mobitel ima sve najnovije značajke i specifikacije, pa ga zato i mijenja otprilike svake tri godine.

-Presudan faktor za kupnju novog mobitela je definitivno i cijena. Danas mobiteli koštaju nenormalno puno, a to je na kraju krajeva samo uređaj koji ti služi prvenstveno za komunikaciju i zabavu, smatra Josip koji trenutno ima nešto stariji Samsung Galaxy Note.

Kada mobitel postane toliko spor da ga se ne može koristiti ili baterija više uopće ‘ne drži’, Josip tvrdi da je vrijeme za promjenu. Slično smatra i njegova kolegica Nina.

-Mobitel uglavnom mijenjam svake dvije do tri godine. Razlog je najčešće što postane izrazito spor i aplikacije mi se gase svako malo zbog preopterećenja, rekla je studentica. No, za kupnju novog mobitela često presudi i istekli ugovor kod teleoperatera.

Mnogi smatraju da je popravak neisplativ

Tako, primjerice, studentica s FPZG-a, Lara, mijenja mobitel otprilike svake dvije godine, kada joj istekne ugovor, pa u ponudi dobije nešto bolji uređaj za povoljnu cijenu. Međutim, istaknula je da joj se nekad znalo dogoditi da ga razbije ili se pokvari ‘prije roka’, pa i to može biti presudan faktor.

Kad je već riječ o kvarenju uređaja, hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan, predstavila je krajem siječnja rezultate svog istraživanju na tu temu, navodeći da 81 posto građana smatra da je popravak neisplativ.

-Građanima se najviše kvare mobiteli i tableti, slijede ih printeri, sušilice, perilice za rublje i laptopi, a najmanje se žale na trajnost digitalnih kamera i mikrovalnih pećnica. U slučaju kvarenja čak 81 posto građana kupilo je novi uređaj, jer je popravak starog bio neisplativ, istaknula je Borzan.