CARNET najavljuje ogromno ulaganje od 1,3 milijarde kuna u projekt eŠkole

Završio je CARNET-ov projekt e-Škole vrijedan 307 milijuna kuna, od čega je 85 posto sufinanciran kroz EU fondove, a kao glavni rezultat istaknuto je povećanje digitalne zrelosti 10 posto hrvatskih osnovnih i srednjih škola. Najavljen je i nastavak projekta na ostale škole, a vrijednost druge faze procjenjuje se na milijardu i 300 milijuna kuna. Posebno su se istaknuli rezultati korištenja digitalnih obrazovnih sadržaja koji se sve više koriste u nastavi.

U projektu je sudjelovalo 7.000 nastavnika i preko 23.000 učenika u 151 školi, a točan popis možete provjeriti ovdje.

Zamjenica ravnatelja CARNET-a i voditeljica projekta Andrijana Prskalo Maček posebno je istaknula brojke o jedinstvenim korisnicima DOS-a u posljednjih četiri mjeseca. Riječ je o uistinu velikim brojkama, s obzirom da je riječ o podacima koji se odnose na posljednjih četiri mjeseca. Iz Fizike je tako bilo 27.681 jedinstvenih korisnika, Matematike 24.388, Kemije 18.133 i Biologije njih 14.086 jedinstvenih korisnika. Digitalne obrazovne sadržaje možete pogledati na linku ovdje.

Provjerite je li vaša škola među 151 školom koja će od rujna imati digitalne učionice

Uz novu informatičku opremu, 151 pilot škola osposobljena je i za primjenu modernijeg poučavanja zahvaljujući mnoštvu novih sadržaja i mogućnosti kao što su digitalni obrazovni sadržaji (DOS) koji prate kurikulum nastavnih predmeta matematike, fizike, kemije i biologije za 7. i 8. razrede osnovnih te 1. i 2. razrede srednjih škola. DOS-ovi, njih preko 100, pohranjeno je u repozitorij digitalnih sadržaja (Edutorij) koji nastavnicima, učenicima i školama pruža centralizirano pretraživanje i pristup obrazovnim materijalima objavljenim na različitim internetskim stranicama, a ujedno nastavnicima i izdavačima služi i kao mjesto za objavu vlastitih digitalnih nastavnih materijala. Kroz projekt je izrađeno i 240 scenarija poučavanja koji prvenstveno pomažu nastavnicima da se kvalitetnije pripreme za integraciju digitalnih obrazovnih materijala i alata u svoje obrazovne prakse. Unaprijeđen je i e-Laboratorij kao centralno mjesto za istraživanje, testiranje i selekciju digitalnih alata, a proširena je i lista E-lektira.

– Drugom fazom projekta u razdoblju od 2019. do 2022. planiramo digitalno transformirati nastavne i poslovne procese u preostalih 1200 osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Projekt prati međunarodne trendove u primjeni informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju te se oslanja na najbolje svjetske prakse i politike korištenja IKT-a u razvoju i unapređivanju obrazovanja, izjavila je na predstavljanju rezultata projekta zamjenica ravnatelja CARNET-a i voditeljica projekta Andrijana Prskalo Maček.

Porast digitalne zrelosti škola

FOTO: Učionica budućnosti u Karlovcu
Digitalna transformacija u projektu e-Škole: Čak 93% škola sada se nalazi na razini digitalno osposobljenih ili naprednih

Od početka provedbe do danas, škole koje su uključene u pilot projekt značajno su napredovale u primjeni digitalnih tehnologija. Okvir za digitalnu zrelost škola, izrađen u suradnji sa stručnjacima Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, definirao je pet područja i pet razina digitalne zrelosti škola te je predstavljao temelj za vanjsko vrednovanje digitalne zrelosti.

U listopadu 2016. godine provedeno je početno vanjsko vrednovanje digitalne zrelosti koje je pokazalo kako su na skali od 1 (digitalno neosviještene škole) do 5 (digitalno zrele škole), naše škole u prosjeku na razini 2, odnosno u kategoriji digitalnih početnica. Nakon 18 mjeseci provođenja projekta, promatrajući ukupnu razinu, čak 93 % škola uključenih u pilot projekt sada se nalazi na razini digitalno osposobljenih (razina 3) odnosno digitalno naprednih (razina 4) škola. Više o tome možete pročitati ovdje.

– Pozitivne trendove među učenicima i nastavnicima vezane uz motivaciju te korištenje IKT-a u učenju i poučavanju pokazalo je i znanstveno istraživanje učinaka provedbe pilot projekta e-Škole koje je proveo Centar za primijenjenu psihologiju Filozofskoga fakulteta sveučilišta u Rijeci, rekli su iz CARNET-a. koji ističe da su za do dobar dio tog napretka u digitalnoj zrelosti svakako su zaslužne i brojne edukacije održane u sklopu CARNET-ovog projekta.

– Riječ je o preko 1900 radionica, e-tečajeva i webinara koji su održani s ciljem podizanja razine digitalnih kompetencija nastavnika, ravnatelja, stručnih suradnika i administrativnog osoblja te kako bi se osiguralo svrhovito korištenje IKT-a u nastavi i poslovnim procesima škola. Više od 7000 jedinstvenih korisnika pohađalo je barem jedan od ponuđenih sadržaja obrazovanja, što je više od 90 posto nastavnika i školskog osoblja koji su uključeni u pilot projekt. Uzme li se u obzir da ukupan broj dolazaka na obrazovne sadržaje iznosi gotovo 45 000, svaki je polaznik u prosjeku pohađao 6,4 ponuđenih obrazovnih sadržaja, govore njihovi podaci.

Pet gradova – Varaždin, Zagreb, Osijek, Rijeka i Split u sklopu provedbe projekta dobili su i moderne regionalne obrazovne centre (ROC-ove). Riječ je multifunkcionalnim i tehnološko-inovativnim prostorima namijenjenima obrazovnim aktivnostima u sklopu škola, ali i za edukativna događanja u organizaciji lokalnih zajednica, što je dodana vrijednost projekta e-Škole.

Uz 12 340 različitih vrsta računala (hibridna računala, tableti, laptopi, stolna računala) za nastavnike, ravnatelje, administrativno osoblje i učenike, sve škole uključene u pilot projekt opremljene su i kvalitetnom mrežom te bežičnim internetom.

Ministrica Divjak i plan B za nakladnike

– Ovaj projekt (eškole) ima sinergijski efekt s obveznom informatikom i promjenom cjelokupnog kurikuluma informatike po cijeloj vertikali. Mi ne samo da mijenjamo kurikulum tako da smo učinili informatiku obveznom, nego smo stavili veći naglasak na rješavanje problema, algoritamsko razmišljanje, programiranje te rad na aspektu sigurnosti na internetu. Drugi projekt gdje se s eŠkolom postižemo sinergijski efekt je eksperimentalna Škola za život koja ulazi u učionice 3. rujna gdje je također stavljen veliki naglasak na digitalnu transformaciju. U ova dva projekta educirali smo 1.100 učitelja informatike koji su prošli 237 dana edukacije, a za ostale učitelje u eksperimentalnom programu 147 dana po učitelju. O izazovima koje je imala ministrica Divjak pri edukaciji nastavnika pročitajte ovdje.

Ministrica Divjak osvrnula se na nakladnike koji su najavili da udžbenici za projekt Škola za život neće biti spremni do početka školske godine.

– Kada govorimo o digitalnoj transformaciji, to ne samo znači samo digitalnu transformaciju škola, CARNET-a i partnera, nego i svih onih dionika koji su uz škole vezani, pa isto tako i nakladnika, što je sada aktualno. Nama ovaj projekt osigurava preko digitalnih obrazovnih sadržaja, edutorija i CMS-a mogućnost da imamo varijantu B i da nitko neće ucjenjivati niti naše škole, niti učitelje niti roditelje i da u svakom slučaju iskoristimo ono što imamo. Zbog toga što znamo rješavati probleme imamo tu sigurnost i u tom smislu zahvaljujem CARNET-u i svim partnerima da nam to omogućava, rekla je ministrica Divjak.

Izjave zamjenice ravnatelja CARNET-a i voditeljice projekta Andrijana Prskalo Maček i ministrice Blaženke Divjak prije početka događanja.

Odgovori