Pretraga

Mladi nastavnici o reformi u strukovnim školama: ‘Trebamo se maknuti od zastarjelog plana i programa’

Drugog dana konferencije za strukovne nastavnike, na kojoj je glavna tema modularna nastava, bio je obilježen radionicama na kojima su nastavnici radili na primjeni modularnih strukovnih kurikuluma. Istovremeno se održavala i izdvojena konferencija za ravnatelje strukovnih škola iz cijele Hrvatske kako bi se i njima predstavio koncept modularne nastave, a mi smo razgovarali s dvoje mladih nastavnika, Nikolinom i Tomislavom o tome kako oni gledaju na mijenjanje strukovnog obrazovnog sustava.

Mladi, entuzijastični i puni elana – tako bismo opisali 28-godišnju Nikolinu Buketu i 25-godišnjeg Tomislava Budimira, dvoje nastavnika koje smo upoznali na Danima strukovnih nastavnika i koji oboje, sasvim slučajno, predaju strukovne predmete za smjer Fizioterapeutski tehničar i to u dvije različite škole. S njima smo razgovarali drugog dana konferencije koji je bio obilježen radionicama na kojima su nastavnici radili na primjeni modularnih strukovnih kurikuluma u modularnoj nastavi čije smo detalje o tome kako bi trebala funkcionirati objavili prvog dana konferencije.

– Počeo sam raditi ove školske godine u Srednjoj školi Andrije Ljudevita Adamića u Rijeci. Prije toga sam bio nastavnik u Medicinskoj školi u Rijeci, a ujedno sam i certificirani fitness trener za grupne i individualne treninge. Po struci sam magistar fizioterapije i uz magisterij sam dobio pripravnički staž koji moram odraditi. Položio sam stručni ispit i kada sam završio pripravnički staž onda sam dobio poziv da budem zamjenik nastavnika i jednostavno sam se snašao u tome. Moj prvi sat s učenicima je bio takav da nisam imao nikakve treme, dapače uživao sam, predstavio nam se ukratko Tomislav.

‘Plašila sam se rada s učenicima, ali na kraju sam došla do toga da je to posao iz snova’

Nikolina je prvostupnica fizioterapije koja radi kao strukovna nastavnica fizioterapije u Srednjoj medicinskoj školi u Slavonskom Brodu. Otkrila nam je kako nije razmišljala da će ikada raditi u školi, ali da joj je sada to najbolja odluka koju je donijela.

– Ovo mi je treća školska godina kako radim u školi uz prekide jer sam na zamjenama. Inače, završila sam tečajeve za masažu i nekako sam više bila u tom Wellnessu jer nisam nikada mislila da ću raditi u školi. Nisam se uopće ni zamišljala da ću raditi na takvom mjesto, no dogodilo se spontano kada u jednom periodu nisam radila u struci. Prijavila sam se na natječaj i pozvali su me da dođem raditi na zamjenu u Srednju medicinsku školu. Plašila sam se rada s učenicima, ali na kraju sam došla do toga da mi je rad s učenicima posao iz snova, a papirologija je tu teži dio. Ja sam osoba koja ima puno poslovnog iskustva na raznim pozicijama i moram priznati da je rad s učenicima stvarno nešto najljepše, ispričala nam je Nikolina.

Izdvojeni članak
učenici strukovnih škola, automehaničar i frizer

U strukovnim školama više neće biti predmeta Fizike, Biologije, Kemije: Donosimo detalje modularne nastave

‘Nije da ćemo imati više posla, samo će biti drugačije nego danas’

Na radionici kojoj su oni prisustvovali, kažu, među kolegama nije bilo nikakvih tenzija i vladala je dobra atmosfera. Uz to, primijetili su da nisu samo oni kao mlađi kolege entuzijastični oko nadolazeće izmjene strukovne nastave, već i njihovi stariji kolege koji su, kako nam kažu, i sami uvidjeli da je ova promjena potrebna.

– Dobili smo dojam oko toga koliko ćemo morati surađivati s našim kolegama koji nisu bliski našoj struci, ali i koliko ćemo svi mi u zbornici kao kolege morati surađivati kako bismo uspjeli tu modularnu nastavu izvesti onako kako se treba izvoditi. Možda će u početku biti teže jer svaka promjena iziskuje prilagodbu i svaka prilagodba je stresna i naravno da će biti teško u nekim trenucima, ali u svakom slučaju dovest će do puno boljih rezultata. Možda to sada djeluje kao da će i učenici uz nastavnike u modularnoj nastavi imati više posla, možda i hoće u nekom početku dok se ne prilagodimo, ali nije da će imati više posla, samo će biti drugačije nego danas, objasnila nam je Nikolina.

‘Naša zemlja može biti ponosna kakve nastavnike ima’

Tomislav je rekao kako su on i Nikolina kao fizioterapeuti i kao nastavnici tek zagrebali površinu pedagoškog aspekta, ali da se mogu osloniti na svoje starije i iskusnije kolege koji su im uvijek spremni pomoći.

– I to je jedan dobar znak da naša zemlja može biti ponosna kakve nastavnike ima i da mi mlađi nastavnici možemo pronaći uzore i u svojim starijim kolegama u školama u kojima radimo, a i ovdje gdje smo se svi upoznali, komentirao je Tomislav.

Izdvojeni članak

Poznati datumi najvećeg obrazovnog događaja godine: Očekuje se više od 10.000 posjetitelja

‘Imamo blistavu budućnost jer jedni s drugima možemo napraviti čuda, odnosno napravit ćemo’

Dani strukovnih nastavnika u Šibeniku su okupili oko 400 sudionika od nastavnika, pedagoga i ravnatelja, a na radionicama su morali surađivati djelatnici različitih škola i iz različitih mjesta koji su došli s različitim iskustvima i idejama.

– Kolegica koja je sjedila za mojim stolom ima 29 godina radnog iskustva u školstvu, a ja imam skoro 29 godina. Tako da je bilo zanimljivo kad smo morali surađivati. Mi mlađi smo malo više maštovitiji i inovativniji, a oni imaju više iskustva i onda kombinacija tog iskustva i noviteta koje mi želimo je ispala stvarno odlična kombinacija i to je ono što Tomislav govori, imamo blistavu budućnost jer jedni s drugima možemo napraviti čuda, odnosno napravit ćemo, istaknula je Nikolina.

Izdvojeni članak
medicinska sestra, medicinske sestre

Medicinska škola jedina traje pet godina: ‘Učenici imaju više vježbi i spremniji su za tržište rada’

‘Mi nismo ti koji odlučujemo sviđa li nam se to ili ne, mi smo zaduženi za provođenje i da izvučemo najbolje za svoje učenike’

Neke stvari oko modularne nastave još uvijek nisu odgovorene, ali Nikolinu i Tomislava to ne brine previše, a objasnili su nam i zašto.

– Sve je to lijepo prezentirano, sve je to lijepo upakirano, ali vidjet ćemo. Mislim, mi nismo ti koji odlučujemo sviđa li nam se to ili ne, mi smo zaduženi za provođenje. Ja iz svega pokušavam izvući najbolje pa vjerujem da ću i iz ovoga, kako god da bude, izvući najbolje za svoje učenike, ističe Tomislav.

Izdvojeni članak
tehnička škola čakovec

‘Učenici ostvaruju solidne plaće’: Raste interes za zanimanje CNC operatera, znate li čime se oni zapravo bave?

‘Ima prepreka i teškoća, zahtjevno je, ali mislim da je puno ljudi koji su ovdje na konferenciji zaista spremni na to sve’

Nikolini se modularna nastava u ovom konceptu, kaže, sviđa jer je i sama stekla dojam da u nekim trenucima da naši učenici ne povezuju predmete međusobno, nego uče za ocjenu i sve ‘trpaju u nekakve ladice’.

–  Naravno da imamo puno upitnika, nije to sad situacija da se mi pretvaramo da imamo ružičaste naočale i da se pretvaramo da je sve divno i krasno. Ima prepreka, ima teškoća, zahtjevno je, ali mislim da je puno ljudi koji su ovdje na konferenciji zaista spremni na to sve. Trebamo samo izaći iz ovih cipela u kojima hodamo i trebamo se maknuti od plana i programa koji su zastarjeli i prestati gledati na nastavu kao na ladice. Mi to moramo sve povezati kako bi učenici to sve povezali i u konačnici kako bi stvarno neke stvari i usvojili, poručila je Nikolina.