Pretraga

Ekonomski fakultet u Zagrebu pokrenuo nove studije kao odgovor na suvremene trendove u svijetu biznisa

Poslovni svijet danas je brži i povezaniji nego ikad, a nove tehnologije otvorile su mogućnosti koje mijenjaju stara pravila. Tako je danas možda jednostavnije nego prije otvoriti i voditi vlastiti biznis, dok istovremeno sve veća konkurencija zahtjeva inovativnost u, na primjer, marketingu. Novonastala situacija zahtjeva nova znanja, a Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu pokrenuo je nove studijske programe kako bi pripremili studente za nove trendove u svijetu biznisa. O svemu smo porazgovarali s profesorom Mirkom Palićem, voditeljem stručnih studija na Ekonomskom fakultetu.

Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Digitalizacija gotovo svih segmenata naših života odrazila se i na poslovni svijet. Na primjer, prodaja, na veliko ili malo, poprimila je neke nove oblike ulaskom na Internet, a marketing je dobio predznak ‘digitalni’. Novi trendovi biznisa nametnuli su potražnju za nekim novim znanjima i novim načinima razmišljanja i tome se potrebno prilagoditi.

Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu od iduće akademske godine izvodi nove programe, koje su uveli kao odgovor na, upravo tu, promjenu u trendovima. Riječ je o specijalističkim diplomskim stručnim studijima gdje je moguće birati između programa Elektroničko poslovanje u privatnom i javnom sektoru, Menadžment i marketing maloprodaje te Digitalni marketing. To su studiji u trajanju od dvije godine, koje je moguće upisati nakon završetka preddiplomskog studija u trajanju od tri godine, na Ekonomskom faksu ili bilo kojem drugom visokom učilištu u Hrvatskoj.

Odabir između sveučilišnih i stručnih studija

Na ovom faksu moguće je studirati Integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij Poslovna ekonomija i Ekonomija u trajanju od pet godina, preddiplomske sveučilišne studije na engleskom jeziku Bachelor Degree in Business te Bachelor Degree in Economics u trajanju od četiri godine.

Od preddiplomskih studija u trajanju od tri godine moguće je odabrati stručni studij Poslovna ekonomija na kojem je moguće birati između smjerova Računovodstvo i financije, Trgovinsko poslovanje te Turističko poslovanje.

Nakon završetka preddiplomskog studija studenti stječu titulu stručnog prvostupnika ekonomije, nakon čega mogu nastaviti studij na diplomskoj razini. Tada je moguće birati između već navedenih novih studija Elektroničko poslovanje u privatnom i javnom sektoru, Menadžment i marketing maloprodaje, Digitalni marketing te studija Ekonomika poduzetništva ili Ekonomika energije i okoliša.

– Na stručnim studijima Ekonomskog fakulteta u izvođenju nastave uz profesore sudjeluju i brojni vanjski suradnici, stručnjaci iz područja te gosti predavači. Studiji su osmišljeni u suradnji s partnerima iz poslovnog sektora i educiraju studente za vještine i znanja koja poslodavci traže, rekao nam je profesor Mirko Palić, voditelj stručnih studija na Ekonomskom fakultetu.

Obavezna stručna praksa i radionica osnivanja poduzeća

Profesora Palića pitali smo da nam objasni koliko je na stručnim studijima zastupljena praktična nastava, budući da je to odlika stručnih studija.

– U sklopu nastave, uz brojne primjere i poslovne slučajeve iz prakse, obavezno se izrađuje Poslovni projekt, organizirana je stručna praksa te je potrebno završiti i radionicu ‘Osnivanje i poslovanje malih poduzeća’. Uz to, polaznici imaju mogućnost izbora većeg broja stručnih i specijaliziranih kolegija i stranih jezika, otkrio nam je Palić.

Kako nam je rekao profesor, svaki od stručnih studija na Ekonomiji je usmjeren na specifični sektor i na različite potrebe poslodavaca u tom sektoru. Tako je, na primjer, novi diplomski studij Digitalni marketing ispunjen praktičnim primjerima i vježbama u digitalnom okruženju, a na predavanjima će gostovati stručnjaci iz domaćih digitalnih marketinških agencija. Stručnjaka u području digitalnog marketinga trenutno nedostaje na tržištu pa nakon ovog studija studenti vrlo lako pronađu posao.

– Studij pod nazivom Menadžment i marketing maloprodaje, s druge strane, educira polaznike za upravljanje i rad u maloprodaji. Bilo da se radi o velikim trgovačkim lancima ili vlastitom web shop startupu. Polaznici stječu znanja i vještine vezane uz suvremenu maloprodaju, a to je sektor u kojem također postoji mogućnost brzog zaposlenja. Ukoliko student pak želi pokrenuti vlastiti posao, jedan od mogućih smjerova može predstavljati i Ekonomika poduzetništva jer upravo su poduzetničke aktivnosti i mala poduzeća nositelji prosperiteta i razvoja u suvremenim gospodarstvima, rekao nam je profesor Palić.

Studenti sa suvremenim znanjima lako dođu do posla

Nadalje, novi studij Elektroničko poslovanje u privatnom i javnom sektoru orijentiran je na suvremena ICT rješenja i budućnost koja se ogleda u digitalizaciji sveukupnog poslovanja, što za buduće poslodavce znači da će dobiti stručne djelatnike sa svim suvremenim znanjima i vještinama.

Profesor Palić nam je naglasio kako studij Ekonomike energije i okoliša predstavlja još jedan atraktivan studij koji se bavi izrazito globalno važnim područjem energetike, ali i brigom za okoliš te ekonomske učinke odgovarajućih ekoloških politika.

Za kraj, pitali smo profesora da nam pobliže objasni koliko su studenti nakon završenih stručnih studija zapošljivi, odnosno nakon koliko vremena pronađu posao.

– Oko polovice upisanih studenata već radi na završnoj godini studija, a oko 90 posto ih radi u roku od godine dana od završetka studija. Stoga, možemo reći da je potražnja za diplomantima specijalističkih stručnih studija izražena, iako je treba promatrati i u svjetlu trendova koji se događaju na tržištu rada. Prošlih nekoliko godine smanjuje se stopa nezaposlenosti u Republici Hrvatskoj te se to pozitivno odrazilo i na zapošljivost naših studenata. Na žalost, brojni studenti su se odlučili nakon diplome posao potražiti i izvan granica naše zemlje i tamo su poslodavci zadovoljni njihovim znanjima i vještinama, za kraj je rekao profesor Palić.

_________________________________________________________________

Tekst je nastao kao dio native studije portala srednja.hr i Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.