Pretraga

Student pokrenuo aplikaciju koja će stanarima domova olakšati svakodnevicu: ‘Uvijek će biti besplatna’

A- A+

Studentski život je često takav da se studenti jednostavno moraju prilagođavati novim, nezgodnim situacijama. Svako rješenje ima svoj problem, a nerijetko su te solucije vrlo kreativne. Sada se pojavila nova aplikacija na tržištu, koja bi itekako mogla riješiti dio problema.

Studentski dom Stjepan Radić | Foto: Ramona Ščuric/srednja.hr

Nerijetko se studentski život svede na to da se morate oslanjati na ostale ljude. To zvuči kao recept za katastrofu, a nerijetko se upravo to i dogodi. Ali, ima onih zlatnih trenutaka kada vam se zaista vrati vjera u čovječanstvo, zato što zapravo uspijete nešto takvo i riješiti uz pomoć drugih. Odličan primjer te studentske solidarnosti su i oglasi za pomoć kojih uvijek ima u studentskim grupama na Facebooku.

Ivan Kalmeta (22), student diplomskog studija Multimedije na Sveučilištu Sjever je tako primijetio da postoji potreba za studentskim oglasnikom. Tako je napravio Studoglasnik – aplikaciju koju je moguće preuzeti na bilo koji pametni mobitel, a to možete napraviti ovdje za Android i ovdje za iOS uređaje.

– Studoglasnik je oglasnik namijenjen studentima, stanarima studentskih domova u Hrvatskoj. Svojevrsni Njuškalo za studentske domove. Aplikacija funkcionira tako da student, odnosno korisnik, nakon preuzimanje aplikacije, unutar nje napravi svoj korisnički račun. Za otvaranje korisničkog računa mu je potrebna samo email adresa, korisničko ime i lozinka. Zatim, korisnik bira svoj studentski dom, i time završava proces izrade korisničkog računa. Korisnik može pretraživati oglase za svoj studentski dom koji je odabrao, kao i objavljivati oglase za isti studentski dom. Naravno moguće je bilo kada unutar aplikacije promijeniti studentski dom, ako korisnik želi vidjeti ili objaviti oglase za neki drugi studentski dom. Ako je korisnik naišao na oglas koji ga zanima, može kontaktirati oglašivača i putem poruka, unutar aplikacije i dogovoriti se za detalje, objasnio nam je Kalmeta.

Izdvojeni članak

Lopovi opet haraju studentskim domovima: ‘Ukradeno mi je pet litara domaćeg vina’

Kako smo već i spomenuli, studentske grupe su uvijek plodno tlo za nalaženje i pisanje raznih oglasa, svakakve tematike. I upravo je to ono što je inspiriralo našeg sugovornika u stvaranju aplikacije koja će olakšati upravo komunikaciju o tim temama, između studenata koji se inače možda ne bi uspjeli povezati.

Dobro upoznat s potrebama studenata

– S obzirom na to da sam student i stanar studentskog doma već četiri godine, donekle sam dobro upoznat sa zajednicom studenata i stanara studentskih domova. Facebook grupe su jedan od najpopularnijih komunikacijskih kanala studenata u studentskim domovima. Ako nekom, na primjer ostane jakna, kišobran ili nešto u menzi, za koju minutu pojavit će se objava sa slikom predmeta koji je nekome ostao u menzi, kako bi vlasnik zna gdje ga može pronaći. Ako nekom na kratko treba punjač za neki model laptopa ili mobitela, može pitati u grupi svog studentskog doma ima li netko za posuditi, i tako dalje. Jedna od vrsti objava koje se dosta često pojavljuju su oglasi studenata koji nešto prodaju, bilo to tenisice koje su im za broj prevelike, karte za brucošijadu, ili domaći suhomesnati proizvodi i vino. S obzirom na veliki broj takvih objava vidio sam da postoji prostor za neku aplikaciju poput ove. Aplikaciju sam napravio sam, od ideje do realizacije trebalo mi je oko dva mjeseca. Trenutno aplikacija broji nešto više od 800 registriranih korisnika. S obzirom na to da je od lansiranja aplikacije prošlo 10 dana, zadovoljan sam s dosadašnjim odazivom, pohvalio nam se Kalmeta.

Samo stvaranje aplikacije je velik posao, ali najteže je zapravo sve ono što se ne vidi, onaj posao ‘iza’ cijele priče. Otkud želja za svime time?

– Oduvijek sam volio raditi na kreativnim stvarima, bilo to grafički dizajn, video produkcija, kratkometražni filmovi, reklame i slično. U zadnje vrijeme sam se zainteresirao i za rad na projektima poput Studoglasnika, odnosno svojevrsnim Startup projektima. Ovakvi projekti okupljaju sve kreativne radnje, poput dizajna vizualnog identiteta brenda, snimanje, montaža i stvaranje video sadržaja za marketing, kreativni načini kako doći do vaše ciljane publike i još puno toga. Kada se to spoji s ciljem poboljšanja kvalitete života vaših korisnika, a vas ispunjava i omogućuje vam da radite na rješavanju problema do kojih vam je stalo – to je dobitna kombinacija. Stvaranje nečega iz nule, a zatim i prezentacija toga ljudima koji postaju zadovoljni korisnici vašeg proizvoda je za mene umjetnost i najkreativnija stvar na svijetu, rekao nam je Kalmeta.

Izdvojeni članak

Stigla aplikacija za prijavu učenika na smotre i natjecanja: ‘Do sada se to pratilo pomoću tablica’

Promjene?

Iako je aplikacija na samim početcima, definitivno postoji potencijal i ne bi nas čudilo da kroz koji mjesec upravo Studoglasnik postane jedna od onih ‘obaveznih’ aplikacija na mobitelu svakog studenta. Hoće li se ona mijenjati?

– Svakako mislim nadograđivati aplikaciju, ovisno o tome koliko mi vrijeme dozvoli od drugih obaveza i projekata. Dodavanje više opcija za filtriranje oglasa, opcija za dodati oglas u favorite, mogućnost pregledavanja oglasa više domova odjednom i slično, su neke od funkcija koje bi se mogle dodati u novijim inačicama aplikacije. Aplikacija je besplatna za korištenje i registraciju. I takva će ostati, aplikacija će uvijek biti besplatna i dostupna studentima za korištenje. Također, u aplikaciji nema niti reklama, što znači da Studoglasnik trenutno nema nikakvih prihoda. Nažalost, serveri i sve ostale stvari koje idu uz postojanje jedne aplikacije nisu besplatni, potužio nam se Kalmeta.

Kako većina ovakvih oglasnika ipak ima neki način prihoda, postavlja se prirodno pitanje – hoće li naš sugovornik jednoga dana monetizirati aplikaciju? I ako da, kako će to napraviti, ako aplikacija i dalje ostaje besplatna?

– Jedan od načina na koji bi se aplikacija mogla monetizirati je omogućavanje oglasa firmama, odnosno poduzećima. Tako, poduzeća čija su ciljana skupina studenti, ili poduzeća koje žele doprijeti do studenata, bi to mogla učiniti oglasima unutar aplikacije. Studoglasnik bi dobio prihode od oglašavanja poduzeća, što bi omogućilo lakši, daljnji razvoj aplikacije. Studenti bi dobili dodatne oglase poduzeća koji bi ih mogli zanimati, a aplikaciju bi i dalje koristili potpuno besplatno, i bez Google reklama unutar aplikacije koje često nisu ni relevantne samim studentima i ne pružaju im nikakvu dodatnu vrijednost. Ako bi se ostvario i nekakav profit to bi poslužilo kao gorivo koje bi omogućilo Studoglasniku što duži životni vijek i mogućnost zaposlenja drugih developera koji bi pomogli pri dodavanju novih funkcija i poboljšanju same aplikacije a time i korisničkog iskustva. Ipak je aplikacija svojevrsni “živi organizam” kojeg treba svakodnevno pratiti kako reagira, ali i u krajnju ruku – kako reagiraju korisnici na nove značajke i promjene, kao i što žele vidjeti u novijim verzijama, zaključio je Kalmeta.