Pretraga

Briljirali na maturi: Marko čak dva predmeta riješio sa 100%, a Ida iz njih pet dobila odličan

Iako su zbog razlike u kriterijima na pojedinim predmetima, poput Hrvatskog, rezultati državne mature neusporedivi s prošlogodišnjima, iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja istaknuli su kako je ove godine manje padova. Istovremeno je više učenika koji su postigli stopostotni rezultat na nekom od ispita, a među njima su Marko Srpak i Ida Kolmanić. Marko je bez greške riješio Fiziku i Matematiku i jedan je od četvero učenika u Hrvatskoj kojima je to pošlo za rukom. Ida imala 100% iz Matematike, a briljirala je i na Informatici.

Ida Kolmanić i Marko Srpak| foto: privatna arhiva, srednja.hr

Prva gimnazija u Varaždin već se pohvalila učenicima koji su na ovogodišnjem ljetnom roku mature ostvarili izvrsne rezultate. Čak troje njihovih učenika neki su od ispita riješili sa stopostotnom točnošću. Marko Srpak jedan je od samo četvero maturanata u Hrvatskoj koji su bez greške riješili dva ispita. Njegova kolegica Ida imala je stopostotni rezultat iz Matematike, a na Informatici joj je do tog rezultata nedostajalo samo dva posto. Treći učenik sa stopostotnim rezultatom iz varaždinske Prve je Lovro Benjak, koji je briljirao na osnovnoj razini Engleskog, a još petero učenika te škole iz četiri ili više predmeta mature dobilo je ocjenu odličan.

Marko: ‘Trebalo mi je nekoliko sekundi da shvatim da dobro čitam’

Marko Srpak pratiteljima je olimpijada u znanju dobro poznat jer je sudjelovao u brojnim međunarodnim natjecanjima s kojih se redovno vraća s medaljom oko vrata. On i brat Ilija kod kuće čuvaju više desetaka Oskara znanja, a stopostotni rezultat ostvario je na istom predmetima kao i njegov stariji brat – Matematici i Fizici.

– Osjećao sam se uzbuđeno dok sam otvarao stranicu s rezultatima i sreću i olakšanje kada sam vidio da je 100%. Trebalo mi je nekoliko sekundi da shvatim da dobro čitam. Pripremao sam se rješavajući prošle mature, osim Hrvatskog jezika za koji sam se najviše spremao. Njega sam učio iz skripti, bilježnica i knjiga i prošlih matura, otkriva nam Marko.

Mnogi ističu kako je ovogodišnjoj generaciji, s obzirom na dugotrajni štrajk i epidemiju, bilo teže pripremiti se za maturu pa smo Marka pitali što misli o tome.

– Mislim da je bilo drugačije, ali ne nužno teže. Treba se na vrijeme početi spremati, vremena je dosta bilo, samo se trebalo pametno posložiti obaveze jer su nastava i štrajk poremetili uobičajeni ritam, smatra Marko.

Za više učenika ove je godine poništen ispit iz Matematike. Troje ih je koristilo mobitel, a kod njih 26 iz Zagreba i Gospića ispit je poništen jer su utvrđeno oko 90% podudarnosti u točnim i netočnim odgovorima. Ti učenici ponovno su pozvani na pisanje ispita. Marko kaže kako nema komentara na konkretne incidente jer nije upućen u njih.

– Mislim da bi škole trebale spriječiti svaku mogućnost varanja, a učenici prestati pokušavati. To je isto kao da me pitate što mislim o krađi u trgovinama. Trebale bi se spriječiti i kazniti svi pokušaji, zaključuje Marko.

Na pet od šest predmeta Ida je dobila peticu

I Idino ime čitateljima našeg portala dobro je poznato. Ona je jedna od najizvrsnijih matematičarki u Hrvatskoj, a posljednji veliki uspjeh ostvarila je na Europskoj matematičkoj olimpijadi za djevojke gdje je osvojila srebro. Osim što je bez greške riješila A razinu Matematike, na ispitu iz Informatike ostvarila je 98% od ukupnog broja bodova.

– Kad sam vidjela rezultate bila sam jako sretna jer sam dobila ocjene koje sam priželjkivala. Nadala sam se da ću imati 100% iz Matematike jer je to područje kojim se intenzivno bavim još od osnovne škole, a jako mi je drago što sam i iz informatike ostvarila rang broj 1 usprkos jednoj grešci, kaže nam Ida.

Od šest predmeta koje je pisala, Ida je samo iz Hrvatskog dobila četvorku.

– Nisam imala puno vremena za pripremu za maturu zbog školskih obaveza, priprema za natjecanja i testova za inozemna sveučilišta, ali sam sve raspoloživo vrijeme pokušala iskoristiti najbolje što sam mogla. Ni jedan ispit na maturi mi se nije učinio pretežak, no od šest predmeta koje sam polagala, jedino sam iz više razine Hrvatskog dobila četvorku. Priznajem da sam se za Hrvatski i najmanje pripremala s obzirom na to da mi nije bio uvjet za upis ni na jedan fakultet na koji sam se prijavila, kaže nam Varaždinka.

Blage kazne za prepisivače loša poruka budućim maturantima

Za razliku od svog školskog kolege Marka, Ida smatra da je ovogodišnjim maturantima bilo nešto teže kada su u pitanju pripreme za državnu maturu.

– Mislim da nam je bilo teže nego drugim generacijama jer nam je školska godina trajala duže i koncept online nastave je, barem se meni tako čini, zahtijevao puno više vremena za pisanje zadaća nego tijekom redovne nastave pa možda nismo imali toliko vremena za pripremu za maturu koliko bismo inače imali. Bila je stresna i neizvjesnost hoće li se matura uopće pisati i hoće li se pisati izborni predmeti ili ne, kaže Ida.

Na maturi ne bi smjelo biti mjesta varanju i ona bi trebala biti pokazatelj truda i rada tijekom školovanja, dodaje komentirajući incidente s prepisivanjem na ovogodišnjem ljetnom roku.

– Bojim se da se time što prepisivači nisu strože kažnjeni šalje loša poruka budućim maturantima koji bi cijeli slučaj mogli interpretirati tako da je varanje prihvatljivo, ili barem da nije tako strašno, zaključuje Ida.

Što treba mijenjati u školstvu, ali i online nastavi za buduće generacije?

Varaždinske izvrsnike pitali smo i kakvo je njihovo viđenje obrazovnog sustava i što bi u njemu trebalo mijenjati. Idu i Marka također smo priupitali i što bi voljeli da je bilo drugačije u online nastavi, s obzirom na to da postoji mogućnost njenog provođenja i u sljedećoj godini.

Marko: ‘Moje viđenje je da bi se trebalo prestati učiti učenike samo radi popunjavanja učiteljske satnice. Mislim da se može potrošiti puno manje vremena za predavanje svog potrebnog gradiva da se predaje efikasno, ali postoji previše sati koji se provedu rješavajući administrativne poslove, dok učenici samo čekaju kraj sata. Online nastava je dobro izvedena, ali mogla bi se poboljšati otvorenost davanja materijala. Prečesto imam osjećaj da profesori imaju sve materijale iz kojih bi se mogli učiti, ali daju ih na slamku te provodim više vremena tražeći objašnjenja na internetu umjesto da pročitam literaturu koju pruži nastavnik. Tu je nedostatak online nastave, inače bismo na satu pitali profesora za objašnjenje, a tražiti sve sam uzima puno vremena.’

Ida: ‘Voljela bih da smo imali manje obaveznih predmeta, a više izbornih koje bismo odabirali prema našim interesima. Na primjer, ja sam upisala prirodoslovno matematičku gimnaziju primarno zbog mog interesa za STEM područje i vjerujem da bi mi koristilo da sam mogla još više produbiti svoja znanja odabirom više izbornih predmeta iz tog područja. Što se tiče online nastave, koristili smo Google Classroom i Zoom platforme koje su funkcionirale odlično. Među lošije strane online nastave možda bih istaknula ipak lošiju obradu gradiva u odnosu na klasičan način. Vjerojatno se to pokušalo nadomjestiti opsežnijim zadaćama, što je ostavljalo vrlo malo vremena za ikakve druge aktivnosti.’