Maturante na A razini Matematike zbunio zadnji zadatak, a vremena ponestalo unatoč predviđena 3 sata

Preko 12.100 kandidata danas je pisalo Matematiku A razine na državnoj razini. Ovaj predmet inače najvećem broju učenika predstavlja strah i trepet, a i danas je uzrokovao dosta stresova. Prema iskazima nekoliko sugovornika, koji su ju pisali, puna tri sata su bila ili nedovoljna ili jedva dovoljna da se riješi 30 zadataka. 

Svoje dojmove s ispita s nama je podijelilo niz maturanata iz Benkovca, Rijeke, Daruvara, Zagreba, Bjelovara i Metkovića. Naravno njihove impresije su raznolike, ali slažu se da bi pokoja minuta više dobro došla za rješavanje testa. A uglavnom se slažu i da je zadnji zadatak brutalno težak. Osobito kad ga trebate rješavati nakon svih drugih. 

B razina Matematike jednima prelagana, drugima komplicirana: 'Čitavo vrijeme u glavi mi je bilo pitanje 'što je ovo?'

Očekivao sam težak test, ali su sa satima i postocima ipak malo pretjerali

Za 30 zadataka na ispitu iz Matematike predviđeno je 180 minuta. Znači za svaki zadatak šest minuta. Međutim, prema izjavama naših sugovornika, mogla je biti i pokoja minuta više. 

Naime, inače na ovakvim dugačkim ispitima, obično bude onih koji sve završe i 60 minuta prije. No, danas primjerice u Tehničkoj školi Ruđer Bošković u Zagrebu, nitko nije napustio ispitne prostorije do 15 minuta prije kraja. Težak ispit čini se da je uvjetovao i to da bude pokušaja prepisivanja. 

– Ispit je bio poprilično čudan. Pitanja su ili bila super teška ili super lagana. Ove godine sam dobio dojam da je kamatni račun bio najteži tip zadataka iako su to inače najlakša pitanja. Bilo je i par pokušaja prepisivanja, ali su dežurni nastavnici to primijetili i izrekli opomenu. Vremena je bilo taman, iako ne bi bilo naodmet da smo imali još pola sata više. Nadam se da ću dobit 4, govori nam Jan iz Ruđera, koji bi volio upasti na FER, a navodi da mu je alternativa neki drugi tehnički fakultet, 

Profesor riješio sve zadatke s mature iz matematike

Da je pola sata manjkalo za rješavanje, slaže se i Leon iz Prve sušačke hrvatske gimnazije u Rijeci. Kaže nam i kako je očekivao težak test, ali da se s nekim zadacima jako pretjeralo.  

– Problem je bio recimo u tome da zadnje zadatke osim što nismo znali postaviti, nismo ni stigli riješiti. Bilo je premalo vremena za sve to – sigurno bi još pola sata dobro došlo. Barem toliko, govori nam Leon. 

Zadatak s težišnicom o kojem su odmah maturanti počeli raspredati, bio je problematičan i ovom pristupniku iz Rijeke. 

– Da, problem je bio u težišnici. Nije se jednostavno mogla postaviti da ima smisla, kao i zadnji zadatak sa stošcem i kuglom. Zadatci s postotcima također su bili prilično teški. Pripremao sam se gotovo mjesec dana, rješavajući mature (riješio sam sve rokove svih godina) i ovo mi je sigurno jedna od najtežih. Očekivao sam da će biti teško, ali su sa zadnja dva, sa satima i postotcima, stvarno malo pretjerali. Prije ispita sam se očekivao peticu na testu, ali nakon ovoga nadam se četvorki, objašnjava Leon, koji namjerava upisati kemiju na PMF-u.

Matematički entuzijast Adrian osvajač je 5 Oskara znanja: Želja mi je upisati prestižni Cambridge

Spremao sam se od početka godine za Matematiku, a nisam siguran u rješenja većine pitanja

Marko iz Daruvara se spremao za Matematiku dosta vremena, ali ipak zbog težine zadataka, nada se tek da će dobiti prolaznu ocjenu. 

– Pa sve je bilo uredu, bez nekih komplikacija. Ispit po meni nije bio niti težak niti lagan, ali je bilo premalo vremena na opseg i količinu zadataka. Bilo je dosta dugačkih zadataka pa je bilo problema kada dođem do kraja i ne paše mi rješenje i onih s tekstom koje te tjeraju dosta na razmišljanje. Za ispit sam se pripremao kroz pripreme u školi i nešto malo kod kuće otprilike mjesec dana i pokazalo se kao nedovoljno, tako da očekujem samo prolazak, rekao nam Marko, koji je maturant Gimnazije Daruvar, a koji namjerava postati vojno lice odnosno upisati smjer vojno vođenje i upravljanje kao prvi prioritet ili vojno inženjerstvo kao drugi prioritet.

Tinove pripreme su trajale puno dulje, ali je ipak sasvim nesiguran u svoje postignuće. 

– Ispit mi je prošao neočekivano. Spremao sam se od početka godine za Matematiku, a nisam bio siguran u većini pitanja. Bilo mi je dvosmisleno zadnje pitanje, sa stošcem na kugli, ali i i predzadnje, sa težišnicom iz kuta C na stranicu AC, govori nam Tin iz Klasične gimnazije Zagreb, koji je u nevjerici jer se spremao od početka godine, a sada očekuje da bi mogao dobiti trojku iz testa.

Zanimljivu je dijagnozu dao i Ivan iz Gimnazije Metković, rekavši nam kako mu je zadnji zadatak bio jako težak ‘možda i zato što je bio do kraja iscrpljen s prethodnih 29.’

[KURIKULUM] Matematika je omraženi predmet jer većina učenika ne vidi njenu svrhu

Ovi zadnji zadaci nose prevelik postotak testa

Svoje viđenje testa su nam na kraju dale i dvije maturantice, iz Benkovca te Bjelovara. Prva je bila dosta flegmatična iskazujući svoje impresije.   

– Ispit mi je bio relativno težak. Bilo je lakših zadataka, ali bilo je i dosta teških.
Mučila sam se najviše s funkcijama, jer je to gradivo koje s profesoricom iz matematike nismo baš dobro prošli, objašnjava nam Mihaela, iz Srednje škole kneza Branimira u Benkovcu, koja je s ispita otišla dosta ranije, ali ne zato što je sve riješila nego zbog toga što neke zadatke nije znala pa se njima ni nije pretjerano zabavljala.

Zanimljivo, njoj više puta istaknuti zadatak s težišnicom, nije bio problematičan, ali ima drugog ‘favorita’.

– Najviše mi je glavobolje zadalo pitanje oko krivulja drugog reda i kružnice, govori Mihaela koja očekuje barem trojku na testu, a namjerava upisati strojarstvo ‘ako prođe fiziku, a ako ne onda geodeziju i geoinformatiku u Splitu.

Naj profesor: Toni Milun svima daje besplatne instrukcije, a među studentima je omiljen

Kristina iz Gimnazije Bjelovar, također se dosta izmučila s Matematikom. Razloga je više.

– Test iz matematike je bio dosta težak! Ne možemo reći da nije bilo jednostavnih zadataka koje je samo trebalo uvrstiti u kalkulator, ali bilo je više teških, za koje nije bilo dovoljno vremena. Dosta sam se pripremala, ali mislim da za ovaj ispit ne možeš biti potpuno spreman!, jasna je Kristina.

Zadnji zadatak je i njoj stvorio niz problema, a osim što joj je bio zbunjujuć, nije baš imala ni vremena pozabaviti se njime.

– Za mene osobno je dosta bio zbunjujuć zadatak s cijenom proizvoda.
U srednjoj školi se zadaci poput zadnjeg pojave samo par puta, pa znaju biti dosta zbunjujući. Moram priznati da ga nisam imala vremena skoro niti pogledati, iako sam ispit rješavala do zadnje sekunde, pojašnjava ova maturantica iz Bjelovara, koja očekuje između 3-4, a namjerava upisati farmaciju.

Pojasnila nam je i kako je otprilike glasio taj zadatak s cijenama proizvoda, koji je očito stvarao muke mnogima.

– Hm ne sjećam se baš dobro, uzbuđenje je odradilo svoje. Uglavnom bila je zadana ukupna cijena 2 proizvoda, i podatak da je jeftini proizvod plaćen sa 30% popusta te je trebalo odrediti najveću moguću cijenu jeftinijeg proizvoda. Možda zadatak nije bio težak,ali mene je zbunio jer nisam imala previše vremena za razmišljanje, govori Kristina.

Na kraju je komentirala i kako smatra da bodovanje testa nije sasvim pošteno.

– Ako se ne varam ti zadnji zadaci za koje je potrebno malo više promišljanja, kombiniranja i crtanja nose 23% od ukupnih bodova, a često se ne stignu riješiti, i uglavnom budu dosta teški, mišljenja je Kristina iz Bjelovara.

Analizu B razine iz Matematike pročitajte na ovoj poveznici

Odgovori