Pretraga

Koliko često komunicirate s prijateljima? Nakon što pročitate ovaj članak, pošaljite im poruku

A- A+

U sklopu božićne kampanje ‘Kako si?’ Hrvatski telekom proveo je nacionalno istraživanje o komunikacijskim navikama i tome koliko smo u kontaktu s našim bližnjima. Ono je pokazalo da čak 10 posto građana Hrvatske nema osobu kojoj se mogu obratiti za podršku. Uz to polovica ispitanika želi da ih se češće pita ‘Kako si?’, njih 57 posto nije zadovoljno svojim društvenim životom, dok je 45 posto ispitanih nezadovoljno mentalnim zdravljem. Rezultati kažu i kako 40 posto ispitanih želi češće komunicirati s bliskim prijateljima.

Ilustracija: Unsplash

Hrvatski Telekom je u sklopu božićne kampanje ‘Kako si?’ proveo nacionalno istraživanje o komunikacijskim navikama i o tome koliko smo u kontaktu s našim bližnjima. Istraživanje je provedeno na razini cijele Hrvatske, na reprezentativnom uzorku za online populaciju, a sudjelovali su  ispitanicima između 16 i 65 godina.

Polovica ispitanika želi da ih se češće iskreno pita kako su

Rezultati su pokazali da postoji veliki broj onih koji se osjećaju usamljeno, a čak 50 posto ispitanika koji žele da ih se češće i iskreno pita kako su.

– Kada se gleda općenito zadovoljstvo životom, polovica ispitanika je zadovoljna istim, a nezadovoljstvo iskazuju životom (57 posto) fizičkim (54 posto) i mentalnim zdravljem (45 posto). Prema istraživanju, komunikacija i dostupnost bližnjih za razgovor izuzetno je važno za cjelokupno zadovoljstvo životom. Tako je je 90 posto ispitanika izjavilo kako ima nekog kome se može obratiti za podršku. Najčešće su to supružnici – 62 posto, prijatelji – 52 posto ili roditelji – 32 posto, priopćili su iz Hrvatskog telekoma.

Ono što je posebno zabrinjavajuće jest činjenica da čak deset posto ispitanika nema podršku bliske osobe kojoj bi se mogli obratiti za podršku u njima bitnim ili teškim životnim situacijama.

– Najčvršće veze i najučestaliju komunikaciju, logično, ostvarujemo s onima s kojima smo svakodnevno fizički okruženi, a to su ukućani i kolege s posla. Mnogo manje komuniciramo s obitelji i prijateljima s kojima se ne vidimo tako često. S članovima obitelji s kojima ne živimo, komuniciramo češće na tjednoj (45 posto) nego dnevnoj osnovi (28 posto), dok s bliskim prijateljima tjedno komunicira 47 posto ispitanika, a jednom mjesečno njih 27 posto, navode iz HT-a.

Izdvojeni članak

Pandemija je imala neviđen utjecaj na mentalno zdravlje mladih, pokazalo izvješće EU

Na predstavljanju rezultata održana je i panel rasprava sa stručnjacima

U sklopu predstavljanja rezultata, organizirana je i panel rasprava na temu

u kojoj su sudjelovali renomirani stručnjaci: prof.dr.sc. Nataša Jokić-Begić s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Tanja Sever iz Psihološkog centra Sever i prof.dr.sc. Neven Ricijaš s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Panel rasprava ‘KAKO SI? nije samo obično pitanje’|foto: press

Na panelu se govorilo o važnosti iskrene i otvorene komunikacije te pružanja podrške bližnjima kao jednog od ključnih preduvjeta za sreću, o tome kako se nositi s problemima, stresom i usamljenošću, što možemo učiniti za sebe i za druge da se osjećamo bolje te kako jedan mali poziv i razgovor mogu učiniti veliku razliku.

– S programom i kampanjom ‘Kako si?’ želja nam je skrenuti pozornost kako jedno jednostavno pitanje i izraz iskrenog interesa može nekome uljepšati dan. Blagdansko vrijeme, koje je tradicionalno rezervirano za obitelj i bliske nam osobe pravi je, ali nikako jedini trenutak za angažirati se po ovom pitanju jer uvijek je pravo vrijeme za pobrinuti se za druge. Ovog Božića, ali i općenito želimo potaknuti sve, počevši od sebe, da se više angažiramo, ne sutra nego sada. Idealno kroz fizički/osobni kontakt, kojeg ništa ne može zamijeniti, ali zahvaljujući tehnologiji i poziv ili video poziv su dobrodošle alternative. Upravo je to bio i pokretač naše kampanje i provedenog istraživanja, a sretni smo što su naš program prepoznali naši današnji panelisti koji na ovu temu imaju puno za reći te podijeliti dobre savjete, izjavio je Igor Vukasović, direktor Korporativnih komunikacija u Hrvatskom Telekomu.

Većini su i dalje najvažniji telefonski pozivi

Pozivi i digitalni kanali komunikacije, prema istraživanju, postaju sve važniji u održavanju veza sa bližnjima. Kako stoji u priopćenju o rezultatima ovog istraživanja, telefonski poziv za ispitanike predstavlja najvažniji način za održavanje veza s članovima obitelji s kojima ne živimo (38 posto ), dok 28 posto ispitanika za to koristi digitalne aplikacije kao što su WhatsApp, Viber i Facebook Messenger. Kod održavanja veza između prijatelja raste upotreba aplikacija pa na taj način primarno s bliskim prijateljima komunicira 47 posto ispitanika, dok telefonske pozive istovremeno prakticira njih samo 18 posto. Čak 52 posto ispitanika izjavilo je da komunicira s poznanicima putem aplikacija.

– Online komunikacija ima niz prednosti, ali i rizika. Za mentalno zdravlje, i ono što danas zovemo ‘digitalna dobrobit’, nužno je razumijevanje tih prednosti i nedostataka, ali ponašati se u skladu s njima i onda imati ispravna očekivanja. Online komunikacija je izvrsna za dijeljenje informacija i utjecanja na neko trenutno, kratkoročno raspoloženje. I tu u pravilu treba zadržati njezin domet, kazao je Neven Ricijaš.

Izdvojeni članak
učionica

Učenici im sve više bježe s nastave, stručnjaci se slažu: ‘Nastavnike treba podučavati o mentalnom zdravlju’

‘Pitajte svoje bližnje kako su i saslušajte njihov odgovor’

Tanja Sever ističe da tehnologija može biti most među generacijama, no da je nužno što više komunicirati uživo. Posebno se osvrnula i na djecu, naglasivši da toj skupini treba omogućiti trajanje u odnosima, makar ti odnosi donosili i negativne emocije. Nataša Jokić-Begić poručila je da ovih blagdana ne trebamo težiti savršenosti već osjećaju bliskosti.

– Pitajte svoje bližnje kako su i saslušajte njihov odgovor te iskoristite priliku i da vi nekome iskreno kažete ‘kako ste’. To ne znači samo ugodne interakcije, u redu je i posvađati se, ali ako iza toga slijedi mirenje, oboje će pomoći u razvoju bliskosti, zaključuje Jokić-Begić.

Zajedno s Udrugom kako si?, neprofitnom organizacijom čiji je cilj osnažiti javnost za suočavanje s različitim svakodnevnim teškoćama, Hrvatski Telekom je napravio serijal od 15 videa koji će pokrivati teme kao što su burnout, usamljenost i sl., kako bi skrenuo pozornost na ove važne, a često zapostavljene teme.