Kroz novi sustav vrednovanja učenja napravljen korak naprijed u obrazovanju odraslih
Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo je novi sustav vrednovanja informalnog i neformalnog učenja, s posebnim fokusom na obrazovanje odraslih u Hrvatskoj. U suradnji s Europskom komisijom i OECD-om, ovaj sustav obećava fleksibilniji pristup učenju, a usredotočen je na stjecanje vještina starijih generacija za budućnost. Na predstavljanju je rečeno kako ovaj novi sustav omogućuje aktivno mobiliziranje građana na kontinuirano stjecanje vještina prilagođenih za izazove budućnosti.

foto: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo je novi inovativni sustav vrednovanja informalnog i neformalnog učenja u Hrvatskoj, što predstavlja korak naprijed prema fleksibilnijem i inkluzivnijem obrazovnom sustavu za odrasle građane. Predstavljanje je održano u Kongresnom centru Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, a okupilo je sve ključne dionike iz nacionalnog sustava obrazovanja odraslih i brojne međunarodne stručnjake.
Predstavljen novi pravilnik za vrednovanje
U suradnji s Glavnom upravom za potporu strukturnim reformama Europske komisije, Organizacijom za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) te Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Ministarstvo znanosti i obrazovanja razvilo je ovaj sustav kao odgovor na potrebu da se informalno i neformalno stečena znanja i vještine priznaju i vrednuju na adekvatan način.
Sustav vrednovanja prethodnog učenja je razvijen nakon temeljitog istraživanja i suradnje koja je trajala godinu i pol dana, a razvoj je financiran sredstvima iz Instrumenta tehničke podrške (TSI) Europske unije. Savjetodavna skupina, sastavljena od stručnjaka i predstavnika OECD-a, Europske komisije, Ministarstva znanosti i obrazovanja te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, bavila se analizom sustava vrednovanja prethodnog učenja u europskim zemljama i prilagodbom najboljih praksi specifičnim potrebama obrazovanja odraslih u Hrvatskoj.
Na konferenciji su sudjelovali ključni dionici iz sustava obrazovanja odraslih u Hrvatskoj, kao i međunarodni stručnjaci, koji su zajedno s predstavnicima Ministarstva predstavili novi pravilnik za vrednovanje, metodologiju izrade programa vrednovanja te vodič za ustanove. Državna tajnica Ministarstva znanosti i obrazovanja, Iva Ivanković otvorila je konferenciju, naglašavajući važnost novog sustava za razvoj fleksibilnog obrazovanja za sve građane.
Fleksibilan, otvoren i uključiv sustav obrazovanja odraslih
U sklopu događaja, Stefano Scarpetta iz OECD-a predstavio je projektne aktivnosti koje su se provodile u proteklih godinu i pol, ističući kako ovaj novi sustav omogućuje aktivno mobiliziranje građana na kontinuirano stjecanje vještina prilagođenih za izazove budućnosti. Panel na temu ‘Uloga vrednovanja u adresiranju potreba tržišta rada i promocije osposobljavanja i usavršavanja’ donio je korisne diskusije o daljnjim koracima i implementaciji novog sustava.
Razvoj sustava vrednovanja prethodnog učenja pozitivan je i moderan smjer koji sustav obrazovanja odraslih čini fleksibilnim, otvorenim i uključivim te na taj način aktivno mobilizira građane na kontinuirano stjecanje vještina za izazove i poslove budućnosti te vodi do novih prilika za građane kako bi im se omogućilo zapošljavanje, prelazak na održivija radna mjesta ili napredovanje na njihovim trenutnim poslovima.