Pretraga

Otkrijte zanimanje: Vozač taksija je čuvar svih tajni

A- A+

Vozač taksija jedan je od najnapornijih poslova za koji trebate imati debele živce i visok prag tolerancije. Noćne smjene, osam sati za volanom kao i razni profili klijenata utječu na svakoga tko je odabrao ovo zanimanje. Mile Kampić je vožač Eko taxija dvije godine, a za upravljač ima dugi staž od 25 godina. U razgovoru nam je otkrio koje su čari, ali i nedostaci njegova posla. Pokušali smo kroz Kampićevu priču približiti vam zanimanje taksista kako biste spoznali želite li jednog dana biti na njegovu mjestu.

Stanovnici metropole na raspolaganju imaju tri taksi službe: Eko taxi, Cammeo i Taxi Zagreb. Budući da su posljednjih nekoliko godina cijene njihovih usluga sve povoljnije, veliki broj kako starih tako i mladih građana se vozi istima. Zanimanje taksista svakako je jedan od zanimljivijih, ali i napornijih poslova, stoga smo kroz priču Mile Kampića iz Eko taxija dobili bolji uvid u spomenuto zanimanje.

Izdvojeni članak

Otkrijte zanimanje: Rad u Zoološkom vrtu nije samo draganje slatkih antilopica


Konkurencija ponekad igra prljavo

Ponekad se dogodi da klijent ili, pak, konkurencija naruči vozilo, ali se ne pojave zbog čega firma trpi gubitak zbog goriva i utrošenog vremena. No, Kampić tvrdi da se potonje ne događa često. Također se zna dogoditi da stranka u isto vrijeme nazove tri vozila iz različitih službi, pa stvar funkcionira po principu – tko prvi, njegova djevojka.

Pripreme prije izlaska na cestu su ključne

– Ustajanje u četiri sata ujutro i uzimanje četiri Normabel tablete kako biste izdržali dan, započeo je sa šalom 47-godišnji taksist opisivati početak svog radnog dana. No nakon toga je uistinu otkrio što sve treba jedan vozač taksija napraviti prije nego što upali vozilo i izađe na cestu.

U Eko taxiju zaposlenici imaju unaprijed ispunjen raspored za cijeli tjedan ili čak duže. Smjene traju osam ili iznimno devet sati, a jutarnja smjena počinje u pet. Svaki dan je isti, bilo da se radi o vikendu, prazniku ili radnom danu, no vozači u Eku imaju pravo na dva slobodna dana u tjednu.

– Prije izlaska na cestu trebate obaviti temeljite pripreme, zbog čega sam ja na radnom mjestu već u pola pet. Prvo zadužim vozilo kod šefa smjene zatim pregledam obavijesti usmene ili na pločama kako bi doznao koje su promjene nastupile, kakvi su novi uvijeti rada ili prikupio informacije o novim klijentima, pojašnjava Kampić. Dodao je da zatim odlazi pregledati vozilo zbog mogućih oštećenja, ulogira se u sustav, uključi navigaciju i GPRS te kreće s radom.

Taksisti prate kako grad živi

Nakon što stranka nazove call centar, tamošnji zaposlenici provjeravaju na displayu koje je vozilo slobodno i najbliže lokaciji stranke. Zatim šalju detaljne upute vozačima na tablet kako bi što prije stigli na tu adresu. Što su detaljnije upute to vozači troše manje goriva, klijeniti kraće čekaju i bivaju zadovoljniji uslugom.

Izdvojeni članak

Otkrijte zanimanje: Redatelju su kadrovi u glavi od 0 do 24

Kampić objašnjava kako nekada vozači sami po svojoj procjeni odlaze na lokacije gdje predviđaju da bi trebala biti velika potražnja za njihovim uslugama. Tako primjerice kada je neka proslava na Jarunu, veliki dio taksista odlazi prema jezeru.

– Kako grad živi, tako i mi, ističe član Eko taxija.

Noćne smjene biraju mlađi ili vozači koji vole noćni život

Kampić, pak, ne preferira noćne smjene jer ima 47 godina te mu je napornije, ali i teže voziti u noćnim satima. – Meni više odgovara dnevna komunikacija te ozbiljnija i uglađenija klijentela, dodaje. Upravo zbog činjenice da vozi po danu, nije se susreo s agresivnim strankama koje bi mu pravile probleme ili ga napale. No u dvije godine koliko je zaposlen u Eko taxiju, Kampić se sjeća neugodne situacije od strane nekoliko djevojaka.

Izdvojeni članak

Najpovoljniji taxi u Zagrebu


Koliko vozač čeka klijenta

Pravilo je da taksi čeka klijenta koji kasni maksimalno 15-ak minuta, dok na unaprijed dogovorene narudžbe, ističe Kampić vozilo stiže prije termina i tada nema tolerancije na kašnjenje stranke. Najduži put koji je prešao s taksi vozilom je do Osijeka, a vožnju izvan granica Hrvatske prepušta mlađim kolegama željnima puta.

– Jednom sam vozio cure koje su mi dva puta ponovile Gajevu ulicu, što sam ja i učinio te im rekao cijenu od 26 kuna. No kad smo stigli na odredište, one su me uvjeravale da su rekle Gundulićevu ulicu. Ponovio sam im da sam dva puta pitao, našto su potvrdile prvotnu adresu, ali sam ih svejedno odvezao do druge lokacije. Cijena je logično bila skuplja nekoliko kuna, ali su mi bacile 26 kuna i rekle da ostatak platim sam pa da naučim gdje se nalazi Gundulićeva ulica, prisjeća se Kampić.

Dodao je kako nije mogao vjerovati da su ozbiljne, ali je shvatio kako su ga namjerno zeznule. – Rekao sam im da sam više puta bio u tim ulicama nego što one imaju dana života i tako ostao na gubitku, rekao je 47-godišnji taksist.

Mnogi taksistima olakšaju dušu

Kampić govori kako je psihički njegov posao jako naporan jer u danu uslužujete stranke od 50 različitih profila. Susretao se s onima koji su tek doznali za smrt bližnjega ili pak ženama koje su muževi izbacili na ulicu bez novca što je jako stresno.

Izdvojeni članak

Otkrijte zanimanje: Rad u operacijskoj sali nije za svakoga

– Vozite ljude različitih profila, od akademika pa sve do bivših zatvorenika, no iz toga izvlačite strašna bogatstva jer čujete razna životna iskustva. Nemate pojma koliko klijenata taksistima otvori svoju dušu, ističe vozač.

Našalio se da bi taksisti, kad bi bili malo pokvareniji, mogli prodavati informacije. Naime, često ljudi izlete s nekog sastanka pa odmah zovu direktora i tijekom vožnje otkrivaju detalje pregovora i slično.

– Vozač taksija je čuvar svih tajni, a većina se vodi tim da nas nikad više neće vidjeti kad zatvore vrata pa i ne dožive kako otkrivaju svoje tajne, objašnjava Kampić.

Izdvojeni članak

Dnevnik jedne brucošice: Nikad više se neću voziti taksijem

Savjet za buduće kolege: ‘Što više proučavajte grad’

Za kraj je udijelio nekoliko savjeta mladima koji se jednog dana žele baviti poslom koji trenutno obavlja. Prema njegovim riječima nije loše za početak završiti prometnu školu, ali trebaju biti svjesni kako nije dovoljno sjesti za volan te je još jednom istaknuo da su pripreme izuzetno bitne budući da osam sati dnevno sjedite u ubojitom sredstvu na kotačima.

– Gledajte karte, Google maps te što više proučavajte grad. Čim čujete neku novu lokaciju, odmah provjerite gdje se nalazi, poručio je Kampić svim budućim kolegama.