Pretraga

Profesori o online ispitima: Evo kako su na matematici uspjeli spriječiti varanje

A- A+

Drugog dana konferencije Srce DEI 2022 održano je predavanje o Vrednovanju studenata i učenika u online okruženju. Jedna od govornica bila je i Blaženka Divjak, bivša ministrica i profesorica na Fakultetu organizacije i informatike, a najviše se raspravljalo o tome koji način vrednovanja u online okruženju je najbolji te kako se tim alatima koristiti i u fizičkoj nastavi.

Foto: Unsplash

Panedmija koronavirusa naglo je bacila obrazovni sustav u online svijet. Taj prijelaz nije bio postepen i lagan, već brz i stresan, neki su se snašli dobro, nekima je trebalo više vremena da se naviknu na novi način provođenja nastave. Osim prilagodbe na online nastavu, bila je potrebna i prilagodba vrednovanja učenika i studenata u takvom okruženju.

‘Izgovor da sada nije vrijeme za inovacije jednostavno ne drži vodu’

Upravo o tome se raspravljalo na drugom danu konferencije Srce DEI 2022 na predavanju ‘Vrednovanje studenata i učenika u online okruženju‘. Predavanje je održala i Blaženka Divjak, profesorica na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu te je pokazala kako su tijekom online nastave bili ocjenjivanii vrednovani studenti iz kolegija matematike.

– Izgovor da sada nije vrijeme za inovacije jednostavno ne drži vodu, najvažnije inovacije su se dogodile kada smo bili prisiljeni na to, a sada bi se htjeli vratiti na staro jer nas nitko ne tjera na digitalizaciju. Smatram da danas više nema izgovora i treba se planirati i organizirati unaprijed, tako mi radimo edukacije nastavnika o tehnologijama, ali ne samo o tome već i o prilagodbi na učionicu u online okruženju uz naravno alate za vrednovanje, rekla je Divjak.

Izdvojeni članak

Digitaliziranje obrazovanja: Srce održava konferenciju, stručnjaci će predstaviti novitete

Ispit iz matematike sadrži 10 zadataka od kojih svaki ima između 50 i 100 svojih inačica

Zatim je opisala kako su na FOI-u došli do vrlo pouzdanog načina sastavljanja i provođenja ispita.

– Bitan je dobar balans između rutinskih i kompleksnih zadataka tako da se izbjegne prepisivanje, ali i da bude metodički ispravno. Rutinskih zadataka za početak mora biti jako puno. Proveli smo ispit iz matematike gdje je bilo 300 studenata, svaki od njih je dobio 10 zadataka od kojih svaki zadatak može imati između 50 i 100 svojih inačica, tako da svaki student zapravo ima svoj unikatan ispit, objasnila je Divjak.

Online ispit uživo u učionici

Dodala je kako se na ovakvom principu provođenja i sastavljanja ispita provelo puno vremena, učenja i resursa, ali da je takav način organiziranja nastave nužan. Zadnji kolokvij koji su studenti FOI-a imali radili su online, ali su fizički bili u učionici.

– Njih 300 je na ispit donijelo svoje laptope, računicu odnosno zadatke su rješavali na papirima, a samo rezultate su upisivali u online sustav. Zatim su postupak računanja koje su pisali na papire slikali ili skenirali i uplodali u online sustav. Ako student nema svoj laptop, na faksu može pisati u računalnoj sobi na stolnom računalu ili mu se osigura tablet kojih faks ima oko 30, rekla je Petra Žugec s FOI-a.

Izdvojeni članak

Drugi dan stručne konferencije Srca, predstavljaju se važni europski projekti

Kolegij Atletika u online formatu je itekako moguć

Iako je na neki način ‘lako’ na ovaj način organizirati matematičke predmete, čini se kako se za neke druge ovakav način vrednovanja ne može primijeniti. No, profesorica s Kineziološkog fakulteta predstavila je način na koji je ocjenjivala svoj kolegij u online formatu – atletiku.

– Uvela sam dio terenske nastave i studenti su imali puno toga što su morali sami odraditi i sami naučiti. Oni izaberu jedno od tri natjecanja, moraju imati nekakav mjerni uređaj koji prati njihovu aktivnost i koji će oni analizirati, moraju govoriti i o svom subjektivnom osjećaju i oni prikažu tu aktivnost kroz parametre koji njihov uređaj može mjeriti, navela je profesorica Vesna Babić.

Studenti smatraju da su jednake šanse za prepisivanje u online i fizičkoj nastavi

Ispričala je kako je odavno htjela uvesti neku vrstu ‘online vrednovanja’, ali je u počecima nailazila na otpor profesora, alii studenata.

– Taj otpor je bio značaja do trenutka kada je došla pandemija. Ja sam prije toga imala velikih problema oko nabavka kamere, a još većih problema oko obrade materijala. Moj prvi poriv je svakako bio da se studentima postave svi bitni dokumenti za kolegij u online sustav i tako danas smo dogurali do razvoja jednog e-kolegija. Situacija danas i od prije 10 godina je uvelike drugačija, danas imamo hrpu alata s kojima možemo raditi razne sadržaje, poručila je profesorica Babić.

No, što se tiče varanja na ispitima, anketa na FOI-u je pokazala kako studenti smatraju da je jednako lako prepisivati na ispitu na online i fizičkoj nastavi.