Zašto nikada ne treba učiti cijelu noć

Svi smo se mi našli u situaciji da tjedan dana učenja za ispit pokušamo zgurati u jednu noć. Cjelonoćno učenje pred ispit jedan je od rituala studiranja. Cjelonoćno učenje ipak najčešće ne daje željene rezultate, a neodostatak sna loše generalno loše utječe na vaše tijelo. Evo zašto ne treba učiti po noći.

Spavanje na satu

foto: Flickr

Evo koji je najbolji položaj za spavanje

Doslovno svi smo se našli u toj situaciji. Jedna jača kava ili energetsko piće u ponoć, pucketanje prstima i odlučan pogled. Pred nama osam sati do ispita i dvjesto stranica literature. Možda i nije baš dosta vremena, ali boj ne bije svijetlo oružje već srce u junaka.

Oko 2 ujutro pogled je već staklen a ruke drhtave. U 4 poslije ponoći napucani kofeinom čitate 15 stranica u minuti ali ne kapirate ništa od pročitanog. U osam sati, na ispitu, glava vam pliva i pada na klupu, oči su maglene i teško da možete ispravno napisati i vlastito ime a kamoli riješiti ispit.

Što mislite koji je krajnji rezultat?

Spavanje, društveni život i ocjene

Zlatna četiri sata

Odrasloj osobi dnevno je potrebno između sedam i osam sati sna. Osobi koja je još u razvoju i više od toga. San itekako utječe na kognitivne i motoričke sposobnosti. Jeste li ikada čuli da si sportaš uskraćuje san prije velike utakmice? Političar prije važne debate ili poslovni čovjek prije velikog sastanka? Možda u nekoj seriji,ali u stvarnosti sigurno ne. Uskraćivanje sna ne pomaže nikome i jako je auto -destruktivno.

Ako si već ne možete priuštiti punu noć sna, osigurajte si barem četiri sata spavanja. Ta četiri sata možda će biti oduzeta od učenja, ali će vam pri rješavanju ispita biti puno korisnija od  bezglavog buljenja u stranice. Možda nećete pročitati baš sve, ali ćete se sjećati više toga pročitanog.

Nakon neprospavane noći vaše kognitivne sposobnosti će biti uvelike umanjene. To znači da ćete se teže sjećati onoga što ste pročitali i će vam teže biti razlučiti točne od netočnih odgovora.

Načini spavanja koji vam ostavljaju više vremena za učenje

Kofein je dvosjekli mač

Kofeinski napitci mogu vam pomoći da ostanete fokusirani duže vremena. To što je malo kofeina dobro, nikako ne znači da je više kofeina još bolje.

Previše kofeina učinit će vas nervoznim i na koncu smanjiti sposobnost koncentracije. Kada se budete ‘spuštali’ shvatit ćete da ste zapravo postigli vrlo malo. Također, kofein je, ma koliko bio opće prihvaćen, psihoaktivna tvar i izaziva ovisnost. S puno kofeina nećete postići nadljudsku koncentraciju, ali ćete zato steći potrebu za još jednom štakom u životu.

Uz sve ovo, prema navodima iz istraživanja, kofein je zapravo pomagalo loših studenata.

Evo što se događa kada gledate u mobitel prije spavanja

Spavanje je važno

Čak i da ne učite baš cijelu noć, kronični nedostatak sna vrlo je opasan po zdravlje.  Već smo pisali kako pospanost jednako snažno utječe na percepciju i motoričke sposobnosti kao i alkohol.

To naravno nije sve. S vremenom, nesanica može dovesti do bolesti srca i srčanog udara te dijabetesa. Da ne spominjemo moždanu ‘maglu’, stres i razdražljivost.

Koliko je spavanje važno govori i istraživanje jednog srednjoškolca iz šezdesetih koji si ja san uskraćivao punih jedanaest dana. Što mu se dogodilo pogledajte u videu:

Odgovori