Pretraga

Istražili smo zbog čega se najčešće pada na vozačkom i pričali sa studentom koji je pao čak 6 puta

A- A+

Upisali ste autoškolu, prošli ste propise i prvu pomoć, no sada čekate ispit vožnje i to vam daje neugodan osjećaj u želucu? Ne brinite, predsjednik Udruženja autoškola HGK, Denis Ožegović, otkrio nam je koje polaznici najčešće greške rade, a svoju nam je ispovijest ispričao i jedan student koji je ispit vožnje pao čak šest puta.

Ilustracija: Unsplash

Polaznici autoškola, odnosno kandidati za vozača, nerijetko broje preostale sate do posljednje i mnogima najteže misije – ispit vožnje. Pripreme s instruktorom ponekad nisu idealne, a dodatni sati zahtijevaju da se dublje zaviri u džep. No, čak i ako sve prođe k’o po špagi, potencijalno posljednji dolazak na poligon i sjedanje u automobil autoškole stvara stres i najhrabrijim kandidatima.

Toga su, naravno, svjesni i instruktori, pa od prvih sati vožnje napominju da se tijekom ispita smije napraviti određen broj pogrešaka, kao i da postoje one koje su diskreditirajuće te rezultiraju padom. Više o tome rekao nam je Denis Ožegović, predsjednik Udruženja autoškola HGK i vlasnik Auto Škole Hajduk iz Splita.

Padovi se često događaju i na poligonu

-Najčešća i ujedno diskreditirajuća pogreška, gubitak je nadzora nad vozilom tijekom obavljanja propisanih radnji na prometnom poligonu. Nakon toga slijede pogreške na cesti, poput utvrđivanja uvjeta prije započinjanja radnje vozilom, koja se mora izvoditi bez opasnosti za ostale sudionike u prometu, objašnjava nam Ožegović.

Sljedeća najčešća pogreška, vezana je za samostalnu i sigurnu vožnju. To se, dodaje Ožegović, odnosi na situaciju kada instruktor vožnje zbog neke opasne radnje reagira na bilo koji način – pritisne spojku ili kočnicu, uzme upravljač u svoje ruke te primi mjenjač.

Izdvojeni članak
Autoškola Danko

Polaznici nam ispričali anegdote iz autoškola: ‘Jednom se prilikom prekrstila, pomolila i rekla umrijet ćemo’

-Također su česte i diskreditirajuće pogreške vezane za pogrešno korištenje kolnika ili prometne trake za vrijeme kretanja vozilom te diskreditirajuća pogreška vezana za propuštanje vozila i prednosti prolaska, navodi Ožegović.

Budući da statistički podaci prolaznosti još nisu dostupni za 2021. godinu, Ožegović nam je otkrio da je u Hrvatskoj u 2020. godini, vozački ispit B kategorije položilo 54.670 kandidata, što je, zapravo, čak za 9,5 posto manje nego godine prije toga. Omjer žena i muškaraca koji su položili, gotovo je podjednak.

U 2020. provedeno je gotovo 100.000 ispita vožnje

-U 2020. godini prolaznost na ispitima iz propisa iznosila je 51,83 posto, na ispitima iz prve pomoći 80,07 posto, a na ispitima iz vožnje 55,71 posto. Te je godine provedeno ukupno 99.778 ispita iz vožnje, što je 11,7 posto manje u odnosu na 2019. godinu, rekao je Ožegović.

Najbolja prolaznost iz propisa i vožnje u RH u 2020. godini bilježi se u Regionalnom ispitnom centru Split. Kako ističe naš sugovornik, tamo je prolaznost na ispitima iz propisa iznosila 57,75 posto, a na ispitima iz vožnje 59,32 posto.

Podataka o nesretnim rekorderima koji su ispit vožnje pali nekoliko puta, kaže Ožegović, nema. Mi smo, doduše, pronašli jednog studenta s privatnog sveučilišta VERN, koji nam je otkrio da je ispit vožnje pao čak šest puta, što mu je, uz pandemiju koronavirusa, uveliko odužilo proces polaganja.

-S propisima sam počeo u srpnju 2019., a krajem lipnja 2021. godine konačno sam uspio položiti. Problema s instruktorom nije bilo, bio je stvarno jako dobar, a greške sam radio uglavnom zbog mojeg problema s koncentracijom u vožnji, rekao nam je student VERN-a.

Jedan pad mu je ostao u lošem sjećanju

Odvozio je, govori, 34 dodatna sata, što ga je poprilično puno koštalo. Najviše problema zadavalo mu je prestrojavanje, uključivanje žmigavaca i parkiranje, no, kako ističe, nije se osjećao loše nakon neuspjelih pokušaja, ali jedan mu je ostao u izrazito lošem sjećanju.

-Vozio sam pola sata i sve je bilo dobro. Ispitivač me odveo na parking, gdje sam se išao parkirati unazad. Ispravio sam se jednom, no ispitivač mi nije dopustio da se ispravim drugi put, zbog čega sam pao. Tu sam bio jako frustriran, jer sam apsolutno sve dobro napravio prije toga, zaključuje student VERN-a.

No, osim toga, nesretni se student nije brinuo previše oko ispita vožnje, pa to savjetuje i svima koji se nađu u njegovoj situaciji. Jedini problem su, kaže, veliki financijski troškovi, no to je puno izdržljivije ako se prije toga stavila koja kuna sa strane od studentskih poslova.

Istražili smo zbog čega se najčešće pada na vozačkom i pričali sa studentom koji je pao čak 6 puta
Share via
Copy link
Powered by Social Snap