Novo istraživanje pokazalo: Generacija Z nije lijena, ali žele četverodnevni radni tjedan
Nedavno objavljena studija njemačkog Instituta za istraživanje generacija bacila je novo svjetlo na percepciju i stvarne potrebe generacije Z na tržištu rada. Čak 88 posto ispitanih pripadnika generacije Z izjasnilo se u korist uvođenja četverodnevnog radnog tjedna uz zadržavanje iste plaće.
![](https://www.srednja.hr/app/uploads/2019/09/photo-1542128010-1b9f98317dd6.jpg)
unsplash.com
Na tržištu rada sve je više pripadnika generacije Z, odnosno onih koji su rođeni između 1995. do 2010. godine te se sve više priča o njihovom utjecaju na poslu. Kako prenosi Deutsche Welle, za zoomere rad nije samo sredstvo za život, već traže i ostvarenje ravnotežu između profesionalnih obaveza i osobnog vremena.
Zoomeri žele četverodnevni radni tjedan
U svemu tome, nerijetko se spominje četverodnevni radni tjedan. Naime, nedavno objavljena studija njemačkog Instituta za istraživanje generacija pod naslovom ‘New Work i četverodnevni radni tjedan nisu ključ uspjeha’ bacila je novo svjetlo na percepciju i stvarne potrebe generacije Z na tržištu rada.
Istraživanje je obuhvatilo mišljenja 1.132 ispitanika iz Njemačke, od kojih se čak 88 posto pripadnika generacije Z izjasnilo u korist uvođenja četverodnevnog radnog tjedna uz zadržavanje iste plaće. Ovaj podatak ne samo da potvrđuje njihovu želju za boljom work-life ravnotežom već i ističe njihovu spremnost da jasno i odlučno izraze svoje zahtjeve.
Međutim, istraživanje također ukazuje na određenu nelagodu koju generacija Z osjeća unutar svijeta rada. Samo 13 posto ispitanika osjeća se kao integralni dio kolektiva, dok je među baby boomerima taj postotak dvostruko veći. Osim toga, tek 7,5 posto generacije Z smatra da poslovi koje obavljaju odgovaraju njihovim stvarnim interesima i željama, u usporedbi s 22,14 posto baby boomer generacije.
Generacijske razlike izazivaju napetosti
Ovakve generacijske razlike u percepciji radnog okruženja i prioriteta izazivaju pojedine napetosti među radno aktivnim ljudima. Dok starije generacije često kritiziraju mlade kao ‘lijenčine’ koje se boje obveza, generacija Z traži promjene koje reflektiraju moderno doba – fleksibilnost, otvorenost prema novim tehnologijama, manje hijerarhijske strukture i veću transparentnost u donošenju odluka.
Prema istraživačima, ovi rezultati ne samo da razbijaju stereotipe o generaciji Z kao o generaciji koja želi ‘malo raditi, a puno zarađivati’, već ukazuju na duboke promjene koje se događaju na tržištu rada. U svijetu gdje se vrednuje uravnotežen život i gdje su mladi radnici sve više u poziciji da diktiraju uvjete, kompanije se moraju prilagoditi novim realnostima kako bi privukle i zadržale talentirane pojedince koji su spremni oblikovati budućnost poslovanja.
Podsjetimo, istraživanje koje je domaća platforma MojPosao provela još prošle godina, otkrilo je da su razumijevanje potreba i motivacija ključni za uspješno upravljanje generacijom Z na radnom mjestu. Također, za uspješno upravljanje ovom generacijom ključno je pružiti mentorstvo, poticati ravnotežu između posla i privatnog života te prepoznati njihovu tehnološku prednost na tržištu rada.