Pretraga

Mislili ste da mladi u poslu više koriste AI? Rezultati ovog istraživanja tvrde drugačije

A- A+

Tvrtka Ernst & Young provela je anketu među 1.000 zaposlenih Amerikanaca, koja pokazuje da starije generacije više koriste AI u svom poslu u odnosu na pripadnike generacije Z. Razlog u tome može biti upravo činjenica da su zoomeri odrasli uz tehnologiju te stoga mogu lako prepoznati ako neki alat ne funkcionira kako žele.

Korištenje ChatGPT-ja | foto: Canva

Unatoč pretpostavci da bi digitalno osviješteni pripadnici generacije Z, koji su odrasli koristeći pametne telefone, trebali biti otvoreniji prema korištenju AI-ja na poslu za povećanje produktivnosti, rezultati nedavno provedene studije sugeriraju upravo drugačije.

Kako prenosi Business Insider, Ernst & Young (EY) proveli su anketu među 1.000 Amerikanaca različite dobi zaposlenih na puno ili nepuno radno vrijeme. Kada su upitani tko najviše koristi tehnologiju na poslu, 74 posto milenijalaca (rođenih između 1981. i 1996.) i 70 posto pripadnika generacije X (rođenih između 1965. i 1980.) rekli su da su koristili alate poput ChatGPT-a na svom radnom mjestu.

S druge strane, 63 posto pripadnika generacije Z kaže da je koristilo AI na poslu, što je začudilo istraživače koji su zaključili da mladi nemaju toliko povjerenja u takvu vrstu alata.

Izdvojeni članak
osoba tipka na laptopu i piše chat ai

Kako točno funkcionira ChatGPT? ‘On je sam po sebi dosta glup, zapravo je samo jako dobra papiga’

– Iako bi ovo moglo biti iznenađenje za mnoge, za najmlađe i najstarije generacije na radnom mjestu, povjerenje u AI nije samo vezana uz sigurnost, već je važno funkcionira li uopće ta tehnologija, istaknula je u istraživanju Marcie Merriman, voditeljica kulturnih uvida EY-a.

Naime, istraživači tvrde da se starije generacije mogu osjećati ‘prisiljenima’ naučiti kako koristiti AI na poslu ne bi li se tako prilagodili brzim promjenama i bacili u koštac s pojedinim tehničkim izazovima. No, pripadnici generacije Z koji su odrasli s AI alatima poput GPS-a kao dijelom svakodnevnog života, imaju visoka očekivanja od tehnologije te im nije problem prijeći na nešto drugo ako im nešto ne odgovara.

– Generacija Z je odrasla u tehnološkom prostoru i mnogo su više izloženi tome kada AI radi i kada ne radi. Ako AI ne funkcionira kako žele, prijeći će na sljedeću stvar, rekao je globalni čelnik EY-a za AI, Dan Diasio.