Pretraga

Olakšanje nastavnicima: Veliki europski grad objavio vodič o radu s ChatGPT-om

A- A+

Korištenje ChatGPT-a u berlinskim školama postaje reguliranije. Odjel berlinskog Senata za obrazovanje, mladež i obitelj objavio je smjernice za rad s ovim AI chatbotom. Ove smjernice trebale bi pomoći nastavnicima i učenicima.

ChatGPT

Foto: Unsplash

Odjel berlinskog Senata za obrazovanje, mladež i obitelj objavio je smjernice za rad i postupanje s ChatGPT-om u tamošnjim školama. Riječ je, podsjećamo, o AI chatbotu koji je izuzetnu popularnost doživio među školarcima, koji ga, osim za zabavu, koriste i za pisanje eseja, seminara i rješavanje ostalih školskih zadaća.

Naime, kako prenosi The Mayor, berlinske vlasti kažu da bi nastavnici prema ChatGPT-u trebali postupati s određenom razinom poštovana te da je njihova glavna dužnost podučiti učenike koje su prave okolnosti za korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju.

Izdvojeni članak
internet_tipkanje

Pojedini fakulteti upozorili studente: Uporaba ChatGPT-a bez navođenja izvora teška je povreda obveza

Smjernice berlinskog Senata uspoređuju ChatGPT s ‘kalkulatorom’ u smislu da se zapravo radi o alatu koji se može koristiti i u obrazovanju. No, prema njihovim tvrdnjama, AI alati poput ChatGPT-a u isto vrijeme mogu ponuditi korisnicima pozitivne, ali i negativne stvari. Upravo je iz tog razloga važno učenika podučavati o novoj tehnologiji.

U smjernicama se također navodi popis zadataka koje se ne mogu riješiti isključivo pomoću ChatGPT-a, što može pomoći nastavnicima pri izradi testova. Listu takvih zadataka prilažemo u nastavku.

  • Promicanje metakognitivnih vještina argumentiranom prezentacijom ili raspravom
  • Rasprave o procesu učenja i rada
  • Nastavna taktika ‘preokretanje skripte’, gdje se lekcije izvode putem skripti kao domaća zadaća, dok se na nastavi piše i vježba bez AI alata
  • Promjena medija za domaće zadaće. Drugim riječima, domaće zadaće ne moraju striktno biti pisane, već se, primjerice, mogu temeljiti na zvuku ili videu
  • Implementacija praktičnih zadataka i evaluacija eksperimenata