Pretraga

Online kupovina ili odlazak u dućan? Pitali smo studente koja im je opcija bolja

A- A+

Moderno doba u kojem živimo već neko vrijeme je svoje puni potencijal ostvarilo (i još uvijek ostvaruje) u ovoj pandemiji. Iako nam je grozno i svi jedva čekamo povratak na ‘staro normalno’, moramo priznati da nam nije toliko loše. Zahvaljujući internetu i svim modernim tehnologijama, gotovo pa sve možemo raditi iz udobnosti našega doma, pa čak i kupovati.

foto: Unsplash

Online kupovina je posljednjih godina sve popularnija opcija za mnoge, a pogotovo otkako je počela ova pandemija. U vrijeme kada su bili zatvoreni svi dućani, online kupovina je bila jedina opcija i svi su ju prigrlili. Dućani koji nisu imali web shop do tada su ga napravili, a oni koji su ga imali, su ga usavršili.

Sada već neko vrijeme živimo s otvorenim dućanima, no jesmo li se u potpunosti vratili u dućane? Online kupovina je nešto na što smo se sada već naviknuli i što nije tolika nepoznanica – pa čak ni boomerima koji i dalje misle da je to prevara (ali će bez problema kliknuti na neki oglas koji je virus).

Isplati li se uopće kupovati preko interneta i što, provjerili smo s najranjivijom skupinom – sa studentima.

Nema gubljenja vremena na odlazak do trgovine

– Online kupovinu ne koristim baš često jer općenito nisam neki šopingholičar, tako da nisam više naručivala u vrijeme kad su bili zatvoreni dućani zbog pandemije. Mislim da je online kupovina super jer ne moraš gubiti vrijeme na odlazak u dućane. Pogotovo u ovo vrijeme kad nije dobro ići među ljude. Kod online kupovine volim što ne moram izaći iz kuće kako bih si nešto kupila, ne moram ići među ljude i dirati stvari koje je diralo još 8643 osoba. Volim to što narudžba relativno brzo stigne na kućnu adresu i (koliko ja znam) uvijek je moguće zamijeniti ili vratiti artikle. Draža mi je online kupovina nego odlazak u dućan jer ne volim gužve, izgubim puno vremena i najčešće izađem naživcirana jer nisam našla što trebam. Kod online kupovine je lakše jer kupujem od doma i imam više izbora dućana, tj. njihovih stranica, s kojih mogu naručiti nešto, rekla nam je Mara (20) s Učiteljskog fakulteta.

Postoje dvije vrste ljudi: oni koji stalno kupuju i oni koji idu u nabavku. I dok sasvim sigurno postoje određene radosti odlaska u dućan i nošenja punih vrećica, u današnje pandemijsko vrijeme, skrolanje po laptopu je vjerojatno pametniji izbor. Sličnog je mišljenja i naša sljedeća sugovornica.

Izdvojeni članak

Istraživanje pokazalo: Kupovne navike Hrvatica su zabrinjavajuće

Online šopingholičarka

– Stvarno često kupujem online. Ne računajući hranu i slično, rekla bih da 80-90% stvari koje kupim, kupim preko interneta. Puno više volim kupovati online nego uživo za stvari za koje je to moguće. Volim što imam više vremena za razmisliti (nešto mi može danima stajati u košarici, pravoj ili mentalnoj, dok u dućanu odluku hoću li kupiti nešto ili ne donesem u kojoj minuti), više opcija, a često su i cijene niže zahvaljujući takozvanim ”web cijenama” i raznoraznim kuponima za popuste koji ne postoje u dućanu. Mane online kupovine su troškovi dostave i činjenica da se ne može isprobati ono što se kupuje. Zato se grudnjake, traperice i u manjoj mjeri cipele, trudim kupovati uživo; iako svaka respektabilna online trgovina ima besplatne povrate, gnjavaža mi je ići na poštu nositi paket za povrat. Odjeću, elektroniku i slično kupujem online, osim kad baš naletim na nešto što mi se sviđa. Od prvog lockdowna sam počela više kupovati online nego prije, kao i puno ljudi, vjerujem. Mislim da će popularnost online kupovine definitivno rasti, ali ne mislim da ćemo ikad prestati kupovati stvari i uživo, objasnila nam je Matea (22) sa strojarstva.

Čak i najveći ljubitelji online kupovine će priznati da im je teško zamisliti da baš sve kupuju online. Zamislite da na primjer naočale kupujete online – koliko je to pouzdano? Neke trgovine nude opciju virtualnog ogledala, no koliko vam to garantira da ćete uživo izgledati kao na slici?

– Nešto što uvijek kupujem uživo su hlače. Općenito mi je teško pronaći model koji mi savršeno odgovara tako da ih moram svaki put isprobati. U tom slučaju, lakše mi je odvojiti par sati i otići u trgovački centar u potragu za hlačama. Online najčešće naručujem maskice za mobitel, haljine za posebne prigode (jer Asos ima najbolju ponudu) i rijetko kad odjeću, najčešće kad ugrabim nešto na akciji. Mislim da nećemo jednog dana kupovati sve online jer realno, volimo trgovačke centre. Radila sam par mjeseci u jednom dućanu u trgovačkom centru i baš se vidi koliko ljudi (ne svi) uživaju samo prolazeći cijelim centrom nekoliko puta. Za ove koji i ne uživaju previše, za njih je online kupovina spas, mišljenje je Mare.

Dok će neki vrijeme provedeno u trgovačkim centrima smatrati potpunim gubljenjem vremena, ostalima će to biti najbolje proveden dan. Trgovački centri su napravljeni tako da vas zadrže unutra – manjak prozora i satova kako biste izgubili osjećaj o vremenu te mnoštvo sadržaja kako biste uvijek imali što raditi, pa i odmoriti. Nekima to odgovara, nekima ne.

Kako odrediti veličinu?

Online kupovina je s druge strane vrlo jednostavna – nema traženja robe po dućanima niti mukotrpnog čekanja reda za kabinu pa i isprobavanja robe. Koliko je to vrlina, toliko je i mana. Kako uopće odrediti svoju veličinu?

– Smeta mi što često na stranicama nema graf s kilažom i visinom, pa da možeš vidjeti koja si veličina. Također, na nekim stranicama modeli koji nose određeni komad odjeće su u prečudnom položaju tako da se ne može dobiti dojam kako taj komad stoji na tijelu. U takvim stvarima Asos na primjer ne griješi, oni čak imaju snimke modela kako hodaju po pisti za skoro svaki komad odjeće, primijetila je Mara.

Podijeljenog mišljenja je i naša sljedeća sugovornica, koja ipak izbjegava online kupovinu zbog većih troškova. Dobro pogađate, riječ je o poštarini.

– Koristim online prodaju, ali ne prečesto. Mislim da je online kupovina super, ali ništa ne može zamijeniti isprobavanje robe na licu mjesta da vidim kako mi nešto stoji. Online kupujem majice i košulje, a uživo volim vidjeti kako mi stoje cipele ili hlače. Ne mislim da ćemo jednog dana sve kupovati online jer većina voli vidjeti kako im nešto stoji. Kod online kupovine ne volim to što nisam sigurna hoće li izgledati 100% kao sa slike te je to velika mana takve kupovine. Takva kupovina je skuplja jer se poštarina mora platiti tridesetak kuna što je meni kao studentu zapravo dosta tako da se trudim ne toliko kupovati online. Kupujem samo ono što mi je nužno i baš u tom trenutku mi se sviđa, priznala nam je Lukrecija s biologije.

Trenutna situacija koja i dalje potiče online kupovinu – koliko će dugo ovo trajati ostaje za vidjeti. Svi se nadamo da će se situacija uskoro popraviti, no koje će biti dugoročne posljedice? Hoćemo li svi preferirati klikanje po web stranicama ili odlazak u pravi dućan?