Priča o Duolingu, aplikaciji za učenje stranih jezika koju koristi 100 milijuna ljudi

Popularna aplikacija za učenje stranih jezika Duolingo nedavno je proslavila svoj drugi rođendan. Tom prilikom, na svojim su se Facebook stranicama pohvalili brojkom od 100 milijuna korisnika. Osim što je iznimno popularan, Duolingo je i iznimno cijenjen. U svojoj kratkoj povijesti ima i Appleovo priznanje za aplikaciju godine za 2013. godinu.

Duolingo | Facebook

Duolingo svojim korisnicima nudi 40 tečajeva iz 23 svjetska jezika. Iako na prvu djeluje više kao jezična igra nego ozbiljan tečaj, Duolingo je zapravo vrlo učinkovit prenošenju znanja stranih jezika. Prema nezavisnom istraživanju profesora  Gradskog sveučilišta u New Yorku i Sveučilišta u Južnoj Karolini, korištenjem Duolinga kroz 34 sata prenosi se jednaka količina jezičnog znanja kao i pohađanjem jednog sveučilišnog semestra stranog jezika. S obzirom da učenje stranog jezika na fakultetu traje više od 34 sata, istraživanje navodi kako je Duolingo učinkovitiji u učenju stranih jezika od većine fakulteta!

Besplatna aplikacija koja nema reklame?

Osim što je vrlo učinkovita, aplikacija je ogromnu popularnost stekla i zbog jednog vrlo pragmatičnog razloga. Duolingo je svojim korisnicima potpuno besplatan, a osim što na učenje jezika nećete potrošiti ni lipu, na njemu nema reklama. Pitanje koje logično slijedi je kako Duolingo uopće zarađuje?

Poslovni model ove aplikacije vrlo je zanimljiv i inovativan. Douolingo svoje korisnike pretvara u komercijalne prevoditelje. Na kraju lekcija, aplikacija vam daje zadatak da za vježbu prevedete neku tekstualnu jedinicu na jezik koji učite. Taj tekst dio je medijskog teksta, recimo članak Buzzfeeda ili CNN-a. Korisnici koji su na višim razinama učenja jezika sposobni su kolektivno prevesti poprilično kompleksne tekstove i ponuditi zapanjujuće točan prijevod. Duolingo zarađuje upravo prevođenjem materijala različiti medijskim platformama.

Cilj tvoraca aplikacije Luisa van Ahna nije bio stvoriti servis koji će turistima na kruzerima pomoći da naruče kavu na lokalnom jeziku i samodopadno se tapšu po ramenu zbog svoje multijezičnosti. Cilj Duolinga bio je pružiti ljudima diljem svijeta priliku da besplatno nauče jedan od nekoliko stranih jezika u ponudi i tako poprave svoj socioekonomski status. 

Učenje kroz natjecanje

Duolingo zapravo funkcionira na način na koji funkcioniraju igrice za mobitele. Postoje nivoi, životi i slatki zvuk pobjede nakon što se položi test. Korištenjem psiholoških trikova tipičnima za igrice, učenje novog jezika prestaje biti zadata koji morate ispuniti već postaje ‘ovisnost’, prilagođena životu i vremenu modernog čovjeka.

Aplikacije povezuje slike s riječima i ne davi korisnike s deklinacijama i objašnjenjima posebnih pravila. Nećete naići na tipične rečenice poput ‘Gdje je knjižnica?’. S obzirom da različiti jezici zahtijevaju različite pristupe učenju, aplikacija često testira koje su metode korisne u kojim situacijama.

– Primjerice, kada odlučujemo treba li prvo učiti glagole ili pridjeve, jednostavno na dvije skupine napravimo A/B test, usporedimo koja je skupina brže došla do viših nivoa i metodu po kojoj je učila bolja skupina apliciramo na sve korisnike, objasnio je van Ahn za IOL

Krajnji cilj Duolinga je dovesti korisnike do B2 razine poznavanja jezika. Na toj razini možda nećete baš zvučati kao izvorni govornik imati ćete određenih nedostataka u razgovornom jeziku, ali moći ćete se sporazumjeti, čitati knjige i novine ili gledati filmove na stranom jeziku.

Odgovori