Pretraga

GOOD inicijativa pet godina nakon prosvjeda za kurikularnu reformu: Zabrinuti smo za budućnost ove zemlje

A- A+

Točno pet je godina prošlo od velikog prosvjeda ‘Hrvatska može bolje’ na kojem je 50.000 ljudi tražilo bolje obrazovanje i budućnost za svoju djecu, a kojeg je organizirala GOOD inicijativa. Međutim, iz incijative poručuju kako se od reforme nije dogodilo ništa te kažu da su zabrinuti za budućnost demokracije i građana ove zemlje.

Foto: Ivan Božić|srednja.hr

Prosvjed ‘Hrvatska može bolje’ 1. lipnja 2016. na Trgu bana Jelačića | Foto: Ivan Božić|srednja.hr

– Tog 1.6.2016. godine, a potom i godinu dana kasnije, tisuće ljudi su izašle na ulice Zagreba i 19 drugih gradova kako bi iskazale svoj bunt i nezadovoljstvo političkim pritiscima koji su doveli do stopiranja provedbe kurikularne reforme. Poručili su da je obrazovanje, koje se nastojalo osigurati kurikularnom reformom i reformom obrazovnog sustava u cjelosti, garancija bolje, ljepše i pravednije budućnosti i da Hrvatska može i mora bolje, poručuju iz GOOD inicijative.

Izdvojeni članak

[FOTOGALERIJA] Pogledajte najzanimljivije prizore s današnjeg velikog prosvjeda za kurikularnu reformu

Međutim, napominju kako unatoč tome što je vrijeme prošlo, i unatoč tome što se izmijenilo četiri ministra obrazovanja, stvarna reforma obrazovanja u Hrvatskoj nije se dogodila.

– U pet godina, umjesto reforme koju su građani i građanke tražile, ministarstvo je uvelo eksperimentalni program “Škola za život”. Taj projekt, kojeg se uporno nastojalo prikazati kao reformu obrazovnog sustava, zadržao se isključivo na promjenama kurikuluma i uvođenju digitalnih sadržaja u nastavu, što je intervencija u postojeći sustav, a ne nužna reforma. Tako, pet godina nakon prosvjeda škole su tehnološki bolje opremljene, no središte učenja nije tehnologija već pedagogija, a to se dodatno potvrdilo i trima krizama u obrazovanju koje su se dogodile u prošloj školskoj godini. Štrajk odgojno – obrazovnih radnika i radnica, pandemija koronavirusa te u konačnici potres koji je pogodio jedan dio Hrvatske pokazali su slabosti sustava. Pandemija je pokazala neujednačenost u dostupnosti obrazovnog sustava, koji ne ispunjava svoju temeljnu funkciju osiguravanja jednakih šansi za svu djecu, ističu iz incijative.

‘Učenici ovise o entuzijazmu svojih nastavnika’

Provedba nastave na daljinu, tvrde, pokazuje koliko je cijela infrastruktura obrazovnog sustava na klimavim nogama, ali i da istinska promjena sustava obrazovanja nikad nije bila i neće biti prioritet obrazovnih vlasti i Vlade u cijelosti.

– Obrazovni sustav u Hrvatskoj počiva na visokoj motivaciji samih odgojno – obrazovnih radnika i radnica da, unatoč svim sustavnim nedostacima i nesigurnim uvjetima, sami nalaze rješenja za probleme u odgojnom i nastavnom procesu te preuzimaju odgovornost za sve propuste koji se pritom dogode. Na to računa i Ministarstvo obrazovanja, koje je u vrijeme krize dopustilo da dio najranjivijih skupina djece, koji nemaju uvjeta i mogućnosti pratiti nastavu na daljinu, ovise o entuzijazmu svojih nastavnika_ca. Zbog nedostatka strateškog upravljanja obrazovnim sustavom,  nastavnici_ice i učenici_ice osjećaju preopterećenost te je u mnogim slučajevima pala kvaliteta nastavnog procesa i razina znanja s kojom učenici/ice završavaju ovu školsku godinu. Provedba međupredmetnih tema praktički ne postoji, stoga GOOD inicijativa posebno naglašava problem nesustavne provedbe građanskog odgoja i obrazovanja, koji bi djeci i mladima omogućio lakše razumijevanje i nošenje s društvenim krizama koje su obilježile posljednje razdoblje, upozoravaju.

‘Krajnje je vrijeme za reformu’

Uz to, podsjećaju i kako su nalazi trećeg u nizu istraživanja GOOD inicijative o političkoj pismenosti maturanata ponovno pokazali kako je razina političke i medijske pismenosti niska, a stavovi mladih o nekim pitanjima izrazito radikalni pa i zabrinjavajući za budućnost demokracije i građana ove zemlje.

– Prošle godine pred parlamentarne izbore GOOD inicijativa objavila je zahtjeve na koje  podsjeća i danas:  obrazovna reforma u Hrvatskoj je nužna. Samo kvalitetan i reformiran sustav obrazovanja i strateško ulaganje u njega može osigurati kvalitetnu budućnost djece, mladih i u konačnici cijelog društva. Pet godina nakon velikog prosvjeda podrške za provedbu kurikularne reforme, GOOD inicijativa traži ispunjenje zahtjeva, što bi značio veliki korak u smjeru da se reforma zaista i sprovede te poručuje Vladi je krajnje vrijeme za reformu obrazovanja, koju građani_ke čekaju predugih pet godina. Jer, Hrvatska može bolje. I to puno, puno bolje!, zaključuju iz GOOD inicijative.