Nagrađivanje izvrsnih: MZO predlaže rast plaća poduzetnim nastavnicima, proučite kako

Izmijenjeni Zakon o odgoju i obrazovanju uskoro ide u javnu raspravu, a jedan od noviteta koji bi se u njemu trebao naći jest model prema kojemu bi trebale rasti plaće poduzetnim nastavnicima, odnosno odgojno-obrazovnim radnicima koji rade na povlačenju sredstava iz fondova Europske unije. Prema modelu koji bi se trebao naći u izmjenjenom Zakonu, poduzetnim nastavnicima plaće bi mogle biti uvećane do 30 posto.

Foto: Anton Mezulić|srednja.hr

Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije, usvojena prije tri godine u Hrvatskom saboru, kao jedan od ciljeva u sklopu ‘Ranog predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja’ predviđa i podizanje kvalitete rada i društvenog ugleda učitelja. Jedna od mjera kako bi se to postiglo pretpostavlja i poboljšanje općeg materijalnog statusa učitelja.

I dok Strategija predviđa da bi se visina plaće učitelja trebala uskladiti s prosječnom plaćom visokoobrazovanih radnika u javnom sektoru, Ministarstvo obrazovanja u izmijenjeni  Zakon o odgoju i obrazovanju unosi model prema kojemu bi plaće trebale rasti proaktivnim, motiviranim i izvrsnim nastavnicima.

Veća plaća u iznosu do 30 posto nastavnicima koji rade na povlačenju sredstava iz EU

Kako donosi današnji Jutarnji list, bilo bi to prvi put da Zakon donosi nagradu za poduzetne nastavnike. I dok se u javnosti svi slažu da je potrebno dodatno financijski stimulirati najmarljivije nastavnike, u Ministarstvu obrazovanja pronašli su jednostavan model kojim bi takvim nastavnicima rasle plaće.

Sindikati od ministrice Divjak traže da riješi problem neplaćene produžne nastave u srednjim školama

Nastavnicima koji rade na projektima povlačenja sredstava iz fondova Europske unije, zakonom bi se omogućilo dobivanje veće plaće u iznosu do 30 posto, a klauzula o tom povećanju ugrađena je u izmijenjeni Zakon o odgoju i obrazovanju koji uskoro ide u javnu raspravu, doznaje Jutarnji list.

Izvor iz HNS-a za Jutarnji kaže da sustav obrazovanja iz letargije mogu probuditi jedino izvrsnost i poduzetnost te da nema razloga da izmjena Zakona ne dobije zeleno svjetlo u javnoj raspravi i potom u Saboru.

Sadašnja praksa povlačenja sredstava iz EU fondova za projekte iz obrazovanja ne predviđa financijsku stimulaciju za nastavnike koji na tim projektima rade – škole koje predlažu projekte ovise isključivo o motiviranosti nastavnika kojima se tek odobrava određeni postotak radnog vremena za projekt, dok EU školi nadoknađuje dio plaće za nastavnika na projektu. Računica je takva da nastavnik od rada na projektu ne dobiva niti kune.

Na plaću od 6000 kuna, uz 50-postotno radno vrijeme na projektu, plaća raste na 6900 kuna

Izmjenama Zakona, ta bi se nepravda ispravila.

U sedam hrvatskih škola gasi se nastava, a u njih 95 nije upisan nijedan učenik

– U praksi to znači, objašnjavaju upućeni, da nastavnik s plaćom od 6000 kuna, koji 50 posto svog radnog vremena provede u radu na projektu, na polovicu plaće (3000 kuna) dobiva povećanje od 30 posto, odnosno oko 900 kuna. U tom slučaju plaća bi mu dok traje projekt (što je u pravilu više mjeseci) iznosila 6900 kuna. Za djelatnika koji bi na projektu radio sto posto vremena, plaća bi bila 30 posto veća na ukupni iznos. Koliki je maksimalni iznos koji bi ambiciozni nastavnik mogao dobiti zbog rada na projektu, teško je precizirati s obzirom na to da EU otvara mogućnost povlačenja sredstava za sve veće i zahtjevnije projekte, piše Jutarnji list.

Novu klauzulu u Zakonu o odgoju i obrazovanju podupire i najava ministra rada i mirovinskog sustava Marka Pavića da će za promjene sustava obrazovanja i cjeloživotno učenje u sljedećem periodu biti dostupno 530 milijuna eura.

Osim zaposlenika u osnovnim i srednjim školama, sličan bi se model u praksi mogao primijeniti i na zaposlenike u visokom obrazovanju koji rade na projektima povlačenja sredstava iz fondova Europske unije. Za to bi, pak, bila potrebna izmjena Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovnju.

Odgovori