Pretraga

Sindikat tvrdi da ni jedan od tri kriterija cjelodnevne nastave nije zadovoljen: ‘Ne želimo biti potpora’

A- A+

Sindikat Preporod na konferenciji za mediji o cjelodnevnoj nastavi naveo je kako ni jedan od tri postavljena kriterija za eksperimentalnu provedbu projekta nije postignut. Uz sve to, naglasio je predsjednik Stipić, i odaziv učitelja je slab. Bez toga rezultati eksperimenta, smatra Stipić, ne mogu biti reprezentativni.

nastavnik piše na ploču

Foto: Pexels

Ni jedan od tri postavljena kriterija u natječaju za prijavu na cjelodnevnu nastavu nije ispunjen, tvrdi sindikat zaposlenika u hrvatskom školstvu ‘Preporod’, piše HRT. Predsjednik Sindikata Željko Stipić smatra da je uzorak od 68 prijavljenih škola na eksperimentalnu provedbu cjelodnevne nastave premalen. Slab interes učitelja, tvrdi, vidi se i po tome da se natječaj za eksperiment morao produljivati.

– Ako učitelji, unatoč povećanju plaća koje su se obećavale, nešto odbijaju, znači da tu nešto nije u redu, kaže Stipić, prenosi HRT.

‘Regionalni kriterij nije ispunjen’

Prvi od kriterija koji je postavljen u natječaju za eksperimentalni program cjelodnevne nastave, a prema Stipiću nije ispunjen, jest da škole budu regionalno zastupljene.

– Ali ako je od 68 škola njih 30 iz jedne regije, a to je u ovom slučaju Slavonija, taj regionalni kriterij nije ispunjen, ističe Stipić, piše HRT.

Smatra da nije ispunjen ni kriterij da škole trebaju biti iz gradskih i seoskih sredina jer je samo 12 škola u mjestima koja imaju više od pet tisuća stanovnika. Treći kriterij koji navodi da u projektu trebaju biti zastupljene škole s manjim i s većim brojem učenika isto nije zadovoljen, naglašava Stipić. Tvrdi da 70 posto prijavljenih škola ima do 200 učenika, a oko 18 posto ispod 100 učenika.

Izdvojeni članak
stolica u učionici

Ovo je popis škola koje su se prijavile za cjelodnevnu: U dva velika grada ni jedna ne želi sudjelovati u eksperimentu

‘Mi ne želimo biti potpora tom projektu’

– Mi nemamo reprezentativan uzorak niti po jednom od predviđenih kriterija, a oni koji se bave istraživanjima u obrazovanju, kažu da, ako nema pravog uzorka, onda znanstvene ciljeve eksperimenta nije moguće ostvariti, navodi Stipić, kako prenosi HRT.

Stipić ističe da bez pravog uzorka rezultati istraživanja ne mogu biti reprezentativni za cijelu Hrvatsku.

– Vlast se može na sve ovo oglušiti, ignorirati te krenuti s projektom. Mi ne želimo biti potpora projektu koji mimo volje učitelja ulazi u škole, zaključuje Stipić, piše HRT.

Kao što smo ranije pisali, za sudjelovanju u eksperimentalnom programu cjelodnevne škole od 68 škola samo dvije su iz Zagreba, a iz Rijeke i Splita nema ni jedne prijave. O tome se oglasio i zagrebački pročelnik za obrazovanje koji je naglasio da je ova promjena nužna, no da su vidjeli da postoji određena zabrinutost oko pilot projekta. Prije uvođenja izmjena u program cjelodnevne nastave održali smo redakcijski podcast koji možete pogledati na YouTubeu ili Spotifyu ispod.