Učenici Geodetske tehničke škole spremni su za moderne zahtjeve poslodavaca

Geodetska tehnička škola Zagreb uključila se u The GRASS projekt, kojemu je cilj razviti sustav prepoznavanja, razvijanja i ocjenjivanja socijalnih vještina na razini Europske unije. U njegovoj realizaciji, u protekla četiri mjeseca sudjelovali su i maturanti, kojima će za dodatni angažman biti dodijeljeni digitalni bedževi s priznanjima i ocjenama iza kojih će i službeno stajati njihova škola.

The GRASS project je projekt iz europskog programa za cjeloživotno obrazovanje, kojemu je cilj prepoznavanje, razvijanje i ocjenjivanje socijalnih vještina te kvaliteta koje su već postale najvažniji faktor pri zapošljavanju. S realizacijom je krenuo u siječnju prošle godine, traje do kraja 2016. godine, a uspješni rezultati prvih primjena već se promoviraju u cijeloj Europskoj uniji.

Među osam partnera iz cijele Europe, u ovaj inovativni program uključila se Geodetska tehnička škola i Tekstilno tehnološki fakultet, koji s obrazovnim institucijama iz Švedske, Irske i Srbije žele razviti sustav ocjenjivanja i razvijanja intelektualnih vještina kod studenata i srednjoškolaca.

Socijalne vještine postaju važnije od diploma s fakulteta

– Danas najuspješnije kompanije, kao što je Google, sve manje se oslanjaju na diplome pa njihovi potencijalni zaposlenici na razgovoru za posao moraju rješavati interne testove, u kojima posebnu važnost imaju intelektualne vještine. Kvalitetna komunikacija i timski rad postali su važniji od poznavanja faktografskih činjenica, objasnio nam je profesor stručnih predmeta Geodetske škole Ratko Medan zašto su se odlučili uključiti.

The GRASS projekt trenutno je završio pilot fazu u kojoj su posljednja četiri mjeseca sudjelovali i maturanti iz ‘Geodetske’. Njih desetak je, osim vrsnog poznavanja engleskog jezika, pokazalo odgovornost, dobru organizaciju, komunikacijske vještine, kritičko razmišljanje, motivaciju za učenje i pomaganje ostalima, a uz sve to su pri mentoriranju koristili i suvremene programe te ostale informacijsko komunikacijske tehnologije.

Kroz četiri mjeseca maturanti su prvašima pomagali u engleskom jeziku

– Većina maturanata koje smo pitali za sudjelovanje pokazali su veliku motivaciju i redovito su izvršavali sve svoje obaveze, a učenici prvih razreda, koji su dolazili na konzultacije sa starijim kolegama, također su jako pozitivno reagirali, izjavila je profesorica engleskog jezika Ana Marija Plemenčić kako su već nakon prvih par mjeseci vidljivi pomaci među njezinim đacima. Mlađi su profitirali u engleskom, a starije kolege su osvijestile i razvile vještine koje će im biti korisne u budućnosti.

Profesorica Plemenčić koordinira mlade mentor, dijeli im upute i zadatke kako bi se pripremili za dodatnu nastavu s prvašima. Prema profesoru i voditelju projekta na razini škole Ratku Medanu, neki od tih učenika napravili su ogroman napredak.

'Mislim kako sam na fakultetu u određenoj prednosti pred gimnazijalcima'

Za svoj napredak u socijalnim vještinama dobit će i službenu potvrdu škole

– Njihova početna razina socijalnih vještina je bila dobra, ali u četiri mjeseca oni su se naučili samoregulaciji kroz izradu dnevnika, redovito obavljanje zadataka koje su dobivali, počeli su koristiti i neke nove programe te smo kod njih primijetili veliku motivaciju za pomaganje, profesor stručnih predmeta zagrebačke Geodetske škole približio nam je što su sve kroz sudjelovanje u pilot fazi naučili njihovi đaci.

Za dodatni angažman škola će ih nagraditi digitalnim bedžem, koji će oni moći priložiti u svoj  životopis. Iza tog priznanja i ocjena za intelektualne vještine stoji njihova škola i Europska unija pa će budući poslodavac znati da su profesori prepoznali njihove kvalitete, a kroz brončane, srebrne i zlatne bedževe imat će uvid do koje su se razine uspjeli razviti. Svaka od tih ocjena u sebi će imati meta podatke, ali i dokaz kako obrazovna institucija zaista stoji iza toga.

‘Osim što ćemo puno i naučiti, bit će nam lakše pronaći posao’

– Svatko od nas dobije zadatak koji treba napraviti. Najčešće bi radili prezentacije ili strip kroz koji onda mlađim kolegama objašnjavamo gradivo. Osim toga, dodjeljujemo im i zadatke koje im na kraju i ispravljamo. Mislimo kako od svega toga imamo višestruku korist. Osim što ćemo puno i naučiti, sudjelovanjem u ovom projektu izdvojit ćemo se u odnosu na ostale kandidate pa ćemo lakše pronaći posao, u razgovoru za srednja.hr izjavili su maturanti Renata Puškarić i Luka Maurović.

Ovaj sustav digitalnih akreditacija u američkom i britanskom obrazovanju već se dugo razvija te je ocjenjivanje izvannastavnih aktivnosti i prepoznavanje posebnih talenata među mladima i djecom u samom školskom kurikulumu. Sada i Europska unija želi razviti sustav koji će u svim zemljama jednako prepoznavati talente djece i mladih.

Donedavno je bila pred propadanjem, a sada je jedna od najkvalitetnijih škola u Hrvatskoj

Projekt razvija inovativne pedagoške pristupe i alate

– U ovom projektu ključan je razvoj inovativnih pedagoških pristupa i alata na području informacijsko komunikacijskih tehnologija, koji služe kao podrška za kontinuirani razvoj i priznavanje vještina u rješavanju problema, komunikaciji, kritičkom razmišljanju, samoregulaciji i drugim socijalnim vještinama koje danas postaju sve važnije, istaknuo je Ratko Medan kako se do nedavno mislilo da se s tim vještinama možeš samo roditi, a razvoj pedagogije pokazao je kako se sve to može i mora razvijati kroz cijeli život.

Geodetska tehnička škola u Zagrebu u fazi implementacije proširit će program pa će angažirati i svoje najbolje učenike iz stručnih predmeta, a sve zajedno će, osim s digitalnim bedževima, nagraditi i priznanjima koje će im dodijeliti u Rektoratu Sveučilišta u Zagrebu 21. travnja, kada će u posjet Hrvatskoj doći svi partneri.

Cilj je razviti sustav prepoznavanja, razvijanja i ocjenjivanja socijalnih vještina

Po završetku bi se trebao razviti održiv sustav na razini cijele Europske unije, koji će imati standardizirane ocjene za socijalne vještine pomoću kojih će osobe dobivati službene potvrde za kvalitete koje dosadašnje škole i fakulteti nisu znali procjenjivati.

– Mi želimo da naši učenici iz srednje škole izađu što kompletniji i da njihovi budući poslodavci prepoznaju njihove kompetencije, ali i našu školu kao ustanovu u kojoj nije bitno samo ocijeniti, već i razviti socijalne vještine potrebne za kvalitetno funkcioniranje u društvu i na poslu, istaknuo je Ratko Medan, voditelj The GRASS projekta u Geodetskoj tehničkoj školi u Zagrebu, kako time žele dodatno poboljšati i odgojnu dimenziju te dodao da sve to bez njihove ravnateljice i cijele škole uopće ne bi bilo moguće.

Više detalja o ovom projektu možete pronaći na jednoj od platformi The GRASS projekta.

Odgovori