Pretraga

Hrvatski srednjoškolci i studenti dobili priznanje za razvoj 21 vještine 21. stoljeća

Na predstavljanju dosadašnjih rezultata međunarodnog The Grass projekta studentice Tekstilno tehnološkog fakulteta nagrađene su za izradu kreativnih prezentacija, a učenici Geodetske tehničke škole za mentorstvo kojim su pomagali svojim mlađim kolegama. U Auli Sveučilišta u Zagrebu dodijeljeni su im pisani certifikati, ali dobili su i digitalne bedževe, moderna priznanja iza kojih službeno stoje njihove obrazovne institucije.

Studentice Tesktilno tehnološkog fakulteta i učenici Geodetske tehničke škole u utorak su nagrađeni zbog sudjelovanja u međunarodnom The Grass projektu, kojem je cilj stvoriti sustav razvijanja i ocjenjivanja osobnih vještina.

U protekla četiri mjeseca ovi su mladi ljudi, uz rješavanje standardnih obaveza u školi i fakultetu, pokazali dodatnu ambiciju i istaknuli se vrlinama koje postaju sve važniji faktor pri zapošljavanju. Organizacija, motivacija, kreativnost ili timski rad samo su neke od vještina koje su zagrebački studenti i srednjoškolci poboljšali sudjelovanjem u ovom novom pristupu edukaciji. Za svoj angažman uručen im je tradicionalni pismeni certifikat, ali i inovativni digitalni bedževi, potvrde njihovih obrazovnih institucija koje će u budućnosti moći predstaviti svojim potencijalnim poslodavcima.

‘Ovo je jedinstvena prilika za izražavanje naših osobnosti’

– Smatram kako je ovo jedinstvena prilika za izražavanje naših osobnosti koje se ne pokazuju na testovima ni odgovaranjima. U sklopu projekta posljednjih smo četiri mjeseca pomagali svojim mlađim kolegama iz škole. Gradivo smo im objašnjavali modernim alatima pa smo i sami jako puno naučili o načinima prezentiranja i podučavanja školskog gradiva. Dobio sam bolju ideju kako zapravo izgleda rad s učenicima, ali sam stekao i komunikacijske i druge socijalne vještine koje će mi koristiti u budućnosti, istaknuo nam je Antonio Koncul, učenik trećeg razreda Geodetske tehničke škole, što je naučio u protekla četiri mjeseca.

Na predstavljanju rezultata dosadašnjeg dijela The Grass projekta sudjelovali su i predstavnici iz Srbije i Irske. Koordinator Niall Seery u Auli Sveučilišta u Zagrebu istaknuo je kako vrednovanje osobnih kompetencija zahtijeva više truda i vremena.

Cilj je ocijeniti osobe u nepredvidivim situacijama

Dok
se kod tradicionalnog ocjenjivanja znanja uvijek pokušava sve staviti u
iste uvjete, kod ocjenjivanja ‘soft skillsa’ cilj je procijeniti osobu u
različitim i nepredvidivim situacijama.

Ovakav način motiviranja
pojedinaca na društvenu angažiranost u SAD-u se razvija već godinama, a
potiče ga i Gates foundation. U sustav ovog cjeloživotnog učenja
uključuju se i građani koji su završili svoje obrazovanje pa se
digitalni bedževi dodjeljuju, na primjer, i posjetiteljima muzeja. Takav
pristup dodatno angažira podskupine u njihovim aktivnostima. Vrijednost ovog projekta u Europi prepoznao je Mozzila foundation, organizacija koja puno doprinosi u njegovoj realizaciji

Sudjelovanje u The Grass projektu pomoći će im u pronalasku posla

– Profesor na fakultetu nam je objasnio kako je ovo odlična prilika da se istaknemo u odnosu na ostale kolege i dodatno obogatimo svoj životopis. To je posebno važno za fakultete kao što je TTF, gdje po godini ima užasno puno studenata pa je važno sudjelovati u izvannastavnim aktivnostima kako bi si povećali šanse za pronalazak posla, izjavila nam je Matea Papić, studentica prve godine diplomskog studija Projektiranja i menadžmenta tekstila na TTF-u.

Njezine kolegice Tomislava Villus i Andrea Parnica u nastavku su nam objasnile kako su za dobivanje digitalnih bedževa, koje će moći kao dokaz sposobnosti pokazati potencijalnim poslodavcima, morale napraviti zanimljive i inovativne prezentacije, no na prvi pogled možda ne toliko interesantnim temama.

21 vještina 21. stoljeća najvažnije su kompetencije za poslodavce

Pri
tome im je važno kvalitetno predstaviti temu, u prezentaciju
ubaciti slike, video i zvuk koji će dodatno približiti problematiku, ali značajan je bio i dizajn, na koji se često daje premalo pozornosti.


Kada smo tek krenuli profesor nam  je rekao da će nam mjeriti vještine
pomoću tih prezentacija. U početku mi iskreno nije padalo na pamet što
on to osim prezentacijskih osobina može vidjeti kroz naše seminare. Onda
nam je dao popis 21 vještine 21. stoljeća pa smo za početak naučili što
sve spada među te kompetencije, a kasnije smo i radili na njihovom
razvoju i ovladavanju, za kraj je istaknula Matea što je dobila
sudjelovanjem u The Grass projektu.