Ella Dvornik: Godišnje na internetu mogu zaraditi i pola milijuna kuna, no samo uz ogroman trud

Na jučerašnjem Bug Future Showu, keynote predavanje održala je i Ella Dvornik, najutjecajnija hrvatska blogerica. Kroz predavanje ‘Sadržaj je Kralj, Kralj je mrtav, dugo živio Sadržaj’, Ella je mnogobrojnoj publici u zagrebačkom kinu Europa objasnila kako uspjeti u svijetu društvenih mreža.

foto: Dora Kršul|srednja.hr

Iako mnogi na spomen blogera i influencera odmahuju rukom i kažu kako
to ‘nije pravi posao’, ova je 26-godišnjakinja kroz zanimljivo
predavanje objasnila zašto je to vrlo zahtjevan full time job. Kako
kaže, imati 400 tisuća pratitelja na društvenim mrežama ne znači ništa
ako niste u stalnoj interakciji sa svojom publikom.

Nostalgični status Elle Dvornik tisućama ljudi vratio sjećanja na odmor

Biti influencer ili bloger ne znači samo sjediti na fejsu i objavljivati pizdarije

Ako ste mislili da je mjerilo uspjeha na društvenim mrežama samo i isključivo broj lajkova na Facebook stranicama, grdo se varate. Ella Dvornik, najpoznatija hrvatska blogerica, na Bug Future Showu jučer je objasnila kako se može dobro živjeti – od interneta. Kako kaže Ella, potrebno je vrlo promišljeno i sustavno pristupiti kreiranju sadržaja za blog i društvene mreže i tako postupno stvarati vjernu publiku.

– Tako otprilike funkcionira svijet influencera. Svi misle da su društvene mreže stvorile influencere, međutim oni postoje od početka ljudske rase. To nije ništa novo, internet ih nije stvorio, samo im je olakšao posao, kaže Ella.

No put do toga da postanete influencer nije lak. Ella je s 14 godina otvorila MySpace profil i već je tad, kako kaže, otprilike skužila kako sve to funcionira. Nakon popularnog ‘Spejsa’, došao je i Facebook i s njime počinje Ellina priča. Točnije, tada je shvatila ‘da se tu nešto može i zaraditi’.

– U Bakagi na Šalati organizirale su se trash večeri i za njih sam u Bakagu dovodila goste. Plaćali su mi 10kn po osobi koju sam dovela, no svaku osobu morala sam zasebno preko fejsa pozvati da dođe u klub. Nakon nekog vremena počeli su mi plaćati fiksno, priča Ella o svojim počecima zarađivanja putem društvenih mreža.

[Fotogalerija] Ella Dvornik vam je složila par outfita za novu školsku godinu

Posao influencera i blogera doživljava pravi boom

Kaže da ju smeta kad ljudi danas kažu da su influenceri sranje i da to nije pravi posao. Upravo suprotno, taj posao doživljava boom, puno se ljudi time želi baviti i brendovi žele surađivati s influencerima. Svoj uspjeh Ella objašnjava višegodišnjim stvaranjem svoje publike i konstantnom interakcijom s njom.

– Svi gledaju samo brojku pratitelja i misle da je to sve. Ali taj broj apsolutno ništa ne znači. Najbitniji segment svega toga je engagement. To je stvarni broj ljudi koji se uključuje u razgovor, koji komentiraju i lajkaju. Bitan je i reach i te brojke nešto znače, one su argumenti, objašnjava Ella, koja na fejsu ima 275 tisuća pratitelja, no brojke koje ukazuju na interakciju s publikom daleko su veće od toga i upravo su one bitne.

Naglasila je i kako se oglašavanje u tradicionalnim medijima nikako ne može usporediti s reklamama koje ona radi na Facebooku. Tvrdi da promocijom proizvoda na svom fejsu ima puno veću odgovornost od primjerice običnog oglasa u novinama. Pri prezentiranju nekog proizvoda, njezina publika direktno će se njoj obratiti ako će biti nezadovoljna onime što im je ona prezentirala.

– Nitko neće doći nekom časopisu koji objavljuje oglase i žaliti se zbog efekta nekog proizvoda koji su oglašavali, kaže Ella.

Ella Dvornik posvetila dirljiv status ocu na godišnjicu smrti i izazvala tisuće reakcija

Zarada jako lijepo zvuči, ali treba se i pošteno potruditi

Ključno pitanje, koje je zanimalo većinu publike na BFS-u, bilo je koliko jedan influencer može zaraditi u Hrvatskoj. Ella objašnjava da se zaraditi može, i to jako puno. Objasnila je to na jednostavnom primjeru: ako godinu dana radi sa četiri brenda, od svakog od njih traži 10 tisuća kuna mjesečno, ukupno će zaraditi 40 tisuća kuna mjesečno. Ako to prevedemo u godišnju računicu, zarada se penje do skoro pola milijuna kuna bruto. Ova računica vrijedi ako za svaki od brendova mjesečno napravi četiri Facebook posta, što je ukupno, na mjesečnoj bazi, 16 promotivnih postova.

– To znači da ja 192 dana u godini objavljujem promo postove, što znači da svaki drugi dan imam jedan sponzorski post, objasnila je Ella svoju formulu uspjeha.

Sve to jako lijepo zvuči, no za takav uspjeh treba se i pošteno potruditi. Ella kaže da joj svaki post koji radi oduzme otprilike jedan dan – treba promisliti o tekstu koji će napisati, snimiti i montirati video, urediti fotke… Ističe kako se radi o full time jobu i kako je sve što objavljuje dobro promišljeno, isplanirano i ima vrijednost.

– Osim tih postova, moraš prezentirati sebe kao osobu, moraš biti svoj, moraš biti individualan i zanimljiv jer ako ti fejkaš, ljudi to odmah skuže. Biti influencer ili bloger ne znači samo sjediti na fejsu i objavljivati pizdarije. Ljudima koji vas prate morate dati nešto zauzvrat, zaključuje Ella i dodaje kako joj je plan za 2018. godinu živjeti u 12 država tijekom 12 mjeseci.

Ne sumnjamo kako ćemo sve to moći pratiti na njezinim društvenim mrežama i blogu.

Odgovori