Pretraga

Dobra vijest za zagrebačke studente: Mijenja se vozni red ZET linije koja vozi do više fakseva

A- A+

Nakon apela Studentskog zbora Fakulteta hrvatskih studija ZET je između osam i deset sati dodao više autobusa na liniji 236. Tako će sada na liniji Kampus – Čavićeva ujutro autobusi kretati svakih petnaest minuta. Iako su studenti tražili da autobusi prometuju svakih 15 minuta od sedam do 12 sati, i ovo smatraju poboljšanjem.

Kampus Borongaj studeni 2023

Kampus Borongaj, studeni 2023. | foto: Hrvoje Debeljak, srednja.hr

Studentski zbor Fakulteta hrvatskih studija uputio je apel ZET-u za izmjenom voznog reda linije 236, što im je ZET djelomično i uvažio. Tako sada autobusi na relaciji Kampus – Čavićeva ujutro između osam i deset sati putuju svakih 15 minuta, dok su ranije kretali svakih 20 minuta.

‘Trudit ćemo se kako bi se što više stvari izmijenilo u našu korist’

Iako su studenti tražili da autobusi prometuju svakih 15 minuta od sedam ujutro do 12 sati, smatraju i da je ovime omogućen jednostavniji dolazak do Kampusa Borongaj. Studenti su promjenu tražili jer zbog rijetkih linija mnogi kasne na predavanja, pogotovo kada su velike prometne gužve. Studenti su problem naznačili i u Upitniku o kvaliteti studija pa je Studentski zbor reagirao.

– Mi ćemo se i u budućnosti truditi kako bi se što više stvari izmijenilo u našu korist, kazali su iz Studentskog zbora Fakulteta hrvatskih studija na društvenim mrežama.

Izdvojeni članak
kampus borongaj

FOTO, VIDEO: Kampus Borongaj i dalje je zapušten, studenti: ‘Ako dobijemo pekaru, bit ćemo sretni’

Studenti s Kampusa rekli da ih javni prijevoz najviše muči

Podsjetimo, trenutni rektor zagrebačkog Sveučilišta Stjepan Lakušić ponovno je pokrenuo temu Kampusa Borongaj koji je još 2008. godine bio zamišljen kao ‘hrvatski Harvard’. U studenom je predstavljen cijeli plan, a prvi korak je prometno povezivanje Borongaja s ostatkom grada. Rektor je najavio nathodnik kod pruge već krajem ove godine, no iz HŽ-a rekli su nam da će građevinsku dozvolu dobiti tek u siječnju 2025. godine. Riječ je o divljem prijelazu pruge gdje su u 2022. poginula dvojica studenata.

Kada smo razgovarali sa studentima na Kampusu, kazali su nam da ih muči javni prijevoz te da često do fakulteta moraju dolaziti taksijem. Naveli su i da im nedostaje kafić, kiosk ili mala pekara u pauzama od predavanja, a željeli bi i sportsku dvoranu jer Tjelesni moraju odraditi na Jarunu koji je u drugom dijelu grada. Pohvalili su menzu, a planove da bi tramvaj trebao dolaziti u središte Kampusa ne smatraju ostvarivim dok su oni studenti.


KAMPUS BORONGAJ 2007.-2024.

2007. svečano otvorenje; nastavu počelo slušati 4.500 studenata i 200 profesora s Edukacijsko-rehabilitacijskog, Fakulteta prometnih znanosti i Hrvatskih studija; priprema podloga za buduće arhitektonske natječaje; najava da će kampus po završetku izgradnje koristiti 35.000 studenata

2011. pokrenuta inicijativa za izgradnju sređenog pješačkog prijelaza između Kampusa Borongaj i željezničke stanice Trnava

2013. najava da će kampus biti gotov za četiri godine; trošak 500 milijuna eura; najava produžetka tramvajske linije; najava studentskog doma  za 5.000 studenata, za izgradnju će se zaposliti 3.000 ljudi; fakulteti koji će biti na kampusu: Prehrambeno-biotehnološki, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Fakultet prometnih znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Hrvatski studij, Grafički fakultet te Fakultet političkih znanosti

2014. početak mandata rektora Damira Borasa; radi se na uređenju međusobnih odnosa razvrgnućem suvlasničke zajednice nekretnina, u svrhu izgradnje Kampusa Borongaj

2015. rješenje o diobi vlasništva, ukupna površina bivše vojarne Borongaj raspodijeljena je i upisana kao: samovlasništvo Sveučilišta 666.387 m2, samovlasništvo RH 102.558 m2, suvlasništvo Sveučilišta i RH 53.178 m2; utvrđen status legalnosti i izgrađeni objekti evidentirani u katastru i zemljišnoj knjizi

2016. nastavlja se legalizacija objekata na Kampusu

2017. nužna izmjena Urbanističkog plana uređenja (UPU) kako bi se mogla napraviti rekonstrukcija postojećih zgrada, prilagodba prostora za bolje uvjete znanstveno-nastavnog rada

2019. donesene izmjene UPU-a kojima je omogućeno što se tražilo dvije godine ranije; kako je malo toga izrađeno iz prvotnog prostornog plana, zbog neprovedivosti unutar vremenskih i drugih okvira, upućen je prema Gradu Zagrebu zahtjev za drugim izmjenama i dopunama UPU-a

2023. u mandatu rektora Stjepana Lakušića kreću sastanci Sveučilišta i Grada Zagreba; predstavljen strateški plan; najavljen pješački most koji će povezati Mandlovu i Kampus do prosinca 2024.; najava produljenja tramvajske linije koja će voditi do srca Borongaja; Tomašević najavio obodnu cestu oko Kampusa što će biti investicija Grada od oko 20 milijuna eura

2024. HŽ Infrastruktura otkriva da je predviđeno dobivanje građevinske dozvole za nathodnik u siječnju 2025. godine, ne mogu predvidjeti kraj radova