Hrvatska studentica otkriva kakav je posao asistenta za partnerstvo i seksualnost u Njemačkoj

Seksualni odgoj u hrvatskim školama dugo je bio tabu tema. Protiv njega su se bunili mnogi, smatrajući da mu nije mjesto u obrazovnoj ustanovi. Za razliku od nas, u Njemačkoj se ovaj odgoj provodi godinama, a njegova je korist iznimna. Studentica završne godine Medijske kulture u Osijeku i pedagoginja za seksualnost i partnerstvo, Marijana Bičvić, pojasnila nam je kako ovakav odgoj funkcionira u Njemačkoj te koje su razlike hrvatskog i njemačkog modela

privatna arhiva

Studentica Marijana Bičvić već neko vrijeme boravi u Stuttgartu, u sklopu Erasmusove prakse za studente diplomskih studija, a odnedavno ima i novi posao – posao pedagoga seksualnosti i partnerstva za organizaciju Pro familia. Udruga djeluje na razini cijele Njemačke, a iza sebe ima zavidan broj projekata i istraživanja, radionica u školama i sudjelovanja na festivalima mladih. 

– Iako se u početku činilo pomalo ‘smiješnim’ biti pedagoginja za mlade u tako ‘osjetljivom’ području, shvatila sam su situacije više nego ozbiljne. Osim informiranja koje organizacija pruža i koje je za mlade idealno mjesto za traženje odgovora na razna pitanja, organizacija se susrela i sa slučajevima maloljetničkih trudnoća, pa čak i silovanja, napomenula je Marijana.

Hrvatice seksualno neodgovorne: Gotovo polovina abortusa obavljeno je na ženama u 20-im godinama

Seksualni odgoj u Njemačkoj funkcionira posve drugačije nego u Hrvatskoj

Za razliku od hrvatskog modela, prema kojemu je seksualni odgoj dio zdravstvenoga odgoja, koji samostalno ipak nije zaživio, njemački sustav ne priznaje ovakav odgoj kao zaseban predmet. Međutim, organizacije poput Pro familije vrlo često organiziraju radionice i predavanja djeci osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, što kao posljedicu ima kvalitetno informiranje mladih od strane stručnjaka. Osim učenika, na informiranje i pomoć dolaze i nešto stariji mladi, u potrazi za savjetima za rješavanjem problema s kojima se suočavaju, a koji se tiču upravo seksualnosti i partnerstva. U odjelu za mlade najviše se cijeni anonimnost koju organizacija pruža, zbog čega njemačka javnost pozdravlja ovakve ustanove. 

– Za razliku od Hrvatske, gdje se na silu pokušava uvesti predmet zdravstvenog odgoja, koji nije definiran, niti ima dobar kadar za predavanje, Njemačka je takav sustav drugačije organizirala. Umjesto nametanja novog školskog predmeta za ionako opširan školski sustav, postoje dobro organizirane organizacije koje brinu o svojim ‘klijentima’, rekla nam je Bičvićeva.

Štulhofer: Rizično seksualno ponašanje mladih ukazuje na potrebu sustavne seksualne edukacije

Seksualni odgoj potreban, ali ne treba ga nametati u školama

Marijana naglašava da je postojanje ovakve organizacije potrebno u svakoj zajednici koja brine do mladih i želi im omogućiti kvalitetno informiranje, kako ne bi došlo do neželjenih posljedica. Prevencija je tu ipak najbitnija, a ovakve organizacije ju omogućuju, no ne nameću u obrazovnim ustanovama kao školski predmet. 

Obzirom da je Marijana zainteresirana za socijalni rad, kojim se u budućnosti planira i baviti, posao u Pro familiji smatra izvrsnom prilikom za upoznavanje sa samom branšom jer zahvaljujući njemu uviđa probleme s kojima se mladi suočavaju, a koji nisu jednostavni koliko bi se na prvu moglo zaključiti. Upravo zbog toga, smatra da je ovo idealna prilika za mlade praktikante, koji ovim putem imaju priliku učiti od iskusnih stručnjaka u području psihologije, sociologije, pedagogije i medicine.

Odgovori